عمومی

هیچ پیامی از آمریکا دریافت نکرده ایم

آقای سعید خطیب زاده ، در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک ، در مورد اظهارات مقامات دولت جدید ایالات متحده در مورد مذاکرات با ایران ، افزود: “جمهوری اسلامی ایران پیامی را مستقیم یا غیرمستقیم ارسال یا دریافت نکرده است. در ایالات متحده این مسئله بسیار متفاوت است که ما اروپایی ها چند نکته را مطرح کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در چارچوب برجام ، جاده و نقشه راه کاملاً واضح است و تمام جزئیات در آن نوشته شده است ، حتی کوچکترین مسائل نیز به آینده موکول نمی شوند ؛ بنابراین نیازی به ارسال یا دریافت پیام یا مذاکره نیست.

عضویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد تنها به اراده ایالات متحده برای انجام تعهدات خود نیاز دارد

وی ادامه داد: ایالات متحده باید درک کند که عضویت در شورای امنیت سازمان ملل به جز اراده ایالات متحده برای انجام تعهدات خود در قالب قطعنامه 2231 هیچ معنایی ندارد.

خطیب زاده همچنین ضمن تمجید از تلاش روسیه برای نزدیك كردن ایالات متحده و ایران برای اجرای برجام اظهار داشت: روسیه عضوی موثر در شورای امنیت سازمان ملل است و بیش از هر كشور دیگری می داند كه خروج آمریكا از برجام تلاش برای سرنگونی شورای امنیت سازمان ملل متحد. و مجازات کسانی که مطابق با قطعنامه 2231 هستند چه چالش های جدی ایجاد کرده است ، اما مسیر و نقشه در مورد اجرای قطعنامه کاملاً روشن است.

سیاست فشار حداکثر ایالات متحده شکست خورده است

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در نتیجه تحریم ها یک دوره فشار اولیه و آشفتگی در اقتصاد ایران را پشت سر گذاشته و روند تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی را ادامه داده است.

وی گفت: “سیاست حداکثر فشار ایالات متحده شکست خورده است.” اگر به آمار منتشر شده از سوی سازمان های بین المللی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نگاه کنیم ، می بینیم که رکود در ایران به پایان رسیده و روند پیش بینی مثبت است.

برجامی هیچ ارتباطی با موضوع تبادل زندانیان ندارد

خطیب زاده همچنین در مورد تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: “موضوع برجام هیچ ارتباطی با چنین مسائلی ندارد. ما بارها اعلام کردیم که آماده تبادل همه چیز با همه هستیم.”

ایالات متحده متهم اصلی قتل شهید سردار سلیمانی است

وی در مورد تحقیقات بین المللی درباره ترور شهید سردار سلیمانی گفت: موضوع شهادت سردار سلیمانی از روز اول یکی از مهمترین موضوعات جمهوری اسلامی ایران بوده و آمریکا به بزدلانه متهم شده است ترورها. درگیر متهمان اصلی ، طبیعی است که ما مسیر قانونی این پرونده را دنبال خواهیم کرد.

تأمین امنیت منطقه نیاز به همکاری کشورهای منطقه دارد

خطیب زاده در ادامه تأمین امنیت منطقه را نیازمند همکاری کشورهای منطقه دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران اساساً معتقد است که کشورهای حوزه خلیج فارس نقش اصلی و مشخصی در امنیت خلیج فارس دارند منطقه ما و مقررات مهم نیست و روزی که این بلوغ در کشورهای منطقه ایجاد می شود ، جایی که در منطقه خلیج فارس یک برنامه بومی بر اساس نیازها و خواسته های بومی پاسخ دقیق تری به وقایع در منطقه دارد ، ما به سمت بهتر شدن حرکت خواهیم کرد مکانیسم امنیتی و همکاری همه جانبه. و برنامه های ایران نظر ایران را در این زمینه کاملا تأیید می کند.

ماهیت رژیم صهیونیستی صادرات ناامنی به مناطق دیگر است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره افشای روابط برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی گفت: “رژیم اشغالگر قدس همیشه سعی کرده است از برخی ظرفیت ها برای انتقال بحران به مناطق دیگر استفاده کند. در برخی از کشورها اشتباهی رخ داده است. همسایگان ما که می توانند این کشف را انجام دهند. “اما عدم اطمینان را در منطقه ایجاد نکنید.

خطیب زاده افزود: این رژیم متولد شد و در بلاتکلیفی زندگی می کند ، ماهیت این رژیم صادرات عدم اطمینان به مناطق دیگر است ، بنابراین ما همیشه این موضوع را با دقت دنبال کرده و هشدارهای لازم را داده ایم.

وی تأکید کرد: “من فکر نمی کنم ملت های باهوش منطقه اجازه دهند که رژیم متجاوز در اورشلیم ، منبع ناامنی ، خشونت ، جنگ و ترور بسیار فراگیر باشد ؛ البته ما همیشه مواضع خود را با دقت در مورد موضوعات بیان کرده ایم امنیت ملی ، امنیت ملی خط قرمز ما است و همه کشورهای منطقه و رژیم اشغالگر قدس آن را می دانند.

راه حل مسئله فلسطین برنامه چهار ماده ای ایران است

خطیب زاده حل مسئله فلسطین را پیش نویس چهار ماده ایران در سازمان ملل خواند و گفت: ما فقط فلسطین را می دانیم ، فلسطین حق اصلی و مسئله اصلی جهان اسلام است و باقی مانده است ؛ هر چقدر رژیم اشغالگر قدس سعی کند این مسئله را با برخی مصالحه ها ، افشای روابط یا کارزارهای اطلاعاتی پوشش دهد ، فلسطین مسئله اصلی از شرق دور تا آفریقای شمالی است و رژیم اسرائیل ریشه همه این مشکلات در این است. منطقه

وی افزود: برنامه ایران برای فلسطین همان طرحی است که ما در سازمان ملل به ثبت رسانده ایم. برنامه چهار ماده ای ما کاملاً شناخته شده و کاملاً مبتنی بر حق تعیین سرنوشت و منشور سازمان ملل است. این طرح چهار ماده ای بسیار در سرزمین فلسطین همه پرسی با مشارکت همه ساکنان اصلی سرزمین فلسطین ، تشکیل دولت بر اساس حق رأی مردم و تعیین سرنوشت ساکنان غیر فلسطینی برگزار می شود. . این جاده تنها راه رسیدن به حقوق مردم فلسطین است. که در تضاد با جعل و تقلبی است که در سرزمین های اشغالی صورت گرفته است.

اتحاد نظامی بین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه علیه ایران نادرست است

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گمانه زنی در مورد ایجاد اتحاد نظامی بین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ایران را نادرست خواند و گفت: ریشه همه بدبختی ها ، مشکلات ، جنگ ها و ناامنی های منطقه است.

ما هرگز با امنیت ملی خود شوخی نمی کنیم

خطیب زاده در مورد حمله به کشتی های ایرانی و احتمال سرزنش رژیم صهیونیستی گفت: “ایران هرگز در مورد امنیت ملی خود شوخی نمی کند. هر وقت علت یا مربی برای موضوعی وجود داشته باشد ، ما همه گزینه های خود را بررسی کرده ایم و این موضوع خارج است . “هیچکدام از آن ها.

دکمه بازگشت به بالا