اقتصادی

هواپیمایی روسیه میلیون ها دلار از کرونا ضرر کرد

شرکت هواپیمایی Aeroflot روسیه اخیراً از خسارات گسترده در بحران همه گیر کرونا خبر داد.

به گزارش باراناخبر ، آیروفلوت روسیه اخیراً گزارش جدیدی را درباره عملکرد مالی خود اعلام کرد و مدعی شد که به دلیل کاهش شدید تقاضای سفر هوایی به دلیل فوران گسترده و بحران همه گیر کرونا ، سود خالص آن در سه ماهه اول سال درآمد فعلی به 22.48 میلیارد دلار یا 326.2 میلیون دلار کاهش یافته است.

براساس گزارشی در رویترز ، میزان ترافیک هواپیمایی روسیه در مارس 2020 بیش از یک سوم مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. همچنین میزان ترافیک هوایی این شرکت هواپیمایی در سه ماهه اول امسال 12.3 درصد کاهش یافته است.

درآمد قبل از مالیات شرکت هواپیمایی نیز با 38.8٪ کاهش به 13.05 میلیارد دلار رسید.

Aeroflot ، هواپیمایی پرچمدار روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که با بازگشایی مرزهای هوایی و برداشته شدن محدودیت های دولت پیش بینی می شد صنعت هواپیمایی در آینده نزدیک به تدریج بهبود یابد. و رستاخیز شود.

در همین حال ، سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) پیش بینی کرده است که تا سال 2023 ، میزان ترافیک هوایی در جهان به دوره قبل از بحران همه گیر کرونا نخواهد رسید.

پیش از این ، تحلیلگران تحقیق VTB سرمایه تخمین زده اند که درآمد پیش از مالیات شرکت هواپیمایی روسیه 41 درصد در سال جاری به 100 میلیارد روبل کاهش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا