اقتصادی

خسارت کرونا به جهان حداقل ۳.۲ تریلیون دلار

مرکز مطالعات ریسک دانشگاه کمبریج از ضرر 82 تریلیون دلاری به اقتصاد جهانی طی 5 سال آینده خبر داد.

به گفته فاکس بیزنس ، عواقب ویروس Corona در اقتصاد جهانی محدود به ماههای آینده نخواهد بود و در سناریوهای بدبینانه تر ، رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس می تواند سالها ادامه داشته باشد. .

مرکز مطالعات خطر دانشگاه آکسفورد نشان داده است که بسته به گسترش تاج و شرایط مختلف ، اقتصاد جهانی طی 5 سال آینده بین 3.2 میلیارد تا 82 تریلیون دلار آسیب دیده است. برای درک بزرگی این مقدار ، کافی است بدانید که کل تولید ناخالص داخلی پنج کشور اصلی در سال 2019 حدود 70 تریلیون دلار بود!

طبق گفته این مرکز ، محتمل ترین سناریو برای اقتصاد جهانی در پنج سال آینده 26.8 تریلیون دلار خواهد بود (معادل 5.3 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان برای مدت مشابه).

ایالات متحده یکی از بزرگترین قربانیان شیوع ویروس از نظر اقتصادی خواهد بود ، تا جایی که اقتصاد ایالات متحده در سناریوی خوش بینانه 550 میلیارد دلار و در سناریوی بدبینانه 9.9 تریلیون دلار متحمل خواهد شد.

اندرو کوبورن ، رئیس تحقیقات این مرکز گفت: محاسبات جدید مبتنی بر ریسک در مورد تأثیر کرونا بر تولید ناخالص داخلی نشان می دهد که کورونا حداقل باید در درازمدت یک تهدید جدی محسوب شود. تنها در ایالات متحده ، فعالیت اقتصادی بیش از یک ماه به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است و ما با احتمال 38 درصد احتمال سقوط دومین اقتصاد جهان در سه ماهه دوم روبرو هستیم.

مرکز کنترل بودجه ایالات متحده همچنین در هشدارهایی نوشت: “کاهش شدید سطح فعالیت اقتصادی و عدم تعادل در بازار کار احتمالاً پیامدهای جدی خواهد داشت ، چه در کوتاه مدت و چه بلند قد”. شیوع تاج منجر به تغییرات بسیاری در رفتار مصرف کنندگان ، کارمندان و مشاغل شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا