عمومیکسب و کار برتر ایرانی

نمونه قرارداد باربری یا اسباب کشی

تنظیم نمونه قرارداد بارگیری و حمل به صورت اصولی و طبق ضوابط انجام می شود. در صورتی که پس از ثبت شرکت مورد نظر خود بتوانید قراردادی را منعقد کنید باربری حساس بار شما را در این راه صحیح و حرفه ای راهنمایی می کند. منتظر نکات بیشتر باشید. در صورت نیاز به تخصص در زمینه تنظیم قرارداد با اسناد حقوقی و وکلای خبره تماس بگیرید.

A-sample-of-a-freight-or-moving-contract

بارگیری و حمل

نمونه ای از قرارداد حمل و نقل به شرح زیر است:

این قرارداد بین شرکت سهامی خاص حمل و نقل ………………….. به مدیریت اجرایی آقای …………….. و به ریاست هیئت مدیره آقای …………………… ……………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………… …… ………………………………………………………………………….. تقاطع …………………………………………… ……………………………………………………………………………………………..به عنوان پیمانکار و شرکت…………… با مدیریت آقای ……………. به نشانی خیابان تهران……………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… …………. .

ماده 1. موضوع قرارداد

بارگیری و حمل و نقل………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………

ماده 2. شرط قرارداد

1- پیمانکار متعهد می شود که تن سنگ آهن را در روز حمل و نقل و تعداد کامیون های ارسالی روزانه برای بارگیری تعیین کند.

  1. هزینه حمل و نقل از مبدا معدن …………………. طبق توافق طرفین ……………………… …… تنی با این شرکت تسویه حساب دارد.
  2. طبق توافق طرفین، در صورتی که پیمانکار نتواند ظرف مدت ……… روز کالا را حمل کند، کارفرما می تواند مستقلاً تصمیم گرفته و به هر نحوی حجم باقی مانده را به ………………………………… ……….. آهنگ قسمت اول به مقصد بندر دانلود عباس.
  3. کارفرما متعهد می شود یک ساعت قبل از بارگیری کالا را برای ارسال کامیون به پیمانکار اطلاع دهد.
  4. چک بانکی کارفرما به مبلغ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… بانک …………. حساب جاری …………………. محموله سنگ آهن برای تضمین پرداخت هزینه حمل صادر و تحویل شرکت حمل و نقل می شود تا پس از اتمام قرارداد به کارفرما بازگردانده شود.
  5. کلیه مسئولیت های ناشی از حمل و نقل پس از بارگیری طبق قوانین مربوط به شرکت های حمل و نقل …………. در خصوص حفاظت از کالا، تحویل به موقع کالا بر اساس بارنامه در محل معدن و … تحت مدیریت پیمانکار می باشد.
  6. در کلیه حوادث و حوادث غیر مترقبه (فورس ماژور) که اجرای بخشی از قرارداد توسط پیمانکار را متوقف می کند، پیمانکار باید مراتب را به کارفرما اطلاع دهد و در صورت عدم امکان حمل کالا. موضوع ماده یک قرارداد به نسبت میزان عملیات انجام شده مستهلک خواهد شد.
  7. در آینده طرفین قرارداد می توانند با توافقات جدید این قرارداد از حمل طرفین بعدی خودداری کنند.
  8. این قرارداد به صورت یک طرفه غیر قابل فسخ است. در صورت لزوم می تواند توسط هر یک از طرفین با اخطار کتبی و مدت معین فسخ شود.
  9. کسری بار هر کامیون در هر تن …………. قانون اجازه می دهد و می تواند بیش از رقم فوق هزینه داشته باشد.
  10. 11. آنچه معدن از بارگیری کامیون ها برای بارهای مختلف امتناع می ورزد و بار به این صورت انجام می شود به راننده می رسد که طبق قوانین کالاهای وارداتی و همچنین پس از رسیدن محموله باید خسارت وارده را به صاحب آن بپردازد. در بندر………. نماینده قانونی وی باید کمتر از ………………. ما هر ساعت با کامپیوتر کار می کنیم. در غیر این صورت صاحب کالا طبق قوانین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور موظف به پرداخت هزینه خواب خواهد بود.
  11. پرداخت حق بیمه و مالیات بر عهده کارفرما می باشد.

ماده 3. حل اختلاف

در صورت بروز اختلاف، طرفین موظفند موضوع را به صورت مشکل محور و در غیر این صورت از طریق داوری حل و فصل کنند. ………………………………………………… اختلاف حل خواهد شد. قرارداد فوق در ………………………………………………………………………………… بند و………………… …………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

شرکت پیمانکار به مدیریت شرکت کارفرما به مدیریت

……………………………………………………

پس از انتخاب شرکت حمل و نقل، مشتریان باید به صورت حضوری به دفتر شرکت مراجعه و قرارداد حمل و نقل لازم را امضا کنند. در چنین مواقعی باید نکات مهمی را رعایت کنید که ممکن است از آنها بی اطلاع باشید. برای آشنایی بیشتر با نکات مهم قرارداد حمل و نقل تا پایان مقاله با ما همراه باشید. قرارداد حمل شامل بندها و فاکتورهای زیادی است که در ادامه به معرفی و توضیح آنها می پردازیم.

– بند اول

بند اول مانند هر قرارداد دیگری شامل معرفی طرفین و ذکر مشخصات شناسنامه آنها می باشد که در آن نام و نام خانوادگی طرفین قرارداد، نام پدر، شناسنامه یا کد ملی، آدرس محل سکونت و … ذکر شده است. . ذکر شود. و هر دو باید فرم را تکمیل کنند.

– بند دوم

در این قسمت در مورد خودروهای مورد نظر و مشخصات کامل آنها به همراه مبدا و هدف آنها صحبت می کنیم.

– بند سوم

حمل باید بر حسب وزن تجهیزات و ملزومات بر اساس تعرفه وزارت راه و نرخ مصعب اتحادیه به صورت اعداد و حروف به واحد ریال به وضوح ذکر شود.

– بند چهارم

مدت قرارداد باید با ذکر روز و تاریخ رسمی شمسی کشور مشخص شود.

– بند پنجم

نحوه پرداخت باید مشخص شود. مثلا چند درصد از کل حواله قبل از بارگیری باید پرداخت شود و مابقی به صورت چک یا کالایی که باید در این بند قید شود وصول می شود. بهتر است تمام پول را خرج کنید و برای آنها هزینه پرداخت کنید.

– بند ششم

این بند مربوط به کسورات قانونی است. در واقع مالیات دریافتی برای حمل و نقل توسط سازمان های مربوطه در این بند الزامی است.

– بند هفتم

حق تمبر بارنامه متعلق به شرکت صادر کننده بارنامه می باشد. هزینه های پایانه، عوارض شهرداری و ترازو به عهده شرکت حمل و نقل می باشد.

– بند هشتم

شرایط حمل و نقل باید به طور واضح شرح داده شود و هیچ ابهامی برای طرفین قرارداد وجود نخواهد داشت.

به عنوان مثال یکی از شرایط جابجایی از مکانی به مکان دیگر، قرار گرفتن فرد از فرستنده در قسمت بار و همچنین محل بارگیری در طول مدت حمل است. به همین ترتیب باید مشخص شود که چه کسی مسئول مفقود شدن وسایل یا ورود به ملک خواهد بود. آیا این برای حامل است؟ همه اینها باید به وضوح در این بند گنجانده شود. اگر کامیون ها در محل بارگیری یا تخلیه بیش از حد معطل شوند، هر ساعت زمان به تنهایی گران تر در نظر گرفته می شود. متصدیان حمل و نقل حق دریافت هیچ مبلغی بابت بارنامه، باربری، انعام، انبارداری و موارد مشابه ندارند و این موضوع باید در قرارداد قید و به امضای طرفین برسد.

فرستنده تجهیزات و اثاثیه باید آدرس دقیق مبدا و مقصد، تعداد کالا، نحوه بسته بندی، وزن و محتویات بسته ها و همچنین زمان تحویل کالا و آدرس را به طور واضح ذکر کند. در قرارداد و موارد مذکور را به اطلاع شرکت برساند. در غیر این صورت مسئولیت هر نوع رفتار و دیرکرد بر عهده او خواهد بود.

محل بار باید به گونه ای تعیین شود که از نظر مقررات راهنمایی و رانندگی مشکلی برای شرکت حمل و نقل ایجاد نکند.

– بند نهم

شرایط خاص و غیرمنتظره در این بند ذکر شده است. مثلاً اگر در حین کار برای عامل جابجایی شرطی پیش بیاید منجر به تاخیر و کاهش کالا می شود یا حادثه ای رخ می دهد که ضرر مالی به مشتری وارد می کند.

– بند دهم

شرایطی که منجر به فسخ قرارداد می شود مانند اجرای هر یک از موارد ذکر شده در قرارداد باید در این قسمت مورد بحث قرار گیرد. در مواردی که بین هر یک از این قراردادها اختلاف وجود داشته باشد، باید از طریق داوری حل و فصل شود.

کلیه قراردادها باید تایید شده باشد و هر دو طرف موارد تایید شده را با وکیل امضا کنند.

دکمه بازگشت به بالا