اقتصادیعمومیکسب و کار برتر ایرانی

نمونه شماره شبا بانک صادرات

نمونه شماره شبا بانک صادرات

عناوین محتوای خبر نمایش بده

حتما برای شما هم پیش آمده است که تصمیم دارید، مبلغی را از یک شماره حساب در یک بانک به شماره حساب در بانکی دیگر انتقال دهید. از چه روشی برای این کار استفاده کرده‌اید؟ آیا روشی را می‌شناسید که هم بتوانید انتقال پول از یک بانک به بانک دیگر را بدون پرداخت کارمزد انجام دهید؟ از آنجا که هر بانک، از سیستم شماره‌گذاری منحصر به فردی برای حساب مشتریان خود استفاده می‌کند، در نتیجه شماره‌ی مشترکی میان بانک‌ها رواج ندارد و نمی‌توان به سهولت این انتقال حساب را انجام داد.

به همین دلیل ما به شما روشی را معرفی می‌کنیم که بتوان بدون پرداخت کارمزد و به سادگی آب خوردن مبلغ مورد نظر خود را از یک بانک به بانک دیگر انتقال داد: شماره شبا! اما شماره‌ی شبا چیست و چگونه می‌توان آن را دریافت نمود؟ با ما همراه باشید؟

بانک صادرات در سال 1331 با عنوان یک بانک خصوصی به صورت سهامی عام با 20 کارمند با سرمایه اولیه 20 میلیون ریال فعالیت خود را آغاز کرد توسط خانواده بلور فروشان و مفرح مدیریت می شد، اما بعد از انقلاب سال 1357 مصادره شد و به مالکیت دولت درآمد سپس بخشی از سهام بانک در بورس واگذار شد.

بر اساس آمار انجام شده سال 1396 ارزش سهام بانک صادرات به 85 میلیارد تومان تخمین زده شد.

بانک صادرات شعبه بین المللی خود را در شهر هامبورگ در آلمان افتتاح کرد و هم اکنون 3248 شعبه در سراسر ایران و 28 شعبه در جهان فعالیت می کند.

بانک صادرات از همان ابتدا سعی نمود تا با ارئه خدمات نوین و احترام به مشتریانش اعتماد مردم را جلب نماید و با این نگاه پیش رفت و احترام به مشتری را هدف اصلی خود قرار داد و شعار بانک صادرات این است که همیشه در خدمت مردم است و حق با مشتری است، با این دیدگاه مثبت توانست در مدت بسیار کمی حجم زیادی از نقدینگی کشور را جذب کند، زیرا در سال 1300 نخستین بانک ها با حمایت دولت بود و کمتر توجه مردم را جلب می کرد و به جای پس انداز در بانک پول های نقد خود را در خانه نگه می داشتند از این رو بانک صادرات توانست مردم را با نظام بانکی آشنا و آشتی سازد.

بانک صادرات از سال 1379 شروع به ارائه خدمات الکترونیکی کرد و در حال حاضر جایگاه ممتازی در زمینه خدمات آنلاین در کشور دارد.

یکی از این خدمات الکترونیکی انتقال های بین بانکی و داخل بانکی می باشد که بدون نیاز به مراجعه به بانک مبالغ بالای ده میلیون تومان را به راحتی انتقال دهند.

یکی از روش های انتقال وجه استفاده از شماره شبا بانک صادرات است، که شما می توانید تا سقف پنجاه میلیون تومان انتقال وجچه انجام دهید.

شماره شبا صادرات چیست؟

در هر حساب بانکی یک شناسه واحد به نام شماره شبا (Sheba) وجود دارد که معادل انگلیسی شماره شبا IBAN مخفف (International Bank Account Number )به معنی شماره حساب بانکی بین المللی است، که یک استاندارد ملی است و در چارچوب استانداردهای جهانی با هدف یکپارچه سازی حساب های بانکی تعریف شده است.

شما می توانید شماره شبا 24 رقمی را به صورت حضوری از طریق بانک و یا به صورت غیر حضوری و آنلاین از سامانه شبکه استعلام بدست آورید.

نکته بعدی که باید در مورد شماره شبا بدانید این است که شماره شبا مانند شماره کارت منقضی نمی شود و نقل و انتقالات مالی با امنیت بیشتری انجام می شود و امنیت حساب شما به خطر نمی افتد.

شماره شبا چه کاربردی دارد؟

یکی از بهترین مزیت های دیگر این امکان بانکی سقف انتقال شبا بانک صادرات است که تا سقف پنجاه میلیون تومان را به راحتی می توانید از طریق پایا یا ساتنا انتقال دهید.

جالب است بدانید که داشتن شماره شبا امکان انجام تراکنش های خارج از کشور را نیز به شما می دهد.

اگر قصد دارید برای کسب و کار شخصی خود دستگاه کارتخوان (POS) تهیه کنید حتما می بایست شماره شبا خود را در اختیار داشته باشید.

چرخه انتقال پایا و ساتنا چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده سیستم پایا و ساتنا را توضیح دهیم باید بگوییم که پایا یک سیستم تبادل اطلاعات بانکی می باشد، به تمامی بانک ها این اجازه را می دهد که کاربران تبادلات بانکی خود را به صورت الکترونیک انجام دهند.

یعنی زمانی که شما از سیستم پایا و ساتنا استفاده می کنید دستور واریز و یا برداشت وجه در حساب های سایر بانک ها صادر می شود.

بانک مرکزی با ارئه این سامانه امکان حواله الکترونیکی را فراهم آورده است و خیلی راحت می توان پول را از حساب خود به حساب شخص دیگر به حساب بانک های دیگر انتقال داد.

شما در هر زمانی که می خواهید می توانید با شماره شبا از طریق پایا و ساتنا انتقال وجه را انجام دهید، اما در ساعت های مشخص که توسط بانک مرکزی تعیین شده است واریز صورت می گیرد.

  1. ساعت کاری 3:45 صبح
  2. ساعت کاری 10:45 صبح
  3. ساعت کاری 14:30 ظهر

نحوه محاسبه شماره شبا صادرات از طریق شماره حساب

با استفاده از تعدادی فرمول ریاضی قابل انجام است.

به این صورت که با ترکیب کد بانکی و شماره حساب به همراه یک عدد خاص میتوان شماره شبا صادرات را با حساب بانکی به دست آورد ولی مشکل بزرگ این است که آیا شماره شبا ایجاد شده صحیح است یا خیر؟

شبکه استعلام این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده است که با پرداخت کامرزد بانکی، صحب شماره شبا خود را استعلام گرفته و نام صاحب حساب صادرات خود را مشاهده کنند.

برای استفاده از این سرویس شما کافیست از فرم محاسبه گر بالای همین صفحه استفاده کنید و با سرعت بالا شماره شبا خود را دریافت کنید.

دقت داشته باشید که در ورود شماره حساب خود دقت کافی را به خرج دهید و از درست بودن نام صاحب حساب اطمینان حاصل کنید.

دریافت شماره شبا با شماره کارت بانک صادرات

یکی از مهم ترین اعدادی که ما با آن سر و کار داریم شماره کارت بانکی ماست.

با توجه به افزایش هزینه نقل و انتقالات بانکی توسط بانکی مرکزی انتقال پول از طریق شماره کارت بانک صادرات شاید دیگر منطقی نباشد.

از طرفی شماره شبا تنها گزینه جهت انتقال پول با کمترین هزینه بانکی است.

اما مشکل اینجاست که با محاسبات عددی نمی توان شماره کارت را به شماره شبا صادرات تبدیل نمود.

شبکه استعلام با افتخار اعلام می کند که موفق به راه اندازی سرویسی شده است که به آسانی می توانید با پرداخت کارمزد بانکی شماره کارت صادرات خود را به شماره شبا تبدیل کنید.

برای اینکار کافیست شماره کارت خود را در فرم تبدیل گر بالای همین صفحه قرار داده و بر روی دکمه محاسبه کلیک کنید.

پس از پرداخت کارمزد بانکی شماره شبا محاسبه شده به شما نمایش داده خواهد شد.

تبدیل شماره کارت به شماره حساب صادرات

علاوه بر سرویس تبدیلگر شماره شبا صادرات، سرویس تبدیل شماره کارت به شماره حساب صادرات نیز بر روی شبکه استعلام فعال شده است.

شما همزمان با تبدیل شماره کارت خود به شماره شبا در صفحه نهایی شماره حساب مقصد خود را نیز مشاهد خواهید کرد.

عملا با یک محاسبه دو نتیجه دریافت خواهید کرد.

شماره شبا محاسبه شده فعال می باشد؟

اگر شما شماره حساب و شماره کارت خود را صحیح نماید سیستم مطابق شماره ورودی شماره شبا را حساب خواهد کرد.

پس لطفا در وارد کردن اطلاعات ورودی دقت بالا به خرج دهید.

و در ادامه نام صاحب حساب را با دقت بررسی فرمایید و در ادامه شماره شبا را در سامانه انتقال پولی خود نیز مجدد بررسی کنید.

دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق عابر بانک

بانک صادرات از بانک‌هایی قدیمی است که البته در بسیاری از زمینه‌ها برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان خود، پیشرو بوده است. این بانک با افتتاح شعبه‌ی هامبورگ بانک صادرات، روند افتتاح شعب بانک در کشورهای دیگر را نیز آغاز نمود. اکنون پس از گذشت حدود 20 سال، این بانک 3248 شعبه در سراسر ایران و 28 شعبه در سراسر جهان را افتتاح کرده است.

یکی از پیشگامان ارائه خدمات بانکی در میان همه‌ی بانک‌های ایرانی، بانک صادرات است که خدمت رسانی به مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده است. این بانک از حدود سال 1379 بود که خدمات بانکی را به صورت الکترونیکی ارائه داد و اکنون به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از شماره حساب خود چه از طریق عابر بانک‌ها و چه از طریق تلفن گویای بانک صادرات و تنها با در دست داشتن شماره کارت خود، شماره حساب خود را دریافت نمایید و از این طریق شماره شبای خود را پیدا کنید.

یکی از راه‌هایی که به آن وسیله می‌توانید شماره شبای خود را دریافت کنید، مراجعه به عابربانک‌ها در سراسر کشور است و البته یکی از راه‌های آسان و سهل‌الوصول نیز شناخته می‌شود. به این منظور پس از اینکه کارت خود را داخل عابر بانک خود قرار دادید، و رمز عبور را وارد کردید، به بخش سایر خدمات باید وارد شوید و در آن قسمت گزینه‌ی گرفتن شبا را انتخاب نمایید. پس از آن کاغذ مربوطه را از دستگاه دریافت نمایید. توجه کنید که کارت خود را در عابر بانک جا نگذارید.

اما چرا نمی‌توانید از شماره کارت خود استفاده نمایید؟ شماره شبا چیست و چه مزایایی دارد؟

همه چیز درباره شماره شبا بانک صادرات

از آنجا که هر بانک، از سیستم شماره‌گذاری منحصر به فردی برای حساب مشتریان خود استفاده می‌کند، در نتیجه شماره‌ی مشترکی میان بانک‌ها رواج ندارد و نمی‌توان به سهولت این انتقال حساب را انجام داد. به همین دلیل اگر تا پایان مقاله با ما همراه باشید ما به شما روشی را معرفی می‌کنیم که بتوان بدون پرداخت کارمزد و به سادگی آب خوردن مبلغ مورد نظر خود را از یک بانک به بانک دیگر انتقال داد: شماره شبا!

از آنجا که که برای دریافت شماره شبا بانک صادرات، تا اطلاع ثانوی تنها از شماره حساب خود می‌توانید آن را دریافت نمایید. اما چرا شماره شبا نیاز است؟

شماره شبا، شماره‌ای است که مشترک بین تمامی بانک‌هاست و انتقال پول را بدون پرداخت کارمزد و بدون هیچ‌گونه اشتباهی، برای شما میسر می‌نماید. فراموش نکنید که با این شماره شبا، نه تنها تراکنش‌های داخلی، بلکه می‌توانید تراکنش‌های بین‌المللی را نیز انجام دهید.

از آنجا که کارت‌های بانکی این ویژگی را دارند که تنها حساب‌های درون بانکی را به یکدیگر متصل می‌نمایند، سامانه‌های پردازشگری که به شما در نوشتن شماره‌ی شبا کمک می‌کنند، نمی‌توانند از شماره‌ای که بر روی کارت‌های بانکی نوشته شده‌ است استفاده کنند.

برای دریافت شماره شبا بانک صادرات نیاز است تا شماره کارت خود را به شماره شبا تبدیل نماییم. اما توجه کنید که شماره کارت به شماره حساب ارتباطی ندارد، به همین دلیل نمی‌توانید به طور مستقیم  شماره شبا را از شماره کارت استخراج کنید. از این رو اولین قدم این است که شماره کارت خود را به شماره حساب تبدیل کنید و پس ازآن می‌توان به دریافت شماره شبا بانک صادرات با شماره کارت اقدام نمود.

برای انتقال وجه از طریق شماره شبا، از سامانه‌های ساتنا یا پایا می‌توانید استفاده کنید. سامانه ساتنا در مورد مبالغی استفاده می‌شود که پایین‌تر است و از سه شیوه به این شرح قابل انتقال است: شعب بانک، اینترنت بانک و یا موبایل بانک. از طریق شعب بانک تا سقف 500 میلیون ریال، اینترنت بانک تا سقف 150 میلیون ریال و مجموع 600 میلیون ریال و موبایل بانک تا سقف 150 میلیون ریال این کار می‌توانید این جابجایی را انجام دهید.

در سامانه ساتنا دو راه وجود دارد، که یکی شعب بانک برای مبالغ نامحدود و دیگری اینترنت بانک است که با استفاده از رمز ثابت 500 میلیون ریال و با استفاده از دستگاه توکن 2 میلیارد ریال می‌توانید انتقال وجه داشته باشید.

شماره‌ی شبای هر فرد متشکل از 24 رقم است که می‌توانید به وسیله شماره‌حساب خود آن را به دست آورید. ترتیب این عدد از ترکیب کد بانک، نوع حساب و شماره‌ی حساب هر فرد تشکیل شده است.

هر شبا، علاوه بر 24 رقمی که گفته شد دارای 2 کاراکتر دیگر نیز هست که شامل دو حرف ابتدایی نام کشور مبدا است و در ایران IR است

سخن پایانی:

برای اینکه بتوانید مبلغ مورد نظر خود را از یک بانک به بانک دیگر انتقال دهید، و مطمئن باشید که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، و البته همین که هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنید، شماره شبا بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

بانک صادرات روش‌های مختلفی را برای شما در نظر گرفته است که بتوانید از طریق شماره کارت خود، شماره حساب و سپس شماره شبای خود را دریافت کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از عابربانک‌ها است که به تفصیل برایتان توضیح دادیم.

حتما برای شما هم پیش آمده است که تصمیم دارید، مبلغی را از یک شماره حساب در یک بانک به شماره حساب در بانکی دیگر انتقال دهید. از چه روشی برای این کار استفاده کرده‌اید؟ آیا روشی را می‌شناسید که هم بتوانید انتقال پول از یک بانک به بانک دیگر را بدون پرداخت کارمزد انجام دهید؟ از آنجا که هر بانک، از سیستم شماره‌گذاری منحصر به فردی برای حساب مشتریان خود استفاده می‌کند، در نتیجه شماره‌ی مشترکی میان بانک‌ها رواج ندارد و نمی‌توان به سهولت این انتقال حساب را انجام داد.

به همین دلیل ما به شما روشی را معرفی می‌کنیم که بتوان بدون پرداخت کارمزد و به سادگی آب خوردن مبلغ مورد نظر خود را از یک بانک به بانک دیگر انتقال داد: شماره شبا! اما شماره‌ی شبا چیست و چگونه می‌توان آن را دریافت نمود؟ با ما همراه باشید؟

بانک صادرات در سال 1331 با عنوان یک بانک خصوصی به صورت سهامی عام با 20 کارمند با سرمایه اولیه 20 میلیون ریال فعالیت خود را آغاز کرد توسط خانواده بلور فروشان و مفرح مدیریت می شد، اما بعد از انقلاب سال 1357 مصادره شد و به مالکیت دولت درآمد سپس بخشی از سهام بانک در بورس واگذار شد.

بر اساس آمار انجام شده سال 1396 ارزش سهام بانک صادرات به 85 میلیارد تومان تخمین زده شد.

بانک صادرات شعبه بین المللی خود را در شهر هامبورگ در آلمان افتتاح کرد و هم اکنون 3248 شعبه در سراسر ایران و 28 شعبه در جهان فعالیت می کند.

بانک صادرات از همان ابتدا سعی نمود تا با ارئه خدمات نوین و احترام به مشتریانش اعتماد مردم را جلب نماید و با این نگاه پیش رفت و احترام به مشتری را هدف اصلی خود قرار داد و شعار بانک صادرات این است که همیشه در خدمت مردم است و حق با مشتری است، با این دیدگاه مثبت توانست در مدت بسیار کمی حجم زیادی از نقدینگی کشور را جذب کند، زیرا در سال 1300 نخستین بانک ها با حمایت دولت بود و کمتر توجه مردم را جلب می کرد و به جای پس انداز در بانک پول های نقد خود را در خانه نگه می داشتند از این رو بانک صادرات توانست مردم را با نظام بانکی آشنا و آشتی سازد.

بانک صادرات از سال 1379 شروع به ارائه خدمات الکترونیکی کرد و در حال حاضر جایگاه ممتازی در زمینه خدمات آنلاین در کشور دارد.

یکی از این خدمات الکترونیکی انتقال های بین بانکی و داخل بانکی می باشد که بدون نیاز به مراجعه به بانک مبالغ بالای ده میلیون تومان را به راحتی انتقال دهند.

یکی از روش های انتقال وجه استفاده از شماره شبا بانک صادرات است، که شما می توانید تا سقف پنجاه میلیون تومان انتقال وجچه انجام دهید.

شماره شبا صادرات چیست؟

در هر حساب بانکی یک شناسه واحد به نام شماره شبا (Sheba) وجود دارد که معادل انگلیسی شماره شبا IBAN مخفف (International Bank Account Number )به معنی شماره حساب بانکی بین المللی است، که یک استاندارد ملی است و در چارچوب استانداردهای جهانی با هدف یکپارچه سازی حساب های بانکی تعریف شده است.

شما می توانید شماره شبا 24 رقمی را به صورت حضوری از طریق بانک و یا به صورت غیر حضوری و آنلاین از سامانه شبکه استعلام بدست آورید.

نکته بعدی که باید در مورد شماره شبا بدانید این است که شماره شبا مانند شماره کارت منقضی نمی شود و نقل و انتقالات مالی با امنیت بیشتری انجام می شود و امنیت حساب شما به خطر نمی افتد.

شماره شبا چه کاربردی دارد؟

یکی از بهترین مزیت های دیگر این امکان بانکی سقف انتقال شبا بانک صادرات است که تا سقف پنجاه میلیون تومان را به راحتی می توانید از طریق پایا یا ساتنا انتقال دهید.

جالب است بدانید که داشتن شماره شبا امکان انجام تراکنش های خارج از کشور را نیز به شما می دهد.

اگر قصد دارید برای کسب و کار شخصی خود دستگاه کارتخوان (POS) تهیه کنید حتما می بایست شماره شبا خود را در اختیار داشته باشید.

چرخه انتقال پایا و ساتنا چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده سیستم پایا و ساتنا را توضیح دهیم باید بگوییم که پایا یک سیستم تبادل اطلاعات بانکی می باشد، به تمامی بانک ها این اجازه را می دهد که کاربران تبادلات بانکی خود را به صورت الکترونیک انجام دهند.

یعنی زمانی که شما از سیستم پایا و ساتنا استفاده می کنید دستور واریز و یا برداشت وجه در حساب های سایر بانک ها صادر می شود.

بانک مرکزی با ارئه این سامانه امکان حواله الکترونیکی را فراهم آورده است و خیلی راحت می توان پول را از حساب خود به حساب شخص دیگر به حساب بانک های دیگر انتقال داد.

شما در هر زمانی که می خواهید می توانید با شماره شبا از طریق پایا و ساتنا انتقال وجه را انجام دهید، اما در ساعت های مشخص که توسط بانک مرکزی تعیین شده است واریز صورت می گیرد.

  1. ساعت کاری 3:45 صبح
  2. ساعت کاری 10:45 صبح
  3. ساعت کاری 14:30 ظهر

نحوه محاسبه شماره شبا صادرات از طریق شماره حساب

با استفاده از تعدادی فرمول ریاضی قابل انجام است.

به این صورت که با ترکیب کد بانکی و شماره حساب به همراه یک عدد خاص میتوان شماره شبا صادرات را با حساب بانکی به دست آورد ولی مشکل بزرگ این است که آیا شماره شبا ایجاد شده صحیح است یا خیر؟

شبکه استعلام این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده است که با پرداخت کامرزد بانکی، صحب شماره شبا خود را استعلام گرفته و نام صاحب حساب صادرات خود را مشاهده کنند.

برای استفاده از این سرویس شما کافیست از فرم محاسبه گر بالای همین صفحه استفاده کنید و با سرعت بالا شماره شبا خود را دریافت کنید.

دقت داشته باشید که در ورود شماره حساب خود دقت کافی را به خرج دهید و از درست بودن نام صاحب حساب اطمینان حاصل کنید.

دریافت شماره شبا با شماره کارت بانک صادرات

یکی از مهم ترین اعدادی که ما با آن سر و کار داریم شماره کارت بانکی ماست.

با توجه به افزایش هزینه نقل و انتقالات بانکی توسط بانکی مرکزی انتقال پول از طریق شماره کارت بانک صادرات شاید دیگر منطقی نباشد.

از طرفی شماره شبا تنها گزینه جهت انتقال پول با کمترین هزینه بانکی است.

اما مشکل اینجاست که با محاسبات عددی نمی توان شماره کارت را به شماره شبا صادرات تبدیل نمود.

شبکه استعلام با افتخار اعلام می کند که موفق به راه اندازی سرویسی شده است که به آسانی می توانید با پرداخت کارمزد بانکی شماره کارت صادرات خود را به شماره شبا تبدیل کنید.

برای اینکار کافیست شماره کارت خود را در فرم تبدیل گر بالای همین صفحه قرار داده و بر روی دکمه محاسبه کلیک کنید.

پس از پرداخت کارمزد بانکی شماره شبا محاسبه شده به شما نمایش داده خواهد شد.

تبدیل شماره کارت به شماره حساب صادرات

علاوه بر سرویس تبدیلگر شماره شبا صادرات، سرویس تبدیل شماره کارت به شماره حساب صادرات نیز بر روی شبکه استعلام فعال شده است.

شما همزمان با تبدیل شماره کارت خود به شماره شبا در صفحه نهایی شماره حساب مقصد خود را نیز مشاهد خواهید کرد.

عملا با یک محاسبه دو نتیجه دریافت خواهید کرد.

شماره شبا محاسبه شده فعال می باشد؟

اگر شما شماره حساب و شماره کارت خود را صحیح نماید سیستم مطابق شماره ورودی شماره شبا را حساب خواهد کرد.

پس لطفا در وارد کردن اطلاعات ورودی دقت بالا به خرج دهید.

و در ادامه نام صاحب حساب را با دقت بررسی فرمایید و در ادامه شماره شبا را در سامانه انتقال پولی خود نیز مجدد بررسی کنید.

دریافت شماره شبا بانک صادرات از طریق عابر بانک

بانک صادرات از بانک‌هایی قدیمی است که البته در بسیاری از زمینه‌ها برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان خود، پیشرو بوده است. این بانک با افتتاح شعبه‌ی هامبورگ بانک صادرات، روند افتتاح شعب بانک در کشورهای دیگر را نیز آغاز نمود. اکنون پس از گذشت حدود 20 سال، این بانک 3248 شعبه در سراسر ایران و 28 شعبه در سراسر جهان را افتتاح کرده است.

یکی از پیشگامان ارائه خدمات بانکی در میان همه‌ی بانک‌های ایرانی، بانک صادرات است که خدمت رسانی به مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده است. این بانک از حدود سال 1379 بود که خدمات بانکی را به صورت الکترونیکی ارائه داد و اکنون به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از شماره حساب خود چه از طریق عابر بانک‌ها و چه از طریق تلفن گویای بانک صادرات و تنها با در دست داشتن شماره کارت خود، شماره حساب خود را دریافت نمایید و از این طریق شماره شبای خود را پیدا کنید.

یکی از راه‌هایی که به آن وسیله می‌توانید شماره شبای خود را دریافت کنید، مراجعه به عابربانک‌ها در سراسر کشور است و البته یکی از راه‌های آسان و سهل‌الوصول نیز شناخته می‌شود. به این منظور پس از اینکه کارت خود را داخل عابر بانک خود قرار دادید، و رمز عبور را وارد کردید، به بخش سایر خدمات باید وارد شوید و در آن قسمت گزینه‌ی گرفتن شبا را انتخاب نمایید. پس از آن کاغذ مربوطه را از دستگاه دریافت نمایید. توجه کنید که کارت خود را در عابر بانک جا نگذارید.

اما چرا نمی‌توانید از شماره کارت خود استفاده نمایید؟ شماره شبا چیست و چه مزایایی دارد؟

همه چیز درباره شماره شبا بانک صادرات

از آنجا که هر بانک، از سیستم شماره‌گذاری منحصر به فردی برای حساب مشتریان خود استفاده می‌کند، در نتیجه شماره‌ی مشترکی میان بانک‌ها رواج ندارد و نمی‌توان به سهولت این انتقال حساب را انجام داد. به همین دلیل اگر تا پایان مقاله با ما همراه باشید ما به شما روشی را معرفی می‌کنیم که بتوان بدون پرداخت کارمزد و به سادگی آب خوردن مبلغ مورد نظر خود را از یک بانک به بانک دیگر انتقال داد: شماره شبا!

از آنجا که که برای دریافت شماره شبا بانک صادرات، تا اطلاع ثانوی تنها از شماره حساب خود می‌توانید آن را دریافت نمایید. اما چرا شماره شبا نیاز است؟

شماره شبا، شماره‌ای است که مشترک بین تمامی بانک‌هاست و انتقال پول را بدون پرداخت کارمزد و بدون هیچ‌گونه اشتباهی، برای شما میسر می‌نماید. فراموش نکنید که با این شماره شبا، نه تنها تراکنش‌های داخلی، بلکه می‌توانید تراکنش‌های بین‌المللی را نیز انجام دهید.

از آنجا که کارت‌های بانکی این ویژگی را دارند که تنها حساب‌های درون بانکی را به یکدیگر متصل می‌نمایند، سامانه‌های پردازشگری که به شما در نوشتن شماره‌ی شبا کمک می‌کنند، نمی‌توانند از شماره‌ای که بر روی کارت‌های بانکی نوشته شده‌ است استفاده کنند.

برای دریافت شماره شبا بانک صادرات نیاز است تا شماره کارت خود را به شماره شبا تبدیل نماییم. اما توجه کنید که شماره کارت به شماره حساب ارتباطی ندارد، به همین دلیل نمی‌توانید به طور مستقیم  شماره شبا را از شماره کارت استخراج کنید. از این رو اولین قدم این است که شماره کارت خود را به شماره حساب تبدیل کنید و پس ازآن می‌توان به دریافت شماره شبا بانک صادرات با شماره کارت اقدام نمود.

برای انتقال وجه از طریق شماره شبا، از سامانه‌های ساتنا یا پایا می‌توانید استفاده کنید. سامانه ساتنا در مورد مبالغی استفاده می‌شود که پایین‌تر است و از سه شیوه به این شرح قابل انتقال است: شعب بانک، اینترنت بانک و یا موبایل بانک. از طریق شعب بانک تا سقف 500 میلیون ریال، اینترنت بانک تا سقف 150 میلیون ریال و مجموع 600 میلیون ریال و موبایل بانک تا سقف 150 میلیون ریال این کار می‌توانید این جابجایی را انجام دهید.

در سامانه ساتنا دو راه وجود دارد، که یکی شعب بانک برای مبالغ نامحدود و دیگری اینترنت بانک است که با استفاده از رمز ثابت 500 میلیون ریال و با استفاده از دستگاه توکن 2 میلیارد ریال می‌توانید انتقال وجه داشته باشید.

شماره‌ی شبای هر فرد متشکل از 24 رقم است که می‌توانید به وسیله شماره‌حساب خود آن را به دست آورید. ترتیب این عدد از ترکیب کد بانک، نوع حساب و شماره‌ی حساب هر فرد تشکیل شده است.

هر شبا، علاوه بر 24 رقمی که گفته شد دارای 2 کاراکتر دیگر نیز هست که شامل دو حرف ابتدایی نام کشور مبدا است و در ایران IR است

سخن پایانی:

برای اینکه بتوانید مبلغ مورد نظر خود را از یک بانک به بانک دیگر انتقال دهید، و مطمئن باشید که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، و البته همین که هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنید، شماره شبا بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

بانک صادرات روش‌های مختلفی را برای شما در نظر گرفته است که بتوانید از طریق شماره کارت خود، شماره حساب و سپس شماره شبای خود را دریافت کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از عابربانک‌ها است که به تفصیل برایتان توضیح دادیم.

شماره شبا که مخفف “شناسه حساب بانکی” است شماره ای 24 رقمی است که حروف IR قبل از آن قرار میگیرد و مطابق با شماره حساب بین المللی بانکی میباشد. هر حساب بانکی یک شماره نیز دارد که در سیستم بانکی منحصر به فرد است و با استفاده از آن میتوان از هر حساب بانکی در هر بانکی در ایران، به آن شبا انتقال وجه انجام داد.

ساده ترین روش دریافت شماره شبا بانک صادرات با شماره کارت و شماره حساب استفاده از ابزارهای مبدل سایت کارت اینفو است. اما روشهای مختلفی برای تبدیل شماره کارت صادرات به شبا و تبدیل شماره حساب به شبا صادرات وجود دارد. ساده ترین راه تبدیل شبا بانک صادرات ایران، استفاده از سرویس تبدیل کارت به شبای کارت اینفو میباشد. همچنین میتوانید شماره شبا را از شعب بانک صادرات ایران دریافت کنید که سخت ترین و پر هزینه ترین روش میباشد. همچنین میتوانید از اینترنت بانک یا موبایل بانکتان شماره شبا را دریافت کنید. اکثر بانکها نیز صفحه ای در سایتشان فراهم کرده اند که میتوان در آنجا با وارد کردن شماره حساب، شبا را دریافت کنید. همچنین از خودپرداز اکثر بانکها نیز میتوانید شماره شبای خود را به دست بیاورید. از تلفن بانک برخی بانکها نیز میتواند شماره شبا را دریافت کرد. البته تبدیل کارت به شبا در وبسایت همه بانکها امکان پذیر نمیباشد.

بانک صادرات ایران، بانک تجاری ایرانی است، که در سال 1331 تاسیس شد و پس از انقلاب به مالکیت دولت درآمد. پس از گذشت چند دهه، بخشی از سهام بانک در بورس واگذار شد. تا سال 1399 بانک صادرات ایران رتبهٔ دهم در فهرست 100 شرکت برتر ایران را در اختیار دارد. شماره کارت یک عدد 16 رقمی است که با 603769 شروع میشود. اما شماره شبای این بانک با IRxx019 شروع میشود.

چگونه شماره حساب یا کارت را به شبا تبدیل کنیم؟

برای تبدیل شبا بانک صادرات با استفاده از شماره حساب میتوانید از مبدل شبا رایگان کارت اینفو استفاده کنید. کافی است شماره حساب را در فرم بالا وارد کنید تا شبای آن را دریافت کنید. همچنین اگر به شماره حساب مورد نظر دسترسی ندارید و تنها شماره کارت بانک صادرات را دارید برای گرفتن شبا از شماره کارت بانک صادرات را به شبا تبدیل کنید و نام صاحب حساب را پیدا کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کارت بانکی از و برای بررسی اطلاعات شماره شبا از سرویس استفاده کنید.

از جمله مزایای انتقال پول به شبا بانک صادرات و سرویسهای پایا و ساتنا، نسبت به انتقال کارت به کارت، سقف انتقال وجه بالاتر میباشد که در حال حاضر در سرویسهای غیر حضوری 50 میلیون تومان است. همچنین کارمزد انتقال وجه پایا و ساتنا بسیار کمتر از کارمزد انتقال کارت به کارت است که میتوانید از آن را محاسبه کنید.

برای انتقال پول به شبا بانک صادرات میتوان از سرویسهای پایا یا ساتنا استفاده کرد. برای انتقال پول با استفاده از شبا (sheba) میتوانید از سرویسهای بانکتان مانند موبایل بانک یا اینترنت بانک بانک صادرات ایران Bank Saderat Iran استفاده کنید. همینطور با مراجعه حضوری به شعبه میتوانید بدون سقف انتقال وجه انجام دهید. را میتوانید از طریق بانک یاب کارت اینفو پیدا کنید و از اوضاع آن مطلع شوید.

شماره شناسه بانکی ایران که به اختصار به آن شبا می‌گویند، به یک شماره حساب بانکی اطلاق می شود که با هدف تسهیل و سرعت‌دهی دادوستدهای مالی و تراکنش‌های بین بانکی یا بین‌المللی بانک‌های کشور تعبیه شده است. شماره شبا بر اساس قوانین IBAN تعریف شده و از سیستم شماره‌گذاری داخلی بانک‌ها کاملا مستقل است، با این وجود در محاسبه‌ی شماره شبا، از شماره حسابی استفاده می‌شود که به سیستم شماره‌گذاری داخلی هر بانک متصل است. پیش از آن‌که به ساختار کلی شماره شبا بپردازیم، قصد داریم سریع‌ترین روش برای دریافت شماره شبا بانک صادرات را در ادامه توضیح دهیم.

مراحل دریافت شماره شبا بانک صادرات

زرین پال علاوه بر ارائه سریع و امن، سرویس ها و خدمات متنوعی را نیز ارائه می دهد که یکی از آنها دریاقت شماره شبا است.به صورت کلی به یک روش بسیار ساده، می‌توانید شماره شبای مرتبط با حساب صادرات خود را دریافت کنید؛ دریافت شماره شبا با استفاده از شماره حساب. برای این کار مطابق مراحل زیر عمل کنید.

برای دریافت شماره شبا بانک صادرات، به صفحه‌ی در سایت زرین پال بروید و مانند تصویر زیر روی لوگوی بانک صادرات کلیک کنید.

سپس روی گزینه‌ی اول، یعنی محاسبه شبا برحسب شماره حساب کلیک کنید.

در پنجره‌ای که در بخش پایین‌تر همان صفحه به شما نمایش داده می‌شود، شماره حساب بانک صادرات خود را وارد کرده و کلمه‌ی امنیتی را مطابق تصویر CAPTCHA در کادر خالی بنویسید.

در آخر، روی کلید محاسبه شبا کلیک کنید و شماره شماره شبا حساب صادرات خود را کپی، کرده و در گوشه‌ای ذخیره نمایید.

بیشتر بخوانید:

مزایای انتقال پول با استفاده از شماره شبا

با شماره شبا به تمام سوابق حساب بانکی خود دسترسی خواهید داشت. در انتقال وجه با استفاده از شماره شبا، نیازی به وارد کردن اطلاعاتی مانند کد شعبه بانک موردنظر، تاریخ روز، شماره حساب، یا غیره ندارید، زیرا تمامی این داده‌ها به صورت پنهان در شماره «شبا» ثبت شده و به آن متصل هستند. بنابراین به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید مبلغ موردنظر خود را با استفاده از شبا منتقل کنید.
هنگام انتقال به شماره شبای شخص دیگر، اگر در وارد کردن اعداد خطایی صورت پذیرد که باعث شود در شبای وارد شده با شبای حساب مقصد مغایرتی رخ دهد، پیامی با مضمون خطا در شماره شبا دریافت خواهید کرد و مبلغی از حساب شما کسر نخواهد شد.

سقف انتقال وجه با استفاده از شماره شبا بانک صادرات

ساتنا: به صورت روزانه انتقال وجه از طریق ، تا سقف ۱۵ میلیون تومان مجاز است.
پایا: به صورت روزانه انتقال وجه از طریق ، تا سقف ۵۰ میلیون تومان مجاز است.

ساختار شماره شبا

شماره شبا در تمامی بانک‌های کشور، به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود. به عنوان مثال به یک نمونه از شماره شبا بانک صادرات که در تصویر زیر آورده شده توجه کنید.

اجزای شبا: هر یک از کاراکترهای شبا تنها می‌تواند یکی از شکل بزرگ حروف لاتین از A تا Z، یا یک عدد انگلیسی از ۰ تا ۹ باشد. استفاده از سایر کاراکترها مانند اعداد فارسی مجاز نیست.

تعداد کاراکترها: تعداد کل کاراکترها نباید از ۲۶ رقم بیش‌تر باشد.

کد کشور: دو حرف اول شبا نشان دهنده‌ی کد کشور هستند و در تمام بانک‌های کشور، این دو کاراکتر، به صورت ثابت و غیرقابل تغییر وجود دارند. در هر شبا تنها دو حرف درج می‌شود که برای هر کشور دو حرف بزرگ انگلیسی و کد مختص همان کشور است.

ارقام کنترلی: کاراکترهای سوم و چهارم، ارقام کنترلی یا ارقام بررسی و صحت‌سنجی اعتبار شبا هستند که بر اساس الگوریتم خاصی به دست می‌آیند. بدین معنا که از ارقام کنترلی برای تایید درستی یا نادرستی شماره شبا استفاده می‌شود و در صورت نادرست بودن ارقام کنترلی، از پیشروی عملیات مربوط به شماره شبا جلوگیری می‌شود.

کد بانک: کاراکترهای پنجم، ششم، و هفتم، کد بانک هستند. این شناسه‌ی سه رقمی در تمامی بانک‌های کشور متفاوت است و هر بانک کد مختص به خود دارد، به عنوان مثال در تمامی شماره‌های شبایی که به حساب بانک صادرات تعلق دارند، عدد ۰۱۹ درج شده که همان کد بانک صادرات است.

شماره حساب در ۱۸ رقم: کاراکتر هشتم نوع حساب را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند که حساب فرد از نوع سپرده‌ی سرمایه‌گذاری، تسهیلات، سپرده بلندمدت یا غیره است. مابقی کاراکترها نیز حاوی شماره حساب فرد در بانک صادرات هستند که طبق فرمول خاصی محاسبه شده و در شماره شبا بانک صادرات هر فرد ثبت می‌شود.

شماره شبا یک کد اختصاصی برای فرد است که امنیت اطلاعات بانکی افراد را تضمین می‌کند، علاوه‌بر این به دلیل کاربردی که شماره شبا بانک صادرات در تجارت داخلی و خارجی دارد، می‌تواند برای کسب و کارهای بین‌المللی یا تبادلات مالی بین افراد،‌ بسیار موثر باشد. انتقال وجه با استفاده از شماره شبا باعث سرعت‌دهی به جریان پردازش و گردش مالی می‌شود و احتمال اشتباهات ناشی از خطای انسانی را به صفر می‌رساند.

آموزش شناسایی درگاه پرداخت زرین‌پال و اتصال آن به پرونده مالیاتی

راهنمای تصویری تهیه و فعال‌سازی بسته «شروع زرین»

مرور گزارش نشریه عصر تراکنش در بررسی آینده زرین‌کارت: زرین‌کارت به دنبال خلق ارزش جدید برای کاربران

چرا عدم بازگشت خودکار وجه تراکنش‌های اعتبارسنجی نشده به نفع پذیرنده‌ها است؟

سامانه ساتنا چیست؟ و سقف انتقال ساتنا چقدر است؟

سامانه پایا چیست؟کارمزد و سقف انتقال وجه پایا چقدر است؟

نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت

چک صیادی چیست؟ چگونه می‌توان آن را دریافت کرد

دکمه بازگشت به بالا