نمونه سوالات آزمون gre

آزمون GRE چیست؟ آزمون GRE یکی از مهم ترین آزمون های زبان خارجی برای پذیرش در دانشگاه های برتر دنیاست. اگر نام IELTS، TOEFL و GMAT را شنیده اید، پس می دانید که این دو آزمون از موثرترین آزمون های زبان انگلیسی هستند. و تمرکز اصلی این دو آزمون فقط روی زبان انگلیسی است. اما امروز می خواهیم آزمون GRE را که افراد آن را به عنوان آزمون زبان اشتباه می کنند، مانند تافل و آیلتس بررسی کنیم. در حالی که آزمون GRE مهارت های تحلیلی متقاضیان را می سنجد. از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم آزمون GRE را به طور کلی بررسی کنیم و تفاوت ها و شباهت های این آزمون را نسبت به تافل و آیلتس بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

GRE چیست؟

GRE آزمونی است که توانایی تحصیلی افراد متقاضی تحصیل در مراکز علمی معتبر دنیا را می سنجد و در بسیاری از کشورها به ویژه آمریکا از نمره این آزمون به عنوان یکی از مدارک پذیرش استفاده می شود. استفاده کنید. ملاک تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر می باشد. و الان تقریبا تمامی دانشکده های بازرگانی دنیا مخصوصا دانشگاه های آمریکا و کانادا GRE را در کنار GMAT قبول می کنند و در ابتدای مراحل پذیرش نمره GRE را می خواهند. بنابراین، دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل، تحصیل و تامین مالی تحصیلات تکمیلی و دکتری در خارج از کشور هستند، باید روی این آزمون تمرکز کنند و سعی کنند نمره خوبی کسب کنند.

معنی و مفهوم GRE

آزمون GRE مخفف Graduate Record Examination است و شرکتی که این آزمون را برگزار می کند، ETS، این آزمون را «راه هوشمند برای فارغ التحصیلی و مدرسه بازرگانی» می نامد.

انواع آزمون های GRE

ما دو نسخه از آزمون GRE داریم. GRE general (GRE general) که به عنوان آزمون اصلی شناخته می شود و موضوع GRE (موضوع GRE) که به عنوان آزمون دوم در نظر گرفته می شود. برای شرکت در تافل Home Edition و آزمون GRE هوم ادیشن کلیک کنید.


GRE به طور کلی

این آزمون که آزمون اصلی GRE است به دو صورت کامپیوتری و کاغذی برگزار می شود و در ایران فقط از روش کامپیوتری استفاده می شود. و هر هفته از سال به جز تعطیلات ایالات متحده ارائه می شوند، بنابراین می توانید تاریخ آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنید و امتحان خود را با دقت برنامه ریزی کنید.

این آزمون دارای سه بخش اصلی و یک بخش بدون نمره می باشد که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

قسمت های اصلی آزمون GRE General به شرح زیر است که در ادامه به تفصیل به آن ها خواهیم پرداخت:

بخش ارزیابی نگارش تحلیلی

بخشی از استدلال کلامی

بخش استدلال کمی.

سوالات نگارشی (ارزیابی تحلیلی نوشتاری)

اولین نوع سوالی که در GRE با آن مواجه خواهید شد، بخش نوشتن است. این قسمت یک ساعت طول می کشد. در این آزمون امتیازی بین 0 تا 6 دریافت خواهید کرد که به کیفیت نوشته شما بستگی دارد. این باعث افزایش یا کاهش نصف امتیاز می شود. در این آزمون شما باید دو مقاله بنویسید، هر کدام با محدودیت زمانی 30 دقیقه، و باید یک تکنیک بیانی قوی داشته باشید تا نمره خوبی بگیرید، علاوه بر این، سرعت تایپ شما باید بالا باشد، زیرا می توانید حدود 500 کلمه را تایپ کنید 30 دقیقه.

مقاله اول

به انشا اول مشکل می گویند و در این انشا ابتدا یک موضوع به شما داده می شود و در زیر آن موضوع به شما می گویند که چگونه یک انشا بنویسید و باید دقت کنید و انشا خود را به طور کامل طبق دستورات داده شده بنویسید. چون روی تیم نهایی شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

در این نوشته باید نظر خود را در مورد موضوع مورد بحث بیان کنید و با استدلال و دلیل از نظر خود دفاع کنید.

عمل دوم

مقاله دوم Argument نام دارد و در این قسمت به شما پاراگراف داده می شود که در آن به عنوان قاضی باید دلایل و شواهد موجود در این متن را نقد و استدلال کنید و از قدرت استدلال خود برای توجیه دلایل و شواهد ارائه شده استفاده کنید. نویسنده یعنی باید چیزی شبیه نظر بنویسی.

در این فرآیند، اگر نوشته شما به هر نحوی از موضوع مورد بحث شما منحرف شود، مطمئن شوید که صفر دریافت می کنید.

سوالات نوشتن را تمرین کنید

در فایل زیر نمونه سوالات و مشکلات نگارشی و همچنین توضیحات مدون آمده است. و علاوه بر این، می توانید نمونه هایی از انشاهای واقعی را مشاهده کنید که 6 امتیاز کسب کرده اند.

سوالات واژگانی (استدلال کلامی)

دومین نوع سؤالی که به آن نگاه خواهیم کرد، سؤالات واژگانی هستند. این بخش شامل دو بخش 20 سوالی است که هر بخش 30 دقیقه ای و در مجموع 60 دقیقه است. همچنین بر اساس عملکرد خود 130 تا 170 امتیاز دریافت می کنید که یک امتیاز بالا و پایین می شود. این آزمون برای داوطلبان غیر بومی سخت است، بنابراین باید بیشتر تمرین کنند. انتخاب منابع آموزشی مناسب می‌تواند به پیشرفت شما کمک کند.

سوالات این بخش به دایره لغات شما و مهارت های لازم برای درک مطالب و خواندن متن برای حل سوالات این قسمت بستگی دارد.

در این بخش سوالات خالی سوالات مترادف و متضاد و سوالات درک مطلب را مشاهده خواهید کرد. همچنین سوالات چند گزینه ای وجود دارد و شما باید گزینه(های) صحیح را انتخاب کنید. حداقل یک گزینه صحیح وجود دارد. به عنوان مثال اگر 3 گزینه صحیح و 2 گزینه به درستی انتخاب شود، 2 گزینه به شما امتیاز داده می شود و اگر گزینه سوم را صحیح انتخاب نکنید، به این ترتیب امتیازی به شما داده نمی شود. از شما کسر می شود.

دکمه بازگشت به بالا