ورزشی

نقش واقعه غدیر خم در سرنوشت مسیر اسلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، حجت الاسلام محمد حاجی زاده در نشست اتاق فکر با موضوع «مهدوی در آیینه غدیر» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند، غدیر برگزار شد، اظهار کرد. واقعه خم نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر آینده اسلام داشت. چون ادامه راه پیامبر بود و رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در روز عید، حضرت علی علیه السلام را به پیروی و جانشینی خود برگزید و در واقع مهمترین را به جا آورد. رسالت نبوت اوست و از این رو این واقعه بزرگ بسیار حائز اهمیت است.

عید غدیر با همت جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خود رسید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عید غدیر که برترین و عالی ترین عید بود، به جایگاه واقعی و اسلام نزدیک شده است. دانشگاه آزاد در سال های اخیر توجه ویژه و توجه ویژه ای به ترویج و تعمیق آموزه های دانشگاه آزاد اسلامی داشته و دارای اعتقاد معنوی و دینی مشترکی است.

سجاد حسن هاشمی با تاکید بر پیگیری مسئولان دانشگاه در خصوص مسائل معنوی، دینی، اخلاقی، تربیتی و ابلاغ سند تحول و تعالی دانشگاه بر اساس ابلاغیه بسیار مهم گام دوم انقلاب. همانطور که در بیانیه تربیت اجتماعی آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری و در ابتدای ورود خود در پنجمین دهه فعالیت خود دومین رویداد ملی با نام باد امید را با مشارکت 3 هزار فناوری برگزار کرد. شرکت های خلاق ، زیرساخت های تحقیقاتی و ایده ها و استارت آپ ها. دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با استعانت از رحمت الهی و تلاش خالصانه اساتید، کارکنان و مسئولین و تلاش و درخشش دانشجویان و دانش آموختگان به یکی از مؤسسات جامع و قابل اعتماد در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با 35 رشته دکتری تخصصی و بیش از 200 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کاردانی و کارشناسی به گزینه ای مطلوب برای متقاضیان تحصیلات عالی تبدیل شده است. این دانشگاه از آنجایی که با برنامه های فرهنگی، معرفتی و عمیق خود نقش و سهم مؤثری در روند رشد علمی کشور داشته است، در تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج معارف مجدانه می کوشد. مکتب تبلیغی و توجه ویژه ای به اعلامیه گام دوم انقلاب دارد.

عید غدیر نقطه عطفی در تاریخ تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه مسلمانان است

کارشناس شبکه جهانی ولی عصر(عج) نیز گفت: در روز عید ولایت فقیه امیرالمومنین علی(ع) از سوی رسول مکرم اسلام هز به مسلمانان ابلاغ شد. خاتمی مربت محمد مصطفی (ع).

علی شریف با تشریح احادیث و روایات موجود در منابع معتبر شیعه و سنی در این باره و با ذکر آیه اعلام و آیه اتمام در قرآن کریم گفت: عید غدیر خم نقطه عطفی در تاریخ است. جامعه و توسعه سیاسی جامعه مسلمانان را ادامه دهنده خط نبوت می دانند. در اصل، تحقق دین خود شهادت خداوند است و در واقعه غدیر، وظیفه امت اسلامی در زمینه هدایت و حکومت مشخص شده است.

وی به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داد و تاکید کرد: باید مراقب باشیم که دشمنان و مخالفان با طرح شبهات واهی باعث سقوط اعتماد نشوند.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا