عمومی

نشانه های خراب بودن باتری موبایل و راه جلوگیری از خراب شدن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که از کجا بفهمیم باتری موبایل خراب شده.

در این مقاله ما نشانه هایی که ممکن است دلیل خراب شدن باتری باشد اشاره می کنیم و در آخر هم چند راه کار برای جلوگیری از خراب شدن باتری موبایل به شما خواهیم گفت.

  1. موبایل خود به خود خاموش می شود.

یکی از اصلی ترین دلیل های خاموشی ناگهانی موبایل خراب بودن باتری است. پس اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید بهتر است به فکر عوض کردن باتری موبایلتان باشید.

  1. باد کردن باتری.

اگر باتری موبایل شما از نوع باتری های قابل تعویض است بهتر است خودتان دست به کار شوید و آن را چک کنید. اگر متوجه برامدگی و باد کردگی شدید باید بدانید باتری شما خراب شده و باید اقدام به تعویض آن کنید.

برای خرید باتری های اورجینال حتما باید به فروشگاه های معتبر مانند فونی شاپ مراجعه کنید تا از خریدتان مطمئن باشید.

  1. تغییر ناگهانی عدد نشان دهنده شارژ.

اگه متوجه تغییر ناگهانی شارژ باتری شدید، مثلا باتری از شارژ 40 بصورت ناگهانی به 60 تغییر کند به احتمال خیلی زیاد باتری موبایلتان دارای مشکل است. البته در بعضی موارد این مشکل ممکن است نرم افزاری باشد و حل شود.

  1. هنگ کردن موبایل

اگر فکر می کنید هنگ کردن موبایل فقط به نرم افزار یا ویروس ها مربوط می شود پس بهتر است بدانید در بسیاری از موارد اصلی ترین دلیل هنگ کردن های بی مورد خرابی باتری است.

اگر قبل از تعویض باتری موبایل شما دچار هنگ نمی شد ولی حالا دائما هنگ می کند باید بدانید مشکل در باتری بی کیفیتی است که استفاده می کنید! برای خرید باتری اورجینال به سایت فونی شاپ مراجعه کنید.

  1. روشن ماندن دستگاه با شارژر

اگر موبایل شما فقط هنگام اتصال به شارژر روشن می شود بدون کار نمی کند شک نکنید که باتری آن خراب شده و نیازمند تعویض است.

  1. داغ شدن بیش از اندازه

باتری های موبایل بصورت معمول هنگام استفاده و شارژ گرم می شوند. اما اگر متوجه شدید موبایل شما بصورت غیر طبیعی در حال داغ شدن است بهتر است سریعا به مراکز تعمیر موبایل مراجعه کنید.

  1. وجود لکه سیاه در نمایشگر

اگر بدون دلیل نمایشگر شما شروع به سیاه شدن کند بهتر است فورا آن را به مراکز تعمیر ببرید. باد کردن باتری می تواند به LCD آسیب بزند و حتی باعث سوختگی آن بشود.

حالا بهتر است به نکاتی اشاره کنیم که با رعایت آن ها باتری موبایلتان طول عمر مفید بیشتری خواهد داشت.

  1. هنگام شارژ بازی نکنید!

موبایل ها بصورت طبیعی هنگام شارژ داغ می شوند . هنگامی که بازی می کنید فشار زیادی به دستگاه وارد می شود و نتیجه آن گرم شدنش است. پس هنگامی که هم موبایل به شارژ باشد و هم بازی کنید مجبور به تحمل گرمای بسیار زیادی می شود که بسیار از عمر مفید آن کم می کند.

  1. دیتا و وای فای را خاموش کنید!

زمانی که موبایل شما به اینترنت متصل می شود برنامه های موبایل در پس زمینه بصورت خودکار به اینترنت متصل شده و باعث افزایش میزان استفاده از باتری می شوند. همچنین بهتر است هنگامی که امواج اینترنت ضغیف هستند اینترنت خود را خاموش کنید. چون در این حالت موبایل تلاش بسیاری برای متصل ماندن می کند استفاده از باتری نیز چند برابر می شود.

باتری سامسونگ s4 و باتری آیفون 7 پلاس از این نمونه هاست که هنگام اتصال به وای فای بسیار داغ می شود.

  1. موبایل را خنک نگه دارید!

باتری ها بسیار نسبت به گرما حساس هستند. اگر در محیطی گرم قرار دارید سعی کنید زیاد از موبایل خود استفاده نکنید و تا حد ممکن آن را به شارژر متصل نکنید. چون این امر باعث گرم شدن بیش از حد باتری می شود.

  1. روشنایی نمایشگر را کم کنید!

بسیاری از افراد عادت دارند که روشنایی نمایشگر را تا حد ممکن زیاد کنند و به استفاده از آن بپردازند. اما این موضوع باعث استفاده سنگین از باتری می شود و در دراز مدت باعث آسیب های زیادی به باتری و دستگاه می شود.

  1. از باتری های اورجینال استفاده کنید که از فروشگاه ماکروتل و فونی شاپ میتوانید تهیه کنید!

استفاده از باتری های اورجینال به بهتر عمل کردن موبایل کمک می کنند و باعث خرابی آن نمی شوند. با خرید باتری اورجینال از فونی شاپ دیگر نگران خرابی زود هنگام باتری موبایل خود نباشید.

برای خرید انواع باتری موبایل از فروشگاه های معتبر فونی شاپ و ماکروتل  به لینک های زیر مراجعه کنید:

https://fonishop.com/product-category/battery/

https://www.macrotel.ir/

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا