عمومیکسب و کار برتر ایرانی

نحوه برطرف کردن نشت WebRTC

خرید وی پی ان از بهترین سایت خرید vpn برای اندروید و استفاده از یک VPN خوب تضمین می کند که اتصال شما رمزگذاری شده است و این شانس را کاهش می دهد تا هکرها و.. بتوانند فعالیت شما را نظارت کنند. با این حال، همه ارائه دهندگان این سرویس از نشت DNS (به ویژه VPN های رایگان) محافظت نمی کنند. بنابراین مهم است که بررسی کنید که در چه جاهایی در معرض خطر هستید. با تست نشت DNS که حفره های امنیتی را در عرض چند ثانیه نشان می دهند می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

DNS چیست؟

دسترسی به یک وب سایت ظاهرا ساده است، فقط آدرس را در مرورگر خود وارد می کنید و اینتر می کنید. با این حال در پشت پرده اتفاقات زیادی رخ می دهد.

این یک طرح هوشمندانه است اما برخی از مشکلات را به همراه دارد. برای مثال دستگاه ها معمولا از سروری DNS ISP شما استفاده می کنند، به این معنا که شرکت می تواند سایتی که شما می بینید را نظارت و ثبت کند.

وقتی به وصل می شوید اوضاع بدتر می شود. حتی اگر به وب سایت رمزگذاری شده (HTTPS) وارد شوید درخواست DNS شما معمولا به صورت متن ساده ارسال می شود. بنابراین سایر کاربران هات اسپات ممکن است بتوانند از سایت هایی که بازدید می کنید اطلاع کنند، شما را در معرض حملات قرار دهند و اطلاعات حساس شما را جمع آوری کنند.

قبلا در انزل وب در مورد نحوه و صحبت کردیم که در صورت تمایل می توانید دنبال کنید.

نشت DNS چیست؟

اگر می پرسید که نشت DNS چیست؟ باید بگوییم که نصب نرم افزار VPN به دستگاه شما اجازه می دهد تا درخواست های DNS خود و سایر ترافیک اینترنت را از طریق یک اتصال امن مسیریابی کند. نرم افزار رمزگذاری شده فعالیت های وب شما را از ISP، اپراتورهای هات اسپات و دیگران پنهان می کند و همچنین از شما در برابر هکرهای هات اسپات مزاحم محافظت می کند.

این یک تئوری است و در واقعیت همیشه به این سادگی نیست. نشت DNS زمانی اتفاق می افتد که یک VPN به درستی از شما محافظت نکند و درخواست های DNS، سابقه مرور و شاید آدرس IP دستگاه شما را در اختیار مهاجمان قرار می دهد.

خبر بد این است که شما احتمالا نمی دانید که این اتفاقات رخ می دهد. در واقع همانطور که یک VPN را نصب می کنید فکر می کنید کاملا ایمن هستید. خبر خوب هم این است که تست امنیت VPN در عرض چند ثانیه امکان پذیر است.

از کجا بفهمیم VPN امن است و نشت DNS رخ داده است؟

به زبان ساده در هنگام تست زمانی که با VPN وصل هستید آدرس ای پی و کشور متصل شده به سرور VPN شما نمایش داده شود در غیر این صورت VPN شما امن نیست.

اگر برخی یا همه سرویس های DNS ISP خود را مشاهده می کنید (یعنی به طور مثال اگر از داخل کشور به VPN متصل هستید اما در هنگام تست همچنان ای پی های کشور ایران نمایش داده میشود) احتمالا نشتی DNS رخ داده است.

گزینه دیگری که می توانید امتحان کنید است مطمئن شوید که در لیست گزارشات ISP شما در لیست نیست.

چگونه می توانم نشت DNS را برطرف کنم؟

یکی دیگر از ویژگی های مهم، kill switch است که امروزه در اکثر ارائه دهندگان VPN به صورت استانداد ارائه می شود. گاهی اوقات یک VPN می تواند اتصال به سرورهای خود را از دست بدهد. در این مورد درخواست های DNS شما ممکن است به ISP شما برگردد. یک Kill switch با قطع کامل اتصال شما به اینترنت در هنگام قطع اتصال VPN از این اتفاق جلوگیری می کند.

به عنوان آخرین راه حل می توانید پروتکل های VPN خود را تغییر دهید. این روشی است که VPN برای اتصال به سرورهای خود استفاده می کند. برخی از پروتکل ها نسخه های خاص خود را برای محافظت در برابر نست DNS دارند. بنابراین اگر یکی از کار بیافتد دیگری ممکن است کار کند. به پنل تنظیمات خود برگردید و اگر این گزینه را دارید پروتکل دیگری را امتحان کنید.

اگر هیچ کدام از راه حل های بالا کمکی نکرد شاید وقت آن رسیده است که به سراغ VPN که نشتی DNS ندارد بروید.

اگر از کلاینت OpenVPN در مک یا لینوکس برای اتصال به ارائه دهنده خود استفاده می کنید باید بدانید که OpenVPN نسخه ۲.۳.۹ یک راه بسیار ساده برای رفع خطرات لو رفتن IP است. خیلی ساده فایل پیکربندی .ovpn را که از وب سایت ارائه دهنده خود دانلود کرده اید را باز کنید و خط زیر را به آن اضافه کنید:

Block-outside-dns

مهم نیست از چه پلتفرمی استفاده می کنید، باید یک آدرس IP ثابت را در نظر بگیرید. به این ترتیب هر درخواست DNS همیشه به این آدرس IP ثابت ارسال می شود و نه آدرس پویا که همیشه از طریق DHCP در حال تغییر است. همچنین می توانید از این فرصت برای بروزرسانی سرورهای DNS که هنگام اتصال به اینترنت به طور منظم به یک سرویس DNS عمومی استفاده می کنید اقدام کنید.

اگر هنوز هم از نست DNS رنج می برید هر برنامه در حال اجرای خود را ببنید و همه دستگاه های خود را ریستارت کنید. همچنین ممکن است مجبور شوید همین کار با با روتر خود انجام دهید تا مطمئن شوید تغییرات اعمال شده اند.

اگز مشکل همچنان پابرجاست ممکن است لازم باشد . توجه کنید که با انجام این کار تنظیمات DNS فعلی شما پاک می شود.

کاربران ویندوز در CMD دستور زیر را تایپ و اینتر کنند:

ipconfig /flushdns

بعد از پاک شدن کش پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات را مشاهده خواهید کرد.

برخلاف ویندوز، شما پیامی مشاهده نمی کنید. اگر دستور به درستی اجرا شده باشد ترمینان به خط جدیدی می رود.

کاربران لینوکس هم می توانند کش DNS خود را پاک کنند اما مراحل انجام کار بسته به توزیعی که استفاده می کنید متفاوت است. در صورت نیاز به کمک، از صفحه پشتیبانی لینوکس دیدن کنید.

بعد از بررسی نشتی IP و رفع نشتی DNS چه اتفاقی می افتد؟

به خاطر داشته باشید که حتی بعد از رفع نشتی DNS  راه های دیگری وجود دارد که می توانید شناسایی شوید. مطمئن شوید که به طور منظم صفحات پشتیبانی ارائه دهنده VPN خود را بررسی می کنید تا بهتریه روش های حفظ حریم خصوصی را بررسی کنید. همچنین باید به محض اینکه بروزرسانی هایی برای رفع آسیب پذیری های امنیتی منتشر شد آنها را اعمال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۶ روش تست امنیت VPN و نشت DNS برای کارکرد صحیح آن ما سرویس های آنلاین رایگانی را به شما معرفی کردیم. شما چه سایت تست آی پی ثابت یا تست آی پی پروکسی را سراغ دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذاریدنشت آی پی اصطلاحی است برای این که آی پی شما که نشان دهنده ی بخشی از اطلاعات شماست آشکار می شود. در حالت عادی آی پی شما به هیچ عنوان نباید به دست افراد دیگر بیفتد. به دلیل اینکه بعضی از اطلاعات شما از جمله موقعیت مکانی شما را می تواند آشکار کند. در این مقاله می خواهیم در مورد نشت آی پی و روش های جلوگیری از آن صحبت کنیم. اگر می خواهید امنیت خود را بالا ببرید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

یکی از دلایل اصلی استفاده افراد از شبکه خصوصی مجازی (VPN) مخفی کردن یا پنهان کردن آدرس IP واقعی خود در حالی که آنلاین هستند است. به عنوان مثال، برخی از طرفداران ورزش می توانند با فریب یک وب سایت به این فکر کنند که کاربر/بیننده بر اساس آدرس IP خود، در بخش دیگری از کشور یا جهان است، بازی ای را تماشا کنند که در منطقه آنها بلاک شده است. (اینکه آیا این کاملاً قانونی است یا نه، موضوع دیگری است).

دیگرانی که نگران حریم خصوصی خود هستند آدرس IP خود را پنهان می کنند. زیرا نمی خواهند تبلیغ کنندگان رفتار و خرید آنلاین آنها را دنبال کنند . سپس این اطلاعات را با آدرس IP خود مطابقت دهند.

اغلب اوقات، اگر وب سایت احساس کند شخصی یک قانون را نقض کرده است، وب‌سایت‌ها با «قرار دادن لیست سیاه» آدرس IP افراد، دسترسی به رایانه را ممنوع می‌کنند. اما با استفاده از VPN، کاربر می تواند ممنوعیت آدرس IP معمولی خود را دور بزند. بهتر از این، وب سایت ها راهی برای یافتن آدرس IP واقعی ندارند. مگر اینکه VPN آنها نشتی داشته باشد. سپس آنها ممکن است چیزی برای نگرانی داشته باشند. اخیراً اخباری در مورد نقص امنیتی در اتصالات VPN منتشر شده است که ممکن است به وب سایت ها (یا محققین) اجازه دهد آدرس IP واقعی افراد را در حین استفاده از VPN ردیابی کنند.

VPN چگونه کار می کند؟

بیایید چند اصول اولیه در مورد آنلاین شدن، مرورگر وب و استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی برای نشت آی پی را مرور کنیم:

ارائه دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) اتصال اینترنت شما را امکان پذیر می کند. هنگامی که آنلاین می شوید، ISP شما یک آدرس IP به رایانه یا روتر شما اختصاص می دهد. آدرس IP شما به “گذرنامه” اینترنت شما تبدیل می شود – شناسه شبکه پشت صحنه شما.

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا