عمومیکسب و کار برتر ایرانی

نحوه اتصال ایکس باکس به لپ تاپ

ما در این مقاله در مورد وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ صحبت می کنیم. اگر شما کنسول ایکس باکس دارید و می خواهید آن را به شکل صحیح به لپتاپ وصل کنید باید توجه داشته باشید که رعایت پیش نیازهایی لازم است. برای وصل کردن xbox به لپ تاپ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. بیشتر افراد برای لذت بردن از بازی به دنبال وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ هستند. همچنین بیشتر افراد نیز به دلیل نداشتن تلویزیون ترجیح می دهند xbox را به لپتاپ متصل کنند. در این صورت می توانید به صورت مداوم و همیشگی بازی های روز را بر روی لپ تاپ خود انجام دهید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره با ما همراه باشید. لینک مستقیم  خرید بازی از EA  .

موارد مورد نیاز برای وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ

قبل از شروع به وصل کردن ایکس باکس به لپتاپ، باید مطمئن شوید که تمامی موارد مورد نیاز در دسترستان هستند: برای وصل کردن Xbox به لپ تاپ، لپ تاپ شما باید دارای پورت HDMI باشد تا بتوانید از کابل HDMI برای اتصال به ایکس باکس استفاده کنید. برای وصل کردن، باید ورودی HDMI در مقابل خروجی آن توجه کنید. شما باید یک کابل HDMI داشته باشید تا بتوانید ایکس باکس را به لپتاپ متصل کنید. برای انجام بازی های ویدئویی در لپ تاپ، به دستگاه ایکس باکس نیاز دارید. آن را تهیه کنید و سایر مراحل نصب را دنبال کنید. برای بسیاری از گیمرها صدا و تصویر با کیفیت بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید ایکس باکس روی لپ تاپ نصب کنید ابتدا باید دستگاه کنسول خود را به برق متصل کنید. به دنبال آن کابل hdmi را به پورت ورودی دستگاه متصل کنید. بعد از اینکه اتصال را بررسی کردید و صحیح بودن آن اطمینان خاطر حاصل کردیدمی توانید از دستگاه خود خروجی تصویر را ببینید. وقتی خروجی تصویر کنسول را از دستگاه مشاهده کردید قادر به انجام بازی های ویدیویی بر روی کنسول هستید.

وصل کردن Xbox به لپ ‌تاپ با استفاده از کابل HDMI یک راه آسان و موثر برای افزایش تجربه بازی ‌های ویدئویی شماست. اکنون شما می ‌توانید بازی ‌های ایکس باکس را با کیفیت تصویری عالی بر روی لپ ‌تاپ خود اجرا کنید. با این روش به شما این امکان را می ‌دهد تا با کیفیت بالا و با فاصله کمتری از بازی‌ های مورد علاقه ‌تان لذت ببرید. اگر تلویزیون مناسب ندارید، این روش به شما این امکان را می ‌دهد که بازی ‌های مورد علاقه ‌تان را در هر زمان و مکانی بر روی سیستم خود اجرا کنید. اکنون شما بازی‌ های ایکس باکس را بر روی لپتاپ خود با استفاده از اتصال بی ‌سیم می‌ توانید اجرا کنید. این روش به شما امکان انجام بازی‌ های مورد علاقه‌ تان را با دسترسی بیشتر و راحت تر می ‌دهد و اگر به تلویزیون دسترسی ندارید می تواند گزینه آسانی برای شما باشد.

سخن پایانی

وصل کردن ایکس باکس به لپتاپ می ‌تواند تجربه بازی ‌های ویدئویی شما را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد. با رعایت مراحل مذکور در مقاله، شما می‌ توانید به راحتی ایکس باکس خود را به لپتاپ متصل کنید و از بازی کردن با کیفیت بالا لذت ببرید. همچنین، اگر دستگاه تلویزیونی مناسب ندارید، این روش به شما اجازه می ‌دهد بازی ‌های مورد علاقه‌تان را در هر زمان و مکانی اجرا کنید. بله، اگر لپ ‌تاپ شما دارای ویندوز 10 باشد، می ‌توانید از روش‌ های بدون کابل برای وصل کردن Xbox به لپ ‌تاپ استفاده کنید. در این صورت، نیازی به کابل کنسول قدرتمند ایکس باکس محصول کشور ژاپن است که جایگاه خاصی در بازار کنسول های بازی دارد.

وصل شدن ایکس باکس به لپ تاپ در مواقعی که تلوزیون شما از کابل HDMI یا زمانی که به نمایشگر مناسب دسترسی ندارید، گزینه خوبی است. مخصوصا اگر  شما از کیفیت 4k پشتیبانی می کند یک روش بسیار عالی برای یک بازی مهیج و باکیفیت است، زیرا زمانی که از کنسول ایکس باکس استفاده می کنید و متوجه میشود کیفیت تصویر مناسب نیست لذت بازی های جذاب این کنسول برایتان کم می شود. اتصال کنسول ایکس باکس به لپ تاپ به دو روش امکان پذیر است : در روش دوم اتصال از طریق شبکه بیسیم یا Wifi برقرار می گردد که بسیار ساده بوده و در ادامه این روش را نیز برای شما شرح می دهیم.

روش اول وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ با کابل HTMI ابتدا کنسول را در همان حالت خاموش کابل HDMI را به دستگاه متصل کنید و بعد کنسول را روشن کنید. سپس یک سر دیگر کابل HDMI را به لپ تاپ وصل کنید. در این مرحله در صورتی که اتصال به درستی انجام شده باشد لپ تاب به صورت خودکار دستگاه را متصل تشخیص می دهد. پس از وصل ایکس باکس به لپ تاپ میتوانید به تنظیمات صفحه نمایش رفته و صفحه نمایش را به سبکی که دوست دارید (مقدار نور تنظیم رنگ کیفیت تصور) تنظیم کنید.

روش دوم اتصال ایکس باکس به لپ تاپ از طریق Wifi در ابتدا این روش ضروری است نرم افزار ایکس باکس را از وبسایت رسمی شرکت مایکروسافت دانلود و نصب کنید پس از نصب نرم افزار در لپتاپ وارد اکانت Xbox Live شوید. کنسول ایکس باکس را روشن کنید. از قسمت اتصالات ایکس باکس را به یک شبکه Wifi وصل کنید. پس از وارد شدن به حساب ایکس باکس خود در لپ تاپ گزینه اتصال را انتخاب کنید و مطمئن شوید هر دو دستگاه به یک شبکه Wifi وصل شده اند. اکنون میتوانید تصویر ایکس باکس را روی نمایشگر لپ تاپ مشاهده کنید. اتصال ایکس باکس به لپ تاپ با HDMI روش قابل اطمینان تری است؛ زیرا تصاویر دریافتی از این طریق کیفیت و پایداری بهتری داشته و جای هیچ گونه نگرانی از بابت قطع شدن اتصال و یا افت کیفیت نخواهد بود در صورتی که یک شبکه Wi-Fi پایدار و قدرتمند داشته باشید،

می‌توانید XBOX خود را از طریق وایفای نیز به لپ تاپ وصل کرده و از بازی‌ های خود نهایت لذت را ببرید. برخی کاربران به دلایل مختلف ممکن است به دنبال راهی برای اتصال ایکس باکس به لپ تاپ بگردند. به همین خاطر ما تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله به سراغ آموزش وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ برویم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید. اما برخی از کاربران شاید نمایشگر مناسبی برای تجربه بازی‌های ایکس باکس نداشته باشند یا به هر دلیلی ممکن است بخواهند کنسول‌شان را به لپ تاپ متصل کنند. اگر شما هم قصد چنین کاری را دارید در ادامه با آموزش نحوه وصل کردن Xbox به لپ تاپ همراه ما باشید.

آموزش وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ با کابل HDMI شاید اکثر افراد ساده‌ترین راه را اتصال کنسول به لپ تاپ از طریق کابل HDMI بدانند. از همین رو هم ما تصمیم داریم در ابتدای کار به سراغ این روش برویم. اما چگونه ایکس باکس را به وصل کنیم؟ فرض کنید یک روز بسیار سخت را پشت سر گذاشته‌اید و حالا قصد دارید با تجربه یک بازی ویدیویی کمی از فشار بیرونی خارج شوید. اما وقتی به خانه می‌روید می‌بینید یکی از اعضای خانواده در حال تماشای تلویزیون است و در نتیجه شما قادر به استفاده از آن به عنوان نمایشگر نیستید. اما نگران نباشید، تنها با استفاده از یک کابل HDMI می‌توانید کنسول را به لپ تاپ‌تان وصل کرده و بدون دردسر بازی موردعلاقه‌تان را تجربه کنید.

البته قبل از هرچیز باید بدانید که به طور کلی دو نوع HDMI داریم، یکی ورودی و دیگری خروجی. درگاه‌های HDMI استفاده شده به روی لپ تاپ‌ها از نوع خروجی هستند و دیتا را به یک نمایشگر دیگر انتقال می‌دهند. این یعنی شما با وصل کردن ایکس باکس به صورت مستقیم با HDMI به لپ تاپ نمی‌توانید انتظار داشته باشید که صفحه کنسول به روی لپ تاپ نمایش داده شود. البته برخی از لپ تاپ‌ها (تعداد بسیار کمی) از درگاه HDMI ورودی هم برخوردار هستند و برای اتصال کنسول به این لپ تاپ‌ها فقط وصل کردن HDMI کفایت می‌کند. برای اتصال ایکس باکس به لپ تاپ کافی است اقدامات زیر را انجام دهید:

  •  ایمنی: پیش از هر چیزی باید کاری کنید که آسیبی به دستگاه وارد نشوید. از همین رو توصیه می‌کنیم پیش از وصل کردن Xbox به لپ تاپ، کنسول‌تان را خاموش کنید.
  • بستن برنامه‌ها: تمام برنامه‌هایی که روی لپ تاپ در حالت اجرا هستند را ببندید. در صورتی که حافظه خالی باشد فرآیند اتصال ایکس باکس به لپ تاپ راحت‌تر پیش می‌رود.
  • اتصال کابل HDMI: خروجی کابل HDMI را به ایکس باکس و سمت ورودی را به لپ تاپ متصل کنید. اکثر کابل‌ها علامت‌گذاری شده‌اند و با دقت به خود سیم می‌توانید جهت مربوط به هر دستگاه را تشخیص دهید.
  • روشن کردن کنسول: حالا با فشردن دکمه مربوطه کنسول‌تان را روشن کنید. با شنیدن یک صدای خاص می‌توانید متوجه روشن شدن آن شوید.
  • وارد شدن به برنامه xbox companion app: به این برنامه وارد شوید. اگر این برنامه به روی سیستم شما نصب نیست حتما آن را نصب کنید. با ورود به این برنامه به اکانت خود وارد شوید. اگر قبل‌تر کنسول و لپ تاپ را در این برنامه متصل کرده‌اید که هیچ اما اگر متصل نکرده‌اید از قسمت Connection این کار را انجام دهید.
  • از گزینه Stream کمک بگیرید: با اضافه شدن ایکس باکس به بخش Connection شما می‌توانید به روی گزینه Stream از بالای صفحه کلیک کنید تا صفحه ایکس باکس به روی مانیتور لپ تاپ نمایش داده شود و دیگر نیاز به اتصال بی‌سیم نباشد.
  • از بازی لذت ببرید.

این بود آموزش وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ با استفاده از کابل HDMI. حالا بدون دردسر می‌توانید بازی‌های موردعلاقه‌تان را تجربه کنید و ساعت‌ها سرگرم شوید.  اگر در این زمینه مشکل دارید یا تجربه اتصال این دو گجت به یکدیگر را دارید، در نظرات همین پست برای سایر کاربران کی لپ به اشتراک بگذارید. آیا می‌ توانم ایکس باکس را به لپ ‌تاپ وصل کنم و بازی ‌های آنلاین چندنفره انجام دهیم؟  بله، اگر از اتصال اینترنتی مناسب برخوردار باشید، می ‌توانید با دوستان خود بازی ‌های آنلاین ایکس باکس را اجرا کنید. به عنوان یک گزینه، می ‌توانید به بازی ‌های چندنفره در Xbox Live ملحق شوید و با بازیکنان دیگر از سراسر دنیا بازی کنید.

دکمه بازگشت به بالا