اجتماعی

نامه سازمان نظام پرستاری به روحانی برای رفع مشکلات پرستاران

در نامه ای به رئیس جمهور ، رئیس و اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری از رئیس جمهور خواستار پیگیری و برآوردن مطالبات پرستاران از جمله استخدام پرستاران ، پرداخت معوقه ، اصلاح سیستم پرداخت و استخدام پرستاران شرکتی بودند. مراقبت از پرستاران با تاج و قوانین اجرای قانون. .

به گزارش باراناخبر به گفته محمد میرزابیگی ، رئیس سازمان عمومی نظام پرستاری ، شمس الدین شمس ، رئیس شورای عالی و اعضای شورای عالی نظام پرستاری ، از حضور و خدمات پرستاران در معالجه تاج با تمام توان خود در طی چهار ماه ذکر کرد. آخرین. گفته می شود از 250 هزار خانواده پرستار بزرگ در کشور از جمله کارمندان ، دانشجویان ، بازنشستگان و غیره ، بیش از 110 هزار نفر در 140 هزار تخت بیمارستان فعال بوده اند و فقط در کلینیک ها و بیمارستان ها فعالیت می کنند ، یعنی. تختخواب بیمارستانی در رختخواب تنها در 24 ساعت 0.8 پرستار است که به معنای آمیختن همزمان دو بحران پرستاری و عدم وجود تاج است.

از این 110 هزار نفر ، حدود 65000 تا 68000 پرستار بطور مستقیم در طی این چهار ماه به بیماران مبتلا به بیماری مزمن خدمت کرده اند ، و 65000 تا 68000 از آنها ، تا 50 درصد ، حداقل برای دو هفته حداقل 32000 پرستار داشته اند. و حداکثر تا دو ماه به طور مداوم در بخش های داخلی بیمارستان ها یا در مجاورت بخش تاج ، او شب و روز در تماس مستقیم با بیماران کرونا ویروس است و از مراجعه به خانواده های خود ، از جمله همسر ، فرزندان محروم می شود. ، والدین و غیره آنها از نزدیکترین فاصله جسمی و کاری با بیماران کرون همکاری نزدیکی داشته اند.

در زیر لیستی از 7 هزار و 400 پرستار در کورنا آورده شده است: تاکنون 18 پرستار به صفوف شهدا پیوسته اند ، هفت نفر از استان گیلان و مابقی از تهران و سایر مناطق کشور.

وی در این نامه با اشاره به دیدار جامعه پرستاری با رئیس جمهور در دی ماه سال گذشته و همچنین دیدار پرستاران با معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت ، خواستار تحقق الزامات وعده داده شده از جمله اشتغال پرستاران شد ، ساماندهی سیستم پرداخت در کوتاه مدت و میان مدت. پرداخت به ذکر پرداخت حقوق تاخیر و اضافه کاری: برخی از افزایش حقوق به دلیل فصل 10 قانون مدیریت خدمات کشوری است که تحت شماره شماره 696488 ، مورخ 20 فوریه 1998 صادر شده است ، که درمورد کلیه کارمندان همه دستگاههای اجرایی و فقط برای پرستاران. خیر ، ادامه پرداخت این افزایش نیز منوط به تأمین اعتبار و کاهش هزینه تجهیزات از محل دارایی های مربوطه است که متأسفانه در بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی هنوز پرستار اختصاص نیافته اند. این امر منجر به عدم شفافیت در پرداخت ها و از دست رفتن حقوق بسیاری از پرستاران شده است.

در این نامه دانشگاهها به دلیل عدم رعایت ادعاهای قانونی در مورد بازنشستگی زودرس پرستاران و مشکلات ناشی از آن و همچنین نادیده گرفتن قانون بهره وری توسط برخی دانشگاه های علوم پزشکی و مجبور کردن پرستاران به کار اضافه کاری بیش از حد قانونی انتقاد شده است. ، می افزاید: در کشور ما علی رغم تخصیص منابع قابل توجهی توسط صندوق ذخیره ملی برای جبران خسارات ناشی از کرونا ، پرداخت هایی (به عنوان مثال تحت عنوان مناسب کرونا) مانند 18 هزار دلار ، 28 هزار دلار و 150- 100 هزار دلار و … توجه شده است که او خود باعث تخریب جامعه پرستاری می شود. البته اخیراً جدولی برای بیمارستانها اعلام شده است که ارزش ساعات کاری هر پرستار در بخش کرونا برابر با ساعات کاری یک دانشجوی داخلی است. شغل پرستار کجاست و دانشجوی پزشکی عمومی کجاست؟ با این حال ، در بسیاری از کشورهای مشابه ، یک هدیه 2000 تا 4000 دلار در ماه برای Corona پرداخت می شود.

وضعیت پرستاران داوطلب در طول بحران کرونا موضوع دیگری است که توسط جامعه پرستاری در نامه ای به روحانی یاد شده است و آنها معتقدند بدترین اتفاق این روزها رخ داده است و هیچ ارتباطی با اخلاق ، اخلاق و نرمی ندارد. ، بدعت خطرناک ، درمان پرستاران. داوطلب خدمت به هنگام بحران کورنا در استانهای شمالی گیلان و مازندران و تقریباً کل کشور که برخلاف درخواست کتبی وزیر ، اشتغال پرستار در زمان کورونا و علی رغم قول اشتغال و اولویت یک ساله؛ در کفر ، پس از دو ماه و فعالیت اندی ، بدون پرداخت حقوق ماهانه و مزایای قانونی آنها ، دانشگاهی مانند دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پرستاران یک قرارداد اجباری 89 ساعته برای پرستاران و پرداخت هرگونه حقوق و مزایای قانونی ارائه داده است. بستگی به امضای قرارداد داشت. قبلاً توسط پرستاران به طور غیرقانونی انجام شده است و در صورت عدم امضای آن ، پرستار چیزی دریافت نمی کند.

اجرای بی قید و شرط دو قانون مهم در مورد تعرفه ها و ارتقاء بهره وری ، اصلاح سیستم پرداخت مطابق توافق نامه های سازمان پرستاری و وزارت بهداشت و همچنین پرداخت بدهی به پرستاران ، اشتغال سریع حداقل 10،000 پرستار برای پرداختن به نبود تختخواب های بیمارستانی و جایگزین بازنشستگان پرستاری ، تغییر وضعیت نیروهای سازمانی و گسترش مزایای فصل 10 قانون خدمات ملکی یا معادل پرستاران سازمانی ، توجه ویژه به پرستاران به عنوان کارمندان و امور مالی با مراقبت جدی از پرستاران کرونا ویروس و ارائه گزینه های جایگزین حداکثر 7000 پرستار بیماری قلبی عروق کرونا ویروس (مانند تعویض مرخصی زایمان) در بخش های مربوطه ، پرستاران از نظر قانونی در مرخصی از بیماری در صورت ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب برخوردار هستند. و بیماری را بین خانواده هایشان منتقل می کنند بستگان درجه یک و فوراً مراقبت از پرستاران شاغل در روزهای تاج در دانشگاه های گیلان ، مازندران و در سراسر کشور ، حداقل در قالب قراردادهای یک ساله و اولویت آنها در اشتغال ، از نیازهای جامعه است. پرستاری توسط رئیس جمهور ، که در این نامه ذکر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا