عمومیفرهنگ و هنرکسب و کار برتر ایرانی

معرفی سرویس اپل موزیک و قابلیت های آن

اپل موزیک، سرویس محبوب اپل، یک سرویس پخش موسیقی است و با اشتراک آن می توانید به 60 میلیون موسیقی، پادکست، رادیو و موزیک ویدیو ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد Apple Music Player کیفیت بالای پخش موسیقی آن است. این سرویس با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی می تواند سلیقه شما را بر اساس موسیقی هایی که قبلا گوش داده اید شناسایی کرده و آهنگ ها و لیست های پخش را مطابق با سلیقه شما ارائه دهد.

Apple Music همچنین امکان ایجاد پروفایل و به اشتراک گذاری موسیقی مورد علاقه خود را ارائه می دهد. مانند اسپاتیفای، برای گوش دادن به موسیقی مورد نظرتان مجبور نیستید برای هر آهنگی هزینه کنید، فقط حق عضویت را دریافت کنید. لازم به ذکر است که اپل موزیک نه تنها برای کاربران آیفون و اپل، بلکه برای کاربران اندرویدی نیز در دسترس است که می توانند از سرویس عالی اپل استفاده کنند.

بخش Jums اپل موزیک قطعا این سرویس را از سایر سرویس های موسیقی متمایز می کند. یک موتور جستجوی موسیقی بسیار منحصر به فرد ویژگی های فوق العاده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد.

قابلیت‌های منحصر به فرد اپل موزیک

شما می‌توانید در اپل موزیک یک اشتراک درست کنید و مانند شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام هنرمندهای مورد علاقه خود را فالو کنید. در این صورت به محض انتشار آهنگ‌های جدید شما قادر بود آنها را گوش بدهید. از دیگر قابلیت‌های این پلتفرم ساخت پلی لیست اختصاصی است. همچنین این اپ مجموعه و آلبوم‌های مختلفی برای موقعیت‌های گوناگون را تهیه کرده و به شما پیشنهاد می‌دهد. از جمله این آلبوم‌ها می‌توان به ورزش، مطالعه و خواب اشاره کرد.

همچنین اپل موزیک حاوی یک بخش انحصاری است که شما با خرید اشتراک اپل موزیک می‌توانید به این قسمت نیز دسترسی داشته باشید. از دیگر قابلیت‌هایی که اخیرا به اپل موزیک اضافه شده است ارائه این اپلیکیشن برای اندروید است. پس در نتیجه حتی با دستگاه اندروید نیز می‌توانید از این برنامه و قابلیت‌های آن برخوردار شوید.

از دیگر قابلیت‌های اپل موزیک استفاده از نام مستعار یا نام کاربری است. در واقع در صورتی که بخواهید برای یک آهنگ به ثبت نظر اقدام کنید می‌توانید از یک نام کاربردی به جای اسم واقعی خود استفاده کنید. جهت انتخاب یک نام کاربری در اپل موزیک کافی است آیکون پروفایل را انتخاب کنید و سپس بر روی نام پروفایل ضربه بزنید. حال شما قادر خواهید بود که نام کاربری را ویرایش کنید. همچنین می‌توانید برای اکانت خود یک عکس پروفایل و یک نام رسمی نیز انتخاب کنید.

آغاز به کار در سرویس اپل موزیک

چندین روش مختلف برای ثبت نام در این سرویس وجود دارد. می‌توانید اپلیکیشن Music را روی محصول مبتنی بر آي او اس، مک یا پی سی خود دانلود کنید. کاربران اندرویدی نیز می‌توانند از فروشگاه Google Play، آن را برای گوشی خود دانلود کنند!

اگر به صورت مستقیم برای ثبت نام به صفحه مربوطه هدایت نشدید، می‌توانید از قسمت پایین وارد تب Listen Now شوید و عبارت Join را مشاهده کنید. روش دیگر، استفاده از اپلیکیشن iTunes Store است. در پایین‌ترین قسمت تب Music بخشی جداگانه با نام Music Quick Links را مشاهده خواهید که اولین لینک،‌ مربوط به اشتراک مدت‌دار اپل موزیک خواهد بود.

بر اساس روش انتخاب شده، مراحل را طی کنید تا به انتها رسیده و اشتراک Apple Music برای‌تان فعال شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از اشتراک فمیلی اپل موزیک استفاده کنید تا با هزینه‌ای کمتر به این سرویس دسترسی داشته باشید.

اگر علاقه‌ای به تهیه اشتراک اپل موزیک ندارید، می‌توانید وارد اپلیکیشن Settings شده و از قسمت Music، روی Don’t Show Apple Music ضربه بزنید. با این وجود شما قادر خواهید بود تا به 6 ایستگاه رادیویی Pandora گوش دهید. موزیک پخش شده همچنین در قسمت Library شما نمایش داده خواهد شد.

قانون کپی رایت محتوای دیجیتال

شما می‌توانید هر تعداد قطعه موسیقی را دانلود کرده و آفلاین گوش دهید؛ اما هنگامی که اشتراکتان به پایان برسد، دیگر به محتوای دانلود شده دسترسی نخواهید داشت. شبیه به دیگر سرویس‌های استریم محتوا.

در ضمن شما نمی‌توانید آهنگی را در جایی ذخیره کنید یا روی دیسک، رایت کنید و یا حتی به برنامه دیگری انتقال دهید.

اشتراک اپل موزیک شامل چه مواردی است؟

  • دسترسی نامحدود به آرشیو موسیقی‌های اپل موزیک
  • پلی‌لیست‌های با الگوریتم شخصی‌سازی شده
  • پلی‌لیست‌های انتخاب شده توسط حرفه‌ای‌ها
  • پلی‌لیست بر اساس حال روحی شما
  • پلی‌لیست‌های ساخته شده توسط کاربران
  • رادیوی Beats 1
  • دسترسی به دیگر ایستگاه‌های رادیویی
  • دانلود و پخش بصورت آفلاین
  • ادغام آهنگ‌های قدیمی شما با اپل موزیک
  • همگام شدن تمام دستگاه‌های متصل به اپل موزیک شما

جهت خرید اکانت به اکانت شاپ های مجاز ایرانی مراجعه کند.

استفاده از نسخه وب اپل موزیک!

در سپتامبر 2019، اپل از رابط کاربری نسخه وب Apple Music پرده برداری کرد و به این ترتیب از طریق کامپیوترهایی که اپل موزیک یا iTunes روی آن‌ها نصب نشده است، می‌توانید به محتوای آن دسترسی داشته باشد. پخش کننده مبتنی بر وب روی اغلب مرورگرهای امروزی اجرا خواهد شد و تمام چیزی که برای راه اندازی یک مهمانی نیاز خواهید داشت (مانند دسترسی به پلی لیست یا کتابخانه موزیک‌ها) را در اختیارتان می‌گذارد.

استفاده از Apple Music روی اپل واچ

فرقی ندارد که در حال دویدن، انجام فعالیت‌های ورزشی یا کار کردن باشید، اپل واچ وسیله‌ای برای دسترسی به محتوای Apple Music خواهد بود. امکان پخش موزیک‌های موجود روی اپل واچ، کنترل کردن آن از طریق دکمه Digital Crown، کنترل موزیک در حال پخش توسط آیفون و اگر مشترک اپل موزیک باشید، امکان پخش و استریم آهنگ‌ها میسر خواهد بود.

پایان

در این مقاله به معرفی اپلیکیشن Apple Music پرداختیم. این برنامه که طبق معمول توسط گوشی های اپل و آیفون ارائه شده است، دارای امکانات زیادی می باشد. برای خرید اشتراک Apple Music و استفاده از امکانات آن می توانید عضو این برنامه شوید. اپل موزیک در سال 2015 راه اندازی شد. در این مدت کوتاه به یکی از بزرگترین آرشیوهای موسیقی در جهان تبدیل شده است. امکان تماشای موسیقی، موزیک ویدیو، گوش دادن به ایستگاه های رادیویی مختلف به صورت زنده و کیفیت صدای شگفت انگیز با Dolby Atmos و Spatial Audio باعث محبوبیت این سرویس شد.

دکمه بازگشت به بالا