عمومیکسب و کار برتر ایرانی

مراقبت بعد از هایفوتراپی

فرایند طبیعی پیری و بالا رفتن سن باعث می‌شود که پوست با گذر زمان کلاژن خود را از دست بدهد که این امر باعث به وحود آمدن چین و چروک و افتادگی پوست خواهد شد. به این ترتیب اگر شما به دنبال روشی هستید که فرایند طبیعی پیری را از بین ببرد یا روند بروز آن را آهسته نمایند بهتر است از روش‌هایی که سطح تولید کلاژن را افزایش می‌دهند استفاده نمایید. باعث افزایش سطح کلاژن در پوست خواهد شد. هایفوتراپی یا اولتراسوند متمرکز با انرژی بالا یکی از روش‌های موجود در عرصه فناوری است که با هدف افزایش زیبایی پوست و بدون نیاز به جراحی و سوزن انجام می‌گردد. هایفوتراپی با ارسال انرژی صوت به درون لایه‌های عمیق پوست روند تولید کلاژن را افزایش می‌‌دهد. هایفوتراپی یک روش درمانی بسیار موثر است که زنان شاغل طرفدار آن هستند زیرا پس از درمان نیاز به استراحت در منزل ندارند و هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی است که آنها را به نتایج دلخواه شان می‌رساند. با این حال هایفوتراپی نیز همانند همه روش‌های درمانی باید تحت نظر یک پزشک با تجربه انجام شود تا شما نتایج بهتری را از درمان به دست بیاورید و عوارض حاصل از درمان کاهش پیدا کند. اگر برای اولین بار تحت درمان با هایفوتراپی قرار می‌گیرید باید بدانید که سطح سلامت شما، مراقبت‌های قبل و بعد از درمان و پیروی کردن از نکاتی که پزشک گوشزد می‌‌کند در نتایج حاصل از درمان تاثیر به سزایی دارد. در ادامه‌ ی مطلب درباره ‌ی مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی و سوالات رایجی که ممکن است برایتان پیش آید توضیح داده شده است:

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره­‌ی مراقبت‌‌های بعد از هایفوتراپی و یا رزرو نوبت درکلینیک رازی با شماره تلفن­‌های  –   تماس حاصل فرمایید.

مراقبت‌‌های بعد از هایفوتراپی 

حتما از پزشک خود درباره‌ی مراقبت‌‌های بعد از هایفوتراپی سوال کنید. انجام موارد زیر در اثربخشی هایفوتراپی تاثیر زیای دارد:

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید 

محافظت از پوست در برابر نور آفتاب یکی از نکات بسیار ضروری است که باید پس از درمان توجه داشته باشید تا پوست شما سریع تر بهبود پیدا کند. در صورتی که شما نمی‌توانید در منزل بمانید و مجبور به بیرون رفتن هستید باید از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی بالا و همچنین کلاه بزرگ استفاده کنید تا پوست شما آسیب نبیند. در چند روز اول پس از درمان با هایفوتراپی شما به مراقبت‌های بیشتری نیاز خواهید داشت زیرا در این دوران پوست حساس تر می‌شود و احتمال بروز التهاب، آفتاب سوختگی و تغییر رنگ آن وجود دارد.

به اندازه کافی آب بنوشید

پس از درمان به مقدار کافی آب بنوشید و از کرم مرطوب کننده و آب رسان مناسب استفاده کنید تا به پوست شما آب رسانی گردد و دچار خشکی نشود. آب رسانی به پوست پس از درمان با هایفو تراپی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا باعث تسریع فرآیند بهبود و افزایش تولید کلاژن می‌شود.

از حمام و دوش آب داغ خودداری کنید

قرار گرفتن پوست در معرض گرمای شدید پس از درمان و ممنوع است زیرا باعث افزایش حساسیت پوستی می‌‌شود به همین دلیل شما نباید از سونای خشک، سونای بخار و دوش آب داغ استفاده کنید. دوش آب داغ باعث می‌شود که چربی طبیعی پوست از بین برود و احتمال آسیب دیدگی پوست افزایش پیدا کند و در عوض شما باید از دوش آب خنک یا ولرم برای تسکین پوست خود پس از درمان استفاده کنید.

 پس از استفاده از محصولات پوستی قوی خودداری کنید 

برخی از محصولات مراقبت از پوست حاوی برخی ترکیبات التهاب آور یا ساینده مانند سالیسیلیک اسید، ویتامین سی، بنزوئیل پروکساید، یا محصولات رتینول هستند که تا زمانی که پوست به طور کامل بهبود یافته است و هنوز دچار حساسیت و تورم می‌باشد نباید مورد استفاده قرار بگیرند. در عوض باید از پاک کننده ای استفاده کنید که لایه برداری انجام می‌‌دهد و در این دوران استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب را فراموش نکنید. در صورتی که لوازم آرایش شما حاوی ترکیبات مناسب می‌باشد می‌توانید از آن استفاده کنید.

 بدون اجازه پزشک ورزش نکنید 

اگرچه‌ هایفوتراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی ‌است و پس از درمان شما نیاز به استراحت در منزل ندارید انجام دادن فعالیت جسمانی سنگین و برداشتن اجسام سنگین پس از درمان توصیه نمی‌شود. در هنگام ورزش کردن دمای بدن افزایش پیدا می‌کند و این امر باعث می‌شود در دوران پس از هایفوتراپی شما دچار حساسیت بیشتر پوستی شوید. به محض آنکه وضعیت پوست شما به حالت طبیعی برگشت می‌توانید همه فعالیت‌های خود را از سر بگیرید.

از خاراندن پوست خود اجتناب کنید

هنگامی‌ که بدن شروع به خارش می‌کند همه ما از خاراندن آن لذت می‌بریم اما خاراندن پوست پس از درمان با هایفوتراپی به شدت ممنوع می‌باشد. پس از هایفوتراپی پوست شما بسیار حساس می‌‌شود و خاراندن آن ریسک آسیب دیدگی پوست را افزایش خواهد داد. اگر روی پوست تان بافت اسکار وجود دارد پزشک از شما می‌خواهد که اجازه بدهید به طور طبیعی از سطح پوست جدا شوند زیر و دستکاری کردن آنها باعث به وجود آمدن یک زخم بزرگ می‌شود و احتمال بروز عفونت را افزایش می‌دهد. پس از اتمام درمان از خاراندن و دستکاری کردن پوست خود اجتناب کنید.

توجه داشته باشید که بهترین مرکز هایفوتراپی در تهران تجهیزات با آخرین فناوری های روز دنیا برخوردار می باشد.ضمن معاینه دقیق صورت و بدن، بهترین خدمات هایفوتراپی پوست صورت، بدن، ابرو و غبغب را برایتان انجام دهند. البته باید بدانید که این مجموعه با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت قابل توجه و عملکرد منحصر به فرد توانسته نظر بسیاری از مراجعین را به خود معطوف سازد و نظر آنها را جلب کند.

سوالات رایج هایفوتراپی

در این قسمت سوالات متعدد هایفوتراپی پاسخ داده شده است:

 هایفوتراپی چه تفاوتی با لیزر درمانی دارد؟

هایفوتراپی از انرژی صوت استفاده می‌کند که مورد بررسی و آزمایشات بسیار زیادی قرار گرفته است و قابلیت‌های منحصر به فرد آن به پزشک کمک می‌کند تا بتواند به درمان نقاط عمیق پوست بپردازد از سوی دیگر هایفوتراپی قابلیت‌هایی دارد که در سایر روش‌های درمانی غیر تهاجمی ‌یافت نمی‌شود. هایفوتراپی باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود و این امر منجر به بروز تغییرات بالقوه در ظاهر پوست شما خواهد شد. پس از ۲ تا ۳ ماه شما می‌توانید شاهد لیفت قابل توجه صورت خود باشید. لیزر درمانی از انرژی نور استفاده می‌‌کند که نمی‌‌تواند برای به وجود آوردن دمای مطلوب به درون لایه‌های عمیق تر پوست نفوذ کند به همین دلیل لیزر فقط به درمان سطح پوست می‌پردازد. از آنجایی که این دو فناوری اغلب به درمان انواع مختلف مشکلات پوستی می‌پردازند سازگاری بسیار خوبی با پوست اکثر افراد دارند.

درمان با هایفو تراپی چقدر طول می‌کشد؟

طول درمان به وسعت ناحیه ای که قرار است درمان شود و همچنین برنامه طراحی شده برای هر فرد تعیین می‌گردد به عنوان مثال درمان صورت و گردن حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد حال آنکه درمان قفسه سینه به تنهایی ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید.

هایفوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

با ارسال انرژی صوت به درون پوست شما احساس می‌کنید که انرژی در حال برخورد کردن با لایه‌های عمیق پوست است که این امر باعث افزایش فرایند تولید کلاژن خواهد شد. سطح راحتی همه افراد در طول درمان یکسان نیست اما معمولاً حس برخورد انرژی با پوست فقط مدت کوتاهی طول می‌کشد. به این ترتیب شما در طول درمان دچار هیچ گونه مشکلی نخواهید شد.

هر فرد به چند جلسه درمان با هایفو تراپی نیاز دارد؟

اکثر افراد به یک تا سه جلسه درمان نیاز دارند اما تعیین تعداد جلسات مورد نیاز با توجه به شرایط پوست و واکنش بیولوژیکی بدن به انرژی صوت و همچنین فرآیند تولید کلاژن در بدن بیمار بستگی دارد. برخی از بیماران می‌توانند از مزایای درمان با جلسات بیشتر نیز بهره مند شوند. از آنجایی که پوست شروع به پیر شدن می‌کند معمولاً شما به جلسات درمانی بعدی نیز نیاز خواهید داشت تا بدن همچنان بتواند به تولید کلاژن بپردازد.

چه افرادی می‌توانند متقاضی مناسبی برای هایفوتراپی باشند؟

افراد می‌‌توانند متقاضی درمان با هایفوتراپی باشند که پوست آنها دچار شل شدگی خفیف تا متوسط است و پوست آنها مانند گذشته سفت نیست. نمونه‌هایی از شدگی پوست عبارتند از خط زیر ابرو، شل شدگی پوست گردن، افتادگی پوست چانه و خطوط و چین و چروک روی قفسه سینه. بهترین روش برای اینکه بدانید آیا متقاضی مناسبی برای هایفوتراپی هستید یا خیر مشاوره با پزشک متخصص می‌باشد.

آیا هایفوتراپی خطر دارد؟

تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سراسر جهان تحت درمان با ‌هایفوتراپی قرار گرفته اند بدون آنکه دچار هیچ گونه مشکلی را خطری شوند. بیش از ۵۰ سال از کاربرد انرژی صدا در عرصه پزشکی می‌گذرد و از این روش به عنوان یک اقدام درمانی بی خطر یاد می‌شود.

آیا هایفوتراپی عوارض جانبی دارد؟

در ابتدا ممکن است پوست شما قرمز و ملتهب به نظر برسد اما به تدریج قرمزی آن طی مدت چند ساعت برطرف خواهد شد البته در برخی از افراد قرمزی ‌پوست مدت بیشتری طول می‌کشد. برخی از افراد پس از درمان دچار تورم خفیف، سوزن‌ سوزن ‌شدن یا التهاب پوست و حساسیت به لمس خواهند شد که این مشکلات موقت هستند. سایر عوارض جانبی پس از درمان که معمولاً شروع کمتری دارند عبارتند از کبودی یا بی حسی موقت در برخی از نقاط کوچک پوست. هایفوتراپی نیز همانند سایر روش‌های درمانی زیبایی با احتمال بروز برخی عوارض جانبی نادر همراه است که پزشک آنها را در جلسه مشاوره برای شما توضیح می‌دهد.

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج حاصل از درمان با هایفوتراپی قابل مشاهده باشد؟

پس از درمان با هایفوتراپی شما می‌توانید شاهد نتایج اولیه باشید اما معمولاً دو تا سه ماه طول می‌کشد تا نتایج نهایی به وجود بیاید و بدن به طور طبیعی به تولید کلاژن بپردازد. از آنجایی که‌ هایفوتراپی باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود میزان ماندگاری نتایج به دست آمده به شما بستگی دارد. هایفوتراپی باعث تولید کلاژن جدید درمان ‌پوست می‌‌شود اما فرایند طبیعی پیری مشخص می‌کند که نتایج به دست آمده تا چه مدت قابل مشاهده باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا