ورزشی

محمدرضا پوریا:ثریا اقایی هنوز رسما خداحافظی نکرده است/ برای حضور در انتخابات مشکلی ندارم

محمدرضا پوریا:ثریا اقایی هنوز رسما خداحافظی نکرده است/ برای حضور در انتخابات مشکلی ندارم

سرپرست فدراسیون بدمینتون گفت: ثریا اقایی هنوز از تیم ملی جدا نشده است باید ببینیم در آینده چه تصمیمی می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری باراناخبر، محمدرضا پوریا سرپرست فدراسیون بدمینتون در نشست خبری امروز خود با رسانه‌ها اظهار داشت: نگاه فدراسیون بدمینتون ادامه مسابقات فجر است. من در زمان شروع این مسابقات دبیر بودم و بعد از آن 30 سال است که در این فدراسیون حضور دارم. جایزه این مسابقات دلاری است و باید هر سال مقداری به آن اضافه می‌شد. سال گذشته به آخرین حد خود یعنی مبلغ 25 هزار دلاری رسید. امسال نیز جایزه 15 هزار دلار را برنامه‌ریزی کردیم.

وی ادامه داد: 29 کشور در این مسابقات حضور دارند. فکر می‌کنم بزرگترین مسابقات در کشور را این فدراسیون انجام می‌دهد. این نگاه خوبی برای فدراسیون جهانی بود و دید که در یک زمان خاصی هم انجام می‌شود. در این مسابقات کشورهایی از هند، آذربایجان، برزیل، پرتغال، اسلواکی، مالزی، اردن، اندونزی، قزاقستان، کانادا، چین‌تایپه، سریلانکا، ویتنام، مالت، لهستان، فیلیپین، عراق، دانمارک، نپال، چین، هلند، مجارستان، پرو، ترکیه، بلغارستان، مالدیو حضور دارند. تعداد شرکت کننده آقا 133 و زنان 101 نفر خواهد بود. ورزشکاران زیادی نیز با رنکینگ زیر 100 در این مسابقات حضور خواهند داشت.

پوریا با اشاره به نگاه حمایتی وزیر ورزش به این رشته المپیکی گفت: وزیر هم هر شب پیگیر است و اعلام شد که مسابقات به افراسیابی منتقل شود. حمایت‌های مادی و معنوی را از وزارت داریم. در 40 سال حضورم در ورزش در هیچ زمانی شخص وزیر این‌قدر پیگیر برگزاری مسابقات نبوده است. او اعلام‌کرده که این مسابقات به نحو احسن برگزار شود. از دوستانم در مجلس خواهش دارم کمک ما باشند و از وزارت ورزش حمایت کنند.

وی در رابطه با هزینه‌های برگزاری این رویداد توضیح داد: هزینه را اعلام نمی‌کنم اما دیشب با آقای سجادی صحبت کردم اعلام کرد که هر کمکی بخواهیم انجام خواهند داد. حدودا ۳ یا ۴ میلیارد هزینه دارد. هزینه هتل و غذا با خود کشورها است و ما این مسابقات را طوری پیش برده‌ایم که این هزینه‌ها کمتر شود. ۳۱ دوره تجربه برگزاری این مسابقات را دارم. قبل از این‌ مسابقات ۷ سال هم مسابقاتی تحت عنوان شهدا را برگزار می‌کردیم و تجربه زیاد است. همه تلاش می‌کنند تا این مسابقات به خوبی برگزار شود.

پوریا در مورد برگزاری انتخابات این فدراسیون گفت: به هر حال برنامه انتخابات روتین انجام شده است و ۳ یا ۴ نفر از کاندیداها تایید نهایی شده اند. بعد از جام فجر هیات رئیسه تشکیل جلسه خواهد داد و تاریخ برگزاری انتخابات را مشخص می‌کنیم. هیات رییسه نظرشان این بود که بعد از مسابقات جام فجر این کار انجام شود.

وی در مورد خداحافظی ثریا آقایی نیز گفت: ثریا آقایی ۱۲ دوره در جام فجر حضور داشت. این حضور در رنکینگ او تاثیر گذاشت. مسابقات جام فجر ۳ یا ۴ میلیارد هزینه دارد اما اعزام بیش از ۲۰ نفر به مسابقات خارجی بیش از ۱۰ میلیارد هزینه دارد. دو سال گذشته ما به آسیای میانه آمدیم. ۱۰ سال قهرمان غرب آسیا بودیم و در آسیای میانه هم قهرمان شدیم. ما در جام فجر نگاه بین‌المللی داریم تا بازیکنان در سطح بالاتری کار کنند.

سرپرست فدراسیون بدمینتون در خصوص اعزام بدمینتون‌بازان به بازی‌های آسیایی گفت: جلسه ای را با مناف هاشمی و اعضای مجمع داریم‌. امیدوارم فقط نگاه مدال نباشد. ما چندین دوره در این‌ مسابقات حضور داشتیم و امیدواریم که در این دوره هم دو پسر و دو دختر داشته باشیم. منتظر نتیجه نهایی هستیم. نباید نگاه فقط مدال باشد. ثریا با حضور در این‌ مسابقات المپیکی شد. خسروی وفا نگاهش ورزشی است و امیدوارم ما ۴ نفر را اعزام کنیم‌.ثریا هنوز از بدمینتون خداحافظی نکرده است و نگفته دیگر بازی نمی‌کند. با توانمندی که در زنان و مردان می‌بینیم حتما در المپیک نماینده خواهیم داشت.

پوریا در پاسخ به این سوال که چرا بدمینتون در بخش زنان قویتر از مردان است، گفت: چون باشگاه‌ها حرفه‌ای به این رشته نمی‌پردازند بازیکنان پسر بعد از دیپلم به سراغ شغل و حرفه دیگری می‌روند. توقع زنان کمتر است و با حمایت مددی در بخش زنان موفق‌تر هستیم. بازیکنان ما بیشتر از شهرستان‌ها هستند و جایگزین زنان و مردان داریم. همچنین اخلاق برای ما مهم است اگر ثریا آقایی بازیکن بزرگی است باید شایسته هم باشد. اخلاق برای ما مهمتر است. خانم مددی یک شب قبل از اردوها با بازیکنان در این خصوص جلسه دارد. همگام با قهرمانی به اخلاق هم باید توجه کنند.

سرپرست فدراسیون بدمینتون در پایان در مورد حضور مجددش در انتخابات گفت: من مشکلی برای حضور ندارم. پست آسیایی داریم ولی در این جلسه در مورد آن صحبت نمی‌کنم.

 

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا