بین الملل

مبارزه ترکیه در خاک بیهوده سوریه / آخرین نفس گروه های تروریستی در ادلب


به گزارش آنا نیوز ، پس از پیشرفت و موفقیت ارتش سوریه در شمال استان حلب و شکست تروریست ها ، فرودگاه بین المللی پایتخت اقتصادی سوریه بازگشایی شده و اولین پرواز از دمشق به حلب است. آژانس موفقیت ارتش سوریه در بازگشایی فرودگاه بین المللی حلب پس از پنج سال تسلط تروریست ها بر نقطه استراتژیک در حالی صورت می گیرد که نیروهای دولت سوریه در استان ادلب و در مناطق غربی پیشروی می کنند. ‘حلب برای آزادی سریع آخرین مناطق تحت کنترل تروریست ها. .

اطلاعات بیشتری کسب کنید:

بازگشایی فرودگاه بین المللی حلب نوید پایان دادن به بحران سوریه را می دهد

ناتو از عملیات نظامی ترکیه در سوریه پشتیبانی نمی کند

شعیب بهمن ، تحلیلگر امور بین الملل ، به خبرنگار آنا محور ، خبرنگار در غرب آسیا ، آنا محور ، توضیح داد: جنگ ارتش سوریه علیه تروریست ها در شمال است. القاعده به عنوان مهمترین پایگاه گروه های تروریستی تسلط دارد.

ادلب

ادلب سوریه

وی افزود: عناصر جبهه النصره به دلیل موضع و رویکرد طرفدار ترکیه ممکن است همچنان بر مناطق شمالی سوریه تسلط داشته باشند ، اما در نهایت مجبور شدند از طریق عملیات نظامی عقب نشینی کنند سوری های موفق ارتش سوریه توانسته است پیشرفت چشمگیری در زمین داشته باشد و کنترل تروریست ها را در بزرگراه حلب – دمشق ، “جاده M5” از بین ببرد.

تحلیلگر امور بین الملل در مورد اهمیت استراتژیک جاده M5: این کشور شمال و جنوب سوریه را به هم متصل می کند و برای روابط اقتصادی دمشق دارای ارزش استراتژیک است. همچنین می تواند شهرهای اصلی سوریه از جمله حلب ، دمشق و شهرهای جنوبی مانند درع را به هم وصل کند.

بهمن درباره تحولات شمال سوریه گفت: “عقب نشینی مناطق مختلف سوریه از اشغال تروریست ها نشان می دهد که ما شاهد آخرین نفس گروه های تروریستی در سوریه و قطع ارتباط آنها با حامیان خارجی هستیم.” و آزادسازی مناطق استراتژیک توسط ارتش سوریه. تلاش های دولت ترکیه برای تغییر دامنه ها از نظر سیاسی و سیاسی ناموفق است و اوضاع به نفع گروه های درگیری و حامیان خارجی آنها نیست.

تخلیه دو شهرک شیعه در حومه ادلب

وی اوضاع فعلی را به نفع دولت سوریه ، جبهه مقاومت و روسیه خواند و گفت: با توجه به موفقیت های ارتش سوریه ، گروه های تروریستی سرنوشت نامشخصی دارند ، زیرا دولت ترکیه طبق گفته توافق نامه سوچی نمی تواند آنها را به قلمرو آن ارسال کند. در دو سال گذشته ، مسئله ادلب به دلیل وضعیت نامشخص عناصر و گروه های تروریستی حل نشده است. اکنون گزینه های مختلفی برای تعیین وضعیت وجود دارد.

بهمن گفت که با بررسی گزینه های موجود ، چندین راه حل ممکن وجود دارد ، از جمله حذف عناصر تروریستی توسط ارتش سوریه در همان منطقه یا ترکیه مجبور به ایجاد منطقه و منطقه ای برای فرار آنها می شود. حتی ممکن است با قبول برخی شرایط ، منطقه و قلمرو خاصی در خاک سوریه ایجاد شود.

شایب گفت: ترکیه حتی ممکن است گذرگاه های مرزی را برای عناصر مسلح در شمال سوریه ، مانند انتقال گروه های مسلح به لیبی ، باز کند تا آنها بتوانند به اروپا و کشورهای دیگر منتقل شوند. بهمن با پیشرفت نیروهای دولت سوریه در آینده نزدیک ، استان ادلب کاملاً پاکسازی خواهد شد ، اما سرنوشت گروه های تروریستی نامشخص است.

ارتش سوریه

ارتش سوریه

این تحلیلگر اوراسیایی درباره نقش روسیه در معادلات منطقه ای از جمله اوضاع در شمال سوریه گفت: “برخلاف تصور فعلی ، روسیه به عنوان یک واسطه عمل نمی کند بلکه ترک می کند. به درگیری و پشتیبانی کامل از دولت سوریه. ” سربازان روسی به طور فعال در عملیات تحت حمایت مسکو برای آزادسازی ادلب فعالیت داشتند ، در حالی که روس ها معتقدند که گزینه های دیپلماتیک نباید از این امر مستثنا شوند.

وی گفت: “اگر امکان خارج کردن دیپلماتیک گروههای متضاد یا ایجاد مکانیزمی برای تخریب یا از بین بردن آنها بدون خشونت وجود داشته باشد ، این مورد توسط همه طرفها از جمله روسیه مورد استقبال قرار می گیرد.” بنابراین روسها در تلاشند تا پروژه سیاسی خود را دنبال کنند و توافق کردند که با دولت ترکیه مذاکره کنند.

وی در پاسخ به این سؤال: “آیا ادغام ایران ، روسیه و ترکیه در روند آستانه می تواند صلح و ثبات در سوریه را تضمین کند؟” وی اظهار داشت: تاکنون فرآیند آغاز شده توسط ایران ، ترکیه و روسیه نتایج و دستاوردهای بسیار مثبتی داشته است.

شاید مهمترین و مهمترین دستاورد این باشد که ابتکار عمل برای حل و فصل سیاسی ، مسئله سوریه را برای اولین بار از دسترس بازیگران غربی خارج کرده است و ما در عمل می دانیم که هیچ یک از طرفهای غربی در جدول مذاکره حضور دارد.

“سوال اصلی این است که ترکیه با آزادی ادلب چه خواهد کرد؟” آنکارا همچنان به پشتیبانی نیروهای خود ، از جمله ارتش آزاد و گروههای دیگر مانند اهر الشام یا فتح الشام ، که این سازمان را در ادلب ترتیب داده بود ، ادامه داد و پشتیبانی آن شامل گروههای دیگری نیز شد. هدف دولت ترکیه برای حمایت از عناصر و گروه های مسلح این بود که در جدول چانه زنی سیاسی نکات خوبی برای چانه زنی داشته باشند. اما در شرایط فعلی اگر اوضاع در ادلب ادامه یابد و شاهد آزادسازی مناطق مختلف باشیم ، در عمل کارتهای بازی و قدرت چانه زنی ترکیه در میز مذاکره کاهش می یابد.

شعیب بهمن تأکید کرد: افول قدرت مذاکره کننده ترکیه منجر به بحث و گفتگوهای قبلی در آستانه خسارت شده است ، اما در مورد وضعیت فعلی ایران و روسیه ، آنها می توانند از نظر سیاسی مشکل را مدیریت کنند تا حضور ممکن است گروه های تروریستی در داخل سوریه کاهش یابد. این گروه ها ناپدید می شوند و ترکیه احساس نمی کند که تحولات را از دست می دهد.

انتهای پیام / 4106/4033 /


انتشارات سایت به وسیله سامانه آنلاین، اقدام به انتشار خبر می نماید، لذا مسوولیت تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر عهده منابع اصلی بوده و سایت باراناخبر هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا