عمومیکسب و کار برتر ایرانی

ماندگاری کرم پودر روی پوست را چگونه بالا ببرم؟

یکی از ترفندهای آرایشی شناخت نوع پوست است. بنابراین لازم است  ابتدا نوع پوست خود را مشخص کنید تا بتوانید از کرم پودر، پرایمر، فیس واش و دیگر ابزارهای مراقبتی و آرایشی مناسب پوست خود استفاده نمایید. کمترین قیمت کرم پودر لاکچری کوین اصل فرانسه را از سایت بیز تهیه کنید.

۹ قدم موثر برای ماندگاری بیشتر کرم پودر روی پوست صورت

 4 نوع مختلف پوست وجود دارد:

  •  پوست چرب: افراد دارای پوست چرب اغلب جوش و آکنه زده و پوستشان به سرعت براق می شود، موهایشان نیز چرب است و ترجیح می دهند هر روز حمام بروند تا موهایشان چرب نباشد. همچنین، پس از آرایش، خیلی سریع پوستشان براق می شود.
  •  پوست معمولی: این افراد در پوستشان احساس خشکی و کشیدگی ندارند، پوستشان براق نمی شود و به ندرت جوش می زنند. آرایش صورت روی پوست معمولی ماندگارتر است.
  •  پوست ترکیبی: اگر در بخش هایی از پوست خود احساس کشیدگی و خشکی دارید و بخش دیگر چرب و براق است یا مستعد آکنه، شما پوست ترکیبی یا پوست مختلط دارید.
  •  پوست خشک: افراد دارای پوست خشک اغلب روی پوستشان احساس خشکی و کشیدگی دارند، به خصوص پس از شستن پوست باید از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنند تا حس کشیدگی پوست از بین برود.

ترفند های ماندگاری بیشتر کرم پودر روی صورت

  •  انتخاب کرم پودرهایی با ماندگاری طولانی

یکی از بهترین روش ها، انتخاب کرم پودر با ماندگاری طولانی است که برخی از آنها ضد آب نیزهستند تا دوام آن ها روی پوست بیشتر باشد و تمام منافذ پوست را پر و سطح پوست را صاف و یکدست کند.

  •  پاک کردن پوست از چربی

اگر پوست چرب باشد کرم پودر به آسانی پاک می شود، پس اگر پوست چربی دارید باید به دنبال یک مرطوب کننده مات کنترل کننده چربی باشید.

  •  انتخاب کرم پودری با فرمولاسیون مناسب

هر نوع پوست فرمولاسیون خاصی دارد که باید از آن مطلع باشید. توصیه میشود اگر پوست چربی دارید فرمولاسیون معدنی، محتویات بدون چربی و یا کرم پودر مناسب با پوست خود انتخاب کنید. کرم پودرهای معدنی دوام بیش تری دارند. اگر پوست خشکی دارید از کرم پودرهای مایع و کرمی استفاده کنید.

  •  استفاده از قلم آرایشی

در هنگام استفاده از کرم پودر بایستی از قلم آریشی استفاده کنید که پوشش مناسبی روی پوست ایجاد خواهد کرد. برای کرم پودر معدنی که مناسب پوست های چرب هستند، می توانید از برس پرپشت‌تر و برای کرم پودر مایع از برس مسطح استفاده کنید.

  •  زیر سازی صورت

از پرایمرهای سیلیکونی که از پاک شدن کرم پودر جلوگیری می کند، استفاده کنید چون این پرایمرها طبق تجربیات مقدار کرم پودر کمتری در سطح پوست پخش کرده و پوست را برای زدن کرم پودر صاف و یکدست آماده میکند.

  •  پاک سازی، لایه برداری، مرطوب کردن

استفاده از کرم روز لاکچری کوین در سطح پوست که از قبل پاک سازی، لایه برداری و مرطوب شده است،  باعث میشود کرم به صورت یکسان در تمام پوست پخش شده ،طولانی تر و ماندگارتر باشد.

  •  استفاده به اندازه از کرم پودر

استفاده زیاد از کرم پودر، تضمینی برای طولانی ماندن آن روی پوست نخواهد داشت. بلکه لازم است در ابتدا مقدار مشخصی روی برس ریخته و سپس میزان آن را به آرامی بیشتر کنید تا کل سطح پوست به صورت یکسان پوشیده شود.

  •  زدن پودر پس از کرم پودر

لازم است پس از زدن کرم پودر، آن را با استفاده از یک پودر کامل کنید.

  •  استفاده از اسپری

از اسپری هایی که پایه آب دارند می توانید استفاده کنید تا کرم پودر را طولانی تر و با دوام تر روی پوست نگه دارد و درعین حال ظاهر طبیعی تری به پوست خواهد داد.

مراحل آرایش حرفه ای

  •  قبل میکاپ و آرایش پوست صورتتان را بشویید

از یک شوینده ی مناسب پوست برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. اگر پوست صورتتان چرب است سعی کنید از شوینده های چرب استفاده نکنید. شستن پوست صورت باعث می شود چربی روی صورت پاک شده و میکاپ بهتری  روی پوستتان بنشیند و یکدست شود.

  •   پوست صورتتان را مرطوب کنید

بعد از شستن صورت برای جلوگیری از خشکی پوست باید از آبرسان برای پوست استفاده کنید تا پوست صورتتان شفاف و شاداب شود و بعد از آرایش پوستی  یکدست داشته باشید. اگر پوست چربی دارید از کرم های مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. مرطوب کننده های ژله ای بدون چربی که پایه ای آن ها آب است برای پوست های چرب گزینه ی مناسبی هستند. بعد از مرطوب کردن اجازه دهید تا پوست کاملا رطوبت را جذب کند.

  •   پرایمر

پرایمرها یا مواد کنترل کننده چربی برای میکاپ پوست چرب مناسب هستند پس باید پرایمر مناسب پوست خود را انتخاب کنید و قسمت های چرب صورتتان را با پرایمر پوشش دهید. دقت کنید که پرایمر را به تمام صورت خود نزنید و مقدار خیلی زیادی از پرایمر به پوستتان نزنید. برای مشاهده پرایمر های رایا میکاپ میتوانید روی کلیک کنید.

 استفاده از کرم پودر بدون چربی و مات

بعد از استفاده پرایمر بایستی از کرم پودر استفاده کنید و کرم پودر را به مقدار کافی به پوستتان بزنید. استفاده ی بیش از حد از کرم پودر فقط منافذ را پر نمیکند بلکه در سایه ی روشن منافذ را بیشتر آشکار می کند. برای  استفاده از کرم پودر از براش یا فرچه ی میکاپ استفاده کنید. براش را قبل از استفاده تمیز کنید و بشورید. وجود مواد قبلی روی براش به معنی انتقال چربی و باکتری به پوست است.

  •   از کانتور پودری استفاده کنید

نباید از کرم های هایلایت، کانتور و روغن آرایشی استفاده کنید و بجای کرم کانتور از کانتور پودری استفاده کنید.

  •   فیکس کردن کرم پودر

نباید از پنکک  برای فیکس کردن کرم پودر استفاده کنید. ممکن است در ابتدا بعد از زدن در ظاهر خوب باشد، اما اینکار باعث میشود یک لایه دیگر از کرم پودر، به لایه زیری اضافه شود. کرم دور چشم لاکچری کوین ، یک محصول مراقبت از پوست دور چشم است که به طور موثر به جوانسازی و شادابی پوست دور چشم کمک می کند.

  •  از محصولات درخشان کننده استفاده نکنید

از محصولات براق و درخشان کننده ی پوست استفاده نکنید، مانند؛ برنزر شیمر دار، یا رژگونه ی براق که باعث درخشان شدن پوست می شوند. در ابتدا شاید استفاده از این محصولات زیبا به نظر برسد ولی بعد از مدتی چربی پوست را در ظاهر بیشتر نشان میدهند. همچنین استفاده از هایلایتر  باید، فقط در گوشه ی انتهایی گونه باشد و نباید روی بینی استفاده شود چون اطراف بینی چرب است و استفاده از هایلایتر در این ناحیه از پوست باعث درخشش میشود.

  •  به اندازه از مواد آرایشی استفاده کنید

مواد آرایشی مانند کرم پودر و پرایمر و …  باید به اندازه به پوست زده شود. هرچه محصولات کرمی که برای میکاپ استفاده میکنید بیشتر باشد احتمال برق افتادن پوست هم بیشتر است و میکاپ صورت را بسیار غیر طبیعی نشان می دهد.

  •  استفاده از بسیاری از خانم‌ها ترجیح مي‌دهند روزانه فقط یکبار و آن هم هنگام صبح آرایش کنند و آرایش آن‌ها در تمام طول روز حفظ شود. متأسفانه معمولا به ظهر نکشیده آرایش محو، کمرنگ و رنگ‌ و رو رفته یا لک‌ افتاده شده و نیاز به بازسازی اساسی دارد. درعین‌حال نمي‌خواهند مدام حواس‌شان به صورت‌شان باشد و به اتاق بروند تا تجديد آرايش كنند.
    ما در این مقاله نکاتی را به شما آموزش میدهیم که با رعایت کردن آن میتوانید دوام آرایش را بالا ببرید.

 

دکمه بازگشت به بالا