فرهنگ و هنر

«لاک‌پشت و خرگوش» به کانون رسیدند

نمایش محیطی «لاک پشت و خرگوش» نوشته منوچهر اکبرلو نمایشنامه نویس کودک و نوجوان به کارگردانی سعید صادقی اجراهای خود را از 13 دی ماه در فضای باز مرکز تئاتر کانون آغاز می کند.

به گزارش باراناخبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، نمایش محیطی «لاک پشت و خرگوش» با نگاهی به داستانی به همین نام، ویژه مخاطبان کوچک و کودکان در طبیعت به نمایش درمی آید. روبروی مرکز تئاتر عروسکی و تئاتر عروسکی.

در این نمایش، خرگوش پس از باخت در مسابقه با لاک پشت، مسابقه را به دور دوم می برد و با زیرکی پیروز می شود، اما این اتفاق منجر به عصبانیت او با لاک پشت می شود، اما با وساطت بازیگر مسابقه سوم رخ می دهد. و اتفاقات جدیدی رخ می دهد..

کارگردان نمایش درباره انتخاب این متن گفت: در این نمایش مهارت های زندگی مانند همدلی و همکاری در کار گروهی به کودکان یادآوری می شود و سعی کردیم با یک قدم ساده و دور بچه ها را در معرض این سوال قرار دهیم که کدام یک. . از بازی پیچیده “از مضامین مهم است؛ لذت بردن از مسابقات یا حفظ یک دوستی و اینکه هر دو چقدر می توانند شیرین باشند.

سعید صادقی افزود: کودکان امروزی نسبت به همسالان خود حساسیت کمتری دارند و باید روحیه کار گروهی را تقویت کنند. بنابراین این نمایش را به دلیل محتوای ارزشمندش برای اجرا انتخاب کردم.

بر اساس این گزارش، مریم اکبری بازیگر، بازیگر عروسک، صحنه پرداز و صحنه پرداز این نمایش، دستیار کارگردان و پوستر و بروشور پارمیدا عزیزی نژاد، طراح صحنه و لباس سعید صادقی، صحنه پرداز علیرضا حسینی پور، تنظیم و انتخاب موسیقی توسط فرید نوایی. ، منشی صحنه پارمیس عزیزی نژاد، تهیه کنندگی آزار و افکت سعید بکایی و روابط عمومی گروه مهدی سربازی است.

این نمایش از 22 آذر 1400 ساعت 15:30 در فضای باز تماشاخانه کانون و مرکز تولید تئاتر عروسکی واقع در پارک لاله تهران به نمایش در می آید و عموم علاقمندان می توانند این نمایش محیطی را به صورت رایگان تماشا کنند.

همچنین نمایش «لاک پشت و خرگوش» به بخش کودک بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا