فرهنگ و هنر

قرص دود رنگی از لوازم جذاب آتش بازی بی خطر

آتش بازی نوعی تفریح نمایشی است که در اکثر کشورها در مواقع شادی و در جشن های بزرگ و کوچک و مناسبت های ملی و مذهبی و آیین های محلی و مهمانی های بزرگ و کوچک خانوادگی مورد استفاده قرار می گیرد.
آتش بازی در همه جای دنیا فارغ از جنسیت و سن و سال طرفداران خاص خود را دارد.
در برخی کشورها مسابقات و فستیوال های آتش بازی ترتیب داده می شود و این موضوع سازندگان و طراحان ابزار آتش بازی را برآن داشته است که باابتکار و ترکیب رنگ ها و جلوه های ویژه،انفجارهای تماشایی و جالبی را به نمایش بگذارند.
جالب است بدانید که کشور چین یکی از قدیمی ترین کشورها در برگزاری آتش بازی است که سابقه آن به پیش از میلاد مسیح بر می گردد.
چینی ها اولین مردمانی بودند که توانستند باروت و مواد آتش زا را در قرن هفتم میلادی اختراع کنند .
در طول زمان هنر و تفریح آتش‌بازی پیشرفته بسیاری داشته است و این صنعت پر طرفدار و درآمدزا به اکثر کشورها راه پیدا کرد.

در ایران نیز آتش بازی پرطرفدار بوده و از سوی نهادهای حکومتی و شهرداری‌ها در اعیاد بزرگ و جشن های رسمی و مذهبی انجام می شود چهارشنبه سوری یکی از آن مراسماتی است که مردم به صورت خودجوش به آتش بازی می پردازند.

آتش بازی انواع مختلفی دارد:

+ (آتش بازی زمینی) که خود به دو نوع آتش بازی گرم و آتش بازی سرد تقسیم می شود.

در آتش بازی گرم از فیتیله و گوگرد استفاده می‌شود و با سوختن آن ها نور تولید می شود.
برای استفاده از این نوع آتش افزار باید خیلی مراقب بود زیرا گرمای حاصل از سوخت گوگرد به راحتی می توانند اجسام اطراف آتش را بسوزاند.
مانند فرفره و چرخونک و انواع دیگر…

+ آتش بازی سرد به این صورت است که با کمک ابزار الکتریکی با عکس اجرای این نوع ابزار آتش بازی می شود آن هم بخاطر استفاده از یک نوع ترکیب خاص خواص داروهای گرمای بسیار کمتری هستند و در نهایت با استفاده از این نوع ابزار خطری اجسام اطراف آتش را تهدید نمی کند.

+(آتش بازی هوایی):
این نوع آتش بازی به این شکل است که جسمی توپ مانند در حالت باز شونده از طریق لوله های مخصوص که در اصطلاح به آنها لانچر می گویند به سمت بالا پرتاب می شود و با توجه به نوع توپ در ارتفاع مشخص عکس منجر می شود نور و آتش از خود نشان می‌دهد مانند منور و موشک و …

وسایل آتش بازی چهار جلوه اصلی نور صدا دود و مواد شناور و حالتهای هوایی و زمینه ایجاد می‌کنند.
طراحی ابزار آتش بازی به این صورت است که برای سوختن با شعله های رنگین و جرقه های زرد،نارنجی،قرمز،بنفش و آبی و نقره ای همراه است.
وسایل آتش بازی به طور کلی می توانند زیبایی بی نظیری به مراسمات و جشن ها بدهند و شبی هیجان انگیز و به یاد ماندنی را در ذهن افراد نقش ببندند.

قرص دود رنگی

قرص دود رنگی

قرص های دودی رنگی در بسته بندی های 6 عددی  برای ایجاد افکت های زیبا در عکس های خاص با زمان 15 ثانیه تولید دود رنگی دلخواه شما 
دکمه بازگشت به بالا