فعالیت آموزشی مدارس اردستان در حاشیه یا متن؟

باراناخبر/اصفهان تعدادی از والدین در ارتباط با باراناخبر در خصوص نحوه فعالیت برخی از مدارس شهرستان اردستان به خصوص در مقطع ابتدایی گلایه کردند.

یکی از والدین به باراناخبر گفت: دخترم در یکی از دبستان‌های اردستان مشغول به تحصیل است. مدیر و معلم مدرسه به جای اینکه آموزش بچه‌ها را اصل قرار دهند و به دانش‌آموزان آموزش داده و دروس پایه را تمرین و مرور کنند هر روز یا آنها را به سینما و پارک می‌برند یا اینکه به مناسبت‌های مختلف برایشان آش نذری و شله زرد تهیه می‌کنند.

وی افزود: البته هیچ‌کس مخالف کار مذهبی و فوق‌برنامه‌های اینگونه‌ای نیست، ولی هر کار در جای خود و به اندازه باید برگزار شود.

همچنین در روزهای گذشته در فضای مجازی برخی از خانواده‌ها در خصوص اجبار برخی از مدارس برای دریافت هزینه و نداشتن تعرفه مشخص برای سرویس‌های مدارس گلایه داشتند و درخواست پیگیری از خبرنگار باراناخبر داشتند.

مدارس حق دریافت هزینه اجباری ندارند

برای پاسخ دادن به تعدادی از سؤالات و همچنین مطالبه خانواده‌ها به سراغ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اردستان رفتیم.

محسن پاینده در گفت‌وگو با باراناخبر، اظهار کرد: در مدارس دولتی گرفتن هرگونه پول تحت هر عنوان شامل برگزاری جشن به مناسبت‌های مختلف، تهیه کاغذ، نذری دادن، خرید برای مدرسه ممنوع بوده و به هیچ عنوان مدارس حق دریافت هزینه اضافی و اجباری از اولیا را ندارند.

وی با بیان اینکه البته کمک به مدرسه و مشارکت داوطلبانه در انجام فعالیت‌های بهتر آموزشی و پرورشی مدرسه و مساعدت اختیاری در چارچوب مقررات و صرفاً واریز به شماره حساب مدرسه اقدامی پسندیده است، افزود: اگر واحد آموزشی نرخ ثابت اجباری در این زمینه برای همه تعریف کرده اولیاء دانش‌آموزان مراتب را به‌صورت شفاف و مستند به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اعلام کنند تا رسیدگی لازم انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش اردستان در خصوص گلایه برخی والدین از مدارس ابتدایی برای دریافت اجباری، گفت: موضوع به‌صورت جدی به مدیران مدارس تذکر داده شد و همکاران فرهنگی در این باره توجیه شدند. به صراحت اعلام می‌کنیم اگر والدین اعتراضی در این خصوص داشتند به اداره آموزش و پرورش اعلام کنند.

پاینده در خصوص گلایه خانواده‌ها درباره برگزاری مراسمات مختلف به مناسبت‌های گوناگون در مدارس، تصریح کرد: همان‌گونه که در سند تحول اشاره شده فعالیت‌های پرورشی و تربیتی و حتی مهارتی مکمل فعالیت‌های آموزشی است و باید در کنار همدیگر انجام شود. البته اولویت اول با آموزش است. این تذکر را به مدارس دادیم که برگزاری کلاس‌های پرورشی و تربیتی نباید بیشتر از کلاس‌های آموزشی باشد.

هزینه اضافی برای خانواده‌ها تراشیده نشود

وی از مدیران و معلمان مدارس خواست با برگزاری جلساتی، خانواده‌ها و اولیاء دانش‌آموزان را نسبت به برگزاری مراسمات و جلسات و حتی هزینه‌های مدارس توجیه کنند تا باعث گلایه آنها نشود. البته تأکید می‌کنیم مدیران و معلمان مدارس به گونه‌ای رفتار و برنامه‌ریزی کنند که در این وضعیت اقتصادی هزینه اضافی برای خانواده‌ها تراشیده نشود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش اردستان درباره گلایه خانواده‌ها برای تعرفه نامشخص سرویس‌های مدارس، گفت: مدیریت آموزش و پرورش در کمیته حمل و نقل مصوب کرد که قیمت تعرفه سرویس مدارس نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. سال گذشته نرخ سرویس‌های مدارس ۳۰۰ هزار تومان بود و امسال آموزش و پرورش نرخ را ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد ولی این مصوبه نیازمند تأیید و ابلاغ فرمانداری اردستان بوده که هنوز انجام نشده است.

پاینده خاطرنشان کرد: سرویس‌های مدارس بیش از این مقدار، پولِ سرویس می‌گیرند و توجهی به مصوبه آموزش و پرورش ندارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا