عمومی

فضاآرایی ویژه حرم مطهر رضوی با نصب کتیبه و ریسه‌های رنگی

در آستانه میلاد ثامن الحجج (ع)؛

در آستانه میلاد امام رئوف حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، صحن و سرای رضوی با نصب کتیبه‌های مناسبتی و ریسه‌های رنگی فضاآرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، چراغانی و کتیبه‌آرایی ویژه دهه کرامت بارگاه نورانی امام هشتم (ع) که از اواخر اردیبهشت ماه در آستانهفضاآرایی ویژه حرم مطهر رضوی با نصب کتیبه و ریسه‌های رنگی سالروز ولادت فرخنده حضرت معصومه (س) آغاز شده بود، همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) دوچندان شده است.

 

چراغانی با بیش از ۳۵ هزار متر ریسه رنگی 

امسال با اجرای موقوفه روشنایی «آهنگر» به سنت سال‌های گذشته، بیش از ۷ هزار متر ریسه رنگی در حرم مطهر نصب شد تا میزان ریسه‌های اماکن متبرکه رضوی در آستانه ولادت حضرت رضا (ع) به افزون بر ۳۵ هزار متر برسد.

علاوه بر این ریسه‌های رنگی، المان‌های نوری نصب شده در صحن‌های مرکزی همچون صحن انقلاب اسلامی، آزادی و گوهرشاد روشنی‌بخش دیگان زائران و مجاوران در شب‌های پر برکت میلاد حضرت دوست است. 

 

نورآرایی، تونل گل و نور در مسیر تردد زائران در مقابل باغ رضوان نیز به همت خادمان اداره خدمات فنی و روشنایی حرم مطهر رضوی انجام شده است.

 

نصب حدود ۲ هزار مترمربع کتیبه و پرچم

در کنار چراغانی حرم مطهر، مرحله اول نصب کتیبه‌ها و پرچم‌های رنگی دهه کرامت به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت (ع) در بیش از ۷۰۰ مترمربع در حرم مطهر انجام شد. در این میان، دو کتیبه بزرگ مناسبتی ویژه این میلاد خجسته بر بلندای ایوان‌های طلای صحن‌های انقلاب اسلامی و آزادی در معرض دیدگان دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) قرار گرفته است.

در ادامه فضاآرایی دهه کرامت، افزون بر هزار و ۲۰۰ مترمربع کتیبه دیواری، پرچم رنگی و کتیبه‌های مناسبتی بزرگ و کوچک در صحن‌ها، بست‌ها و ورودی‌ها نصب شد تا در مجموع، در آستانه میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) شاهد فضاآرایی حرم مطهر با نصب حدود ۲ هزار مترمربع کتیبه و پرچم باشیم. 

اهتزاز پرچم‌های رنگی در حرم مطهر به ویژه در صحن پیامبر اعظم (ص) نیز جلوه متفاوتی به این صحن و سرا بخشیده است. 

در این میان، فضای این حریم قدسی به مناسبت فرارسیدن میلاد خجسته انیس النفوس (ع)، در مجموع با نصب ۱۶ کتیبه بزرگ و کوچک مناسبتی بر بلندای ایوان‌های صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد و همچنین ورودی‌های بست شیخ طوسی، طبرسی و نواب چشم‌نوازتر شده است. 

عبارت‌های زیبایی همچون «خوشا راهی که پایانش تو باشی»، «خوشا دردی که درمانش تو باشی»، «خوشا جانی که جانانش تو باشی»، «یا علی موسی الرضا مولای عشق»، «السلام‌ای تربت باغ بهشت»، «السلام‌ای عاشقان را سرنوشت» و «السلام‌ای مقصد والای عشق»، بر روی این کتیبه‌های بزرگ به چشم می‌خورد.

دکمه بازگشت به بالا