عمومیکسب و کار برتر ایرانی

علت زرد شدن کاج کامیس و روش نگهداری آن

فروش نهال در گیلانکامیس گیاهی است از خانواده سروها گونه های مختلف دارند شکل عمومی آنها خمره ای مانند است از انواع کامیس ها می توان کامیس نوکدار و زعفرانی وکامیس سبز نام برد، روش تکثیر آن با بذر و قلمه می باشد ، قلمه ها را می‌ توان در اواخر اسفند تا اوایل بهار در گلخانه تکثیر نمود، خاک مناسب برای قلمه زنی عبارت است از مخلوط خاک برگ، ماسه و خاک لوم می باشد، 8 ماه تا یک سال طول می کشد تا قلمه ها ریشه دار شوند، پس از ریشه دار شدن می توان نهالها را در گلدانهای جدا گانه باز کاشت نموداین درخت همیشه سبز و برگ سوزنی دارای سیستم ریشه ای عمیق وقوی وگسترده است و دربرابر باد شدید مقاوم است. سرعت رشد آن متوسط میباشد که البته در مناطق با رطوبت بالا رشد آن سریع تر است .

کامیس درختی است هرمی شکل، دارای شاخه های گسترده و آویخته و شاخه اصلی که نوک آن خمیده یا پهن شده است . پوست تنه آن اسفنجی، دارای برجستگیها و فرورفتگیهای فراوان و فلسی است که به رنگ آجری می باشد .در جوانی درخت گلدانی بسیار مناسبی است و با بالا رفتن سن نیز تک درخت بسیار زیبایی برای چمنزارهاست.این درختچه ها دارای ابعاد،اندازه ها و رنگهای گوناگونی میباشد و به خاطر این تنوع و زیبایی که در فضای سبز ایجاد میکند بسیار پرکاربرد و پر طرفدار میباشد

نور
به علت اینکه کاج کامیس یک گیاه مناسب فضای بیرونی است به آفتاب مستقیم و زیاد( حد اقل 6 ساعت در روز) احتیاج دارد. نیم سایه را هم کمی تحمل میکند.

آبیاری
در هر آبیاری گیاه را کاملا سیراب کنید(در ۲سال اول کاشت باید گیاه را به طور مرتب آبیاری کردولی بعداز استقرار گیاه هفته ای ۳بار باید این گیاه را سیر آب کرد ولی در پاییز و زمستان آبیاری را باید کاهش داد )هرگز نباید خاک باتلاقی ویا خشک شود و در فاصله دو آبیاری باید سطح خاک کمی مرطوب باشد.

دما
کامیس هوای خنک را بسیار دوست دارد و تا دمای 10- درجه را به خوبی تحمل میکند.

گل دهی

تغذیه
برای کود دهی از کود های کامل 6-12-12، یا 10-10-10 یک بار اوایل بهار و یک بار اواسط پاییز استفاده کنید و در تابستان و زمستان کود دهی لازم نیست.

هرس

تکثیر – زمان قلمه زدن کامیس
قلمه راحت ترین روش تکثیر این گیاه میباشد زیرا برخلاف دیگر کاج ها راحتتر ریشه زایی میکند .همچنین با بذر هم قابل تکثیرمیباشد.

تعویض گلدان
در صورت کاشت در گلدان بهترین زمان تعویض گلدان فصل بهار با یک سایز بزرگتر است.

خاک
ترکیب خاک لومی شنی تا لومی رسی با زهکشی خوب را می پسندد.

The cause of yellowing of Kamis pine and its maintenance method

قیمت کامیس پاریس

 خرید کامیس پاریس

تولیدی گل و گیاه سرو طلایی، یکی از تولیدکنندگان باسابقه و خوشنام در گیلان است که علاوه بر منصف بودن در قیمت، همواره همراه و راهنمایی مشتریان است و محصولی با کیفیت در اختیار آنان می‌گذارد. همچنین پس از خرید می‌توانید با مشاورین با تجربه این مرکز نیز تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.گیاه کامیس پاریس با برگ های زیبا و شاداب خود، خیلی سریع جایگاه خود را در فضای سبز پیدا کردند که در این مقاله به نحوه نگهداری گیاه کامیس پاریس میپردازیم .

این گیاه یکی از گونه های پر طرفدار است به چند دلیل: اول اینکه همیشه سبز هستند که این یکی از دلایل جذابیت این گیاه است دوم اینکه تغییر رنگ فوق العاده زیبا و جذابی دارند این تغییر رنگ ها در فصل زیبای بهار جوانه های جدید و شاداب آنها به فسفری تغییر پیدا میکند ، در تابستان یک رنگ سبز درخشان دارند و در فصل پاییز هم چنان تغییر رنگ دارند و در پاییز بعضی از آنها با نام سر طلایی و یا زعفرانی شناخته میشوند کمی رنگ زرد شاداب و براق پیدا میکنند و در زمستان این بوته مسی رنگ میشود این تغییرات رنگی در طی این چهار فصل این گیاه را بسیار جذاب و دوست داشتنی جلوه میدهد؛ این گیاه دارای ریشه های عمیق و قوی و گسترده ای است که در برابر باد های شدید مقاومت بالایی دارد ؛ سرعت رشد متوسطی دارد ولی در مناطقی با رطوبت بالاتر رشد آنها هم بیشتر میشود.

نیاز نوری گیاه کامیس پاریس چگونه است

در رابطه با نحوه نگهداری گیاه کامیس پاریس، این گیاه نیاز به نور آفتاب دارد اگر نیاز نوری در این گیاه فراهم نشود شاخ و برگهای داخلی آن دچار سوختگی و قهوه ای رنگ میشوند.

نیاز آبی گیاه کامیس پاریس چگونه است

نیاز آبی این گیاه متوسط است و در آبیاری آنها نباید افراط کرد زیرا باعث مبتلا شدن آنها به بیماری قارچی میشود بهتر است در فصل گرم تابستان یک روز درمیان آبیاری شود و در فصولی که هوا معتدل است آبیاری آنها را به هفته ای دو بار برسانیم و در زمستان به هفته ای یکبار؛ این گیاه زیبا هرس پذیر هم است شما میتوانید برای طراحی پرچین و حاشیه سازی آنها را تبدیل به دیوار های سبز فوق العاده زیبا کنید کافیست با کمی سلیقه و حوصله آنها را با فرهم های دلخواه خود هرس کنید. این بوته توپیاری زیبایی میپذیرد باعث جلوه خاصی برای باغ شما میشود.
این گیاه هوای خنک را میطلبده ولی به رطوبت متوسطی احتیاج دارد که همان رطوبت محیط برایش مطلوب است.

خاک مناسب کامیس پاریس

این گیاه می تواند در انواع خاک ها رشد کند و گیاهی کم توقع است. اما با توجه به نوع خاکی که برای کاشت گیاهان استفاده می کنیم، خاک می تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در رشد گیاهان اهمیت داشته باشد. خاک ها با توجه به بافتشان به دو دسته خاک سبک و خاک سنگین تقسیم می شوند. خاک سبک با ساختاری درشت تر، تهویه بهتر و نفوذپذیری آب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که خاک سنگین دارای بافتی فشرده تر، ترکیبات ریزتر و میزان نفوذپذیری آب کمتری هستند و قادر به نگه داشتن آب برای مدت طولانی تر هستند. در نتیجه، انتخاب خاک مناسب برای کاشت گیاهان بسیار مهم است. بهترین خاک برای این گیاه خاک لومی یا رسی لومی میباشد اما مخلوط با کود حیوانی هم برایش مناسب است این گیاه بیشتر خاک اسیدی را میپسندد.

برای تعویض گلدان گیاه بهتر است در فصل بهار گیاه را به یک  بزرگتر انتقال دهید. بهترین روش برای تکثیر این گونه گیاهی قلمه زدن میباشد. در کنار مطالب گفته شده تغذیه گیاه را فراموش نکنیم این گیاه برای تقویت ریشه های خود به کودهایی که فسفر بالایی دارند احتیاج دارد و برای تقویت و رشد شاخ و برگ هایش به کودهای نیتروژنی، پس برای تقویت آن حتما در آخر فصل پاییز از کود فسفره استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تغذیه گیاه بهتر است مقاله را نیز بررسی کنید.امیدواریم با نکات گفته شده گیاهانی زیبا، شاداب و سرزنده داشته باشید. شما میتوانید برای تهیه این به سایت ما قسمت گیاهان فضای باز مراجعه فرمایید.

فروش نهال در گیلان به صورت عمده و خرده به میباشد. شما می توانید به صورت حضوری به نهالستان مراجعه کرده و نهال مورد نظر خود را خریداری کنید یا به صورت آنلاین از وب سایت ما سفارش دهید.

نکاتی برای خرید نهال در گیلان:

  • نوع نهال را با توجه به آب و هوای منطقه خود انتخاب کنید.
  • نهال را از یک نهالستان معتبر خریداری کنید.
  • قبل از خرید نهال، از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.
  • نهال را در زمان مناسب بکارید.
  • از نهال به درستی مراقبت کنید.

با رعایت این نکات می توانید نهال سالم و قوی را انتخاب کنید که سال ها برای شما میوه و زیبایی به ارمغان خواهد آورد.

دکمه بازگشت به بالا