عمومیکسب و کار برتر ایرانی

علت جرقه زدن زغال موتور جاروبرقی

جرقه زدن جاروبرقی یکی از رایج ترین عیوب و مشکلاتی است که در قطعات داخل جاروبرقی رخ می دهد. مهم ترین قسمتی که باعث ایجاد جرقه در جاروبرقی می شود، موتور آن است که در صورت عدم رفع و تعمیر، هزینه زیادی در بر خواهد داشت. در این مقاله به علت های جرقه زدن موتور جاروبرقی و ارائه راهکار هایی برای تعمیر جاروبرقی ال جی در اصفهان  پرداختیم. کاربران گرامی چنانچه تجربه یا نظر به خصوصی در مورد جرقه زدن موتور جاروبرقی دارید می توانید در بخش دیدگاه ها در پایین همین مقاله دیگر کاربران را هم از نظر و تجربه خود بهره مند سازید یا با مرح کردن سوالتان از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

چرا موتور جاروبرقی جرقه می زند؟

در این قسمت از مقاله به این موضوع که چرا موتور جاروبرقی جرقه میزند میپردازیم و لازم است بدانید که آموزش تعمیرات جاروبرقی را میتوانید در آی پی امداد دنبال نمایید، همچنین در نظر داشته باشید که برای تعمیر جاروبرقی خود حتما از خدمات تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد استفاده نمایید، تا از قطعات فابریک و ضمانتنامه رسمی بهره مند شوید. از دسته مشکلاتی که در جاروبرقی قابل مشاهده است، می توان به جرقه زدن موتور جاروبرقی اشاره کرد، در برخی از مدل های جاروبرقی از قسمت فن می توان جرقه زدن موتور را مشاهده نمود و در برخی دیگر از جاروبرقی ها بوی سوختگی، هشدار جرقه زدن جاروبرقی را می دهد.

جرقه کوچک بین کلکتور طبیعی است. اگر اولین جرقه مستقیم ” فوران کند ” دلیل دیگری دارد. افزایش قوس برس ها (دندانه های کلکتور) در موتور الکتریکی جاروبرقی نشان دهنده نقصی است که می تواند عمر دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این پدیده ممکن است با کاهش قدرت موتور، عملکرد ناهموار، گرمای بیش از حد و سایر عیوب همراه باشد. برای تشخیص و بررسی مشکل جرقه زدن موتور جاروبرقی، تعمیر کاران حرفه ای معمولا به نوع جرقه نگاه می کنند و این عیب را تشخیص می دهند. اگر جاروبرقی شما جرقه میزند، دقت نمایید که رنگ جرقه، قرمز است یا آبی؟ درشت است یا ریز؟

چرا موتور جاروبرقی جرقه میزنه

در نظر داشته باشید که برای رفع مشکل جرقه زدن جاروبرقی، باید موتور آن باز شود و در نهایت به بررسی اجزای داخلی آن بپردازید؛ اما باز کردن موتور جاروبرقی کاری نیست که بدون تخصص ممکن باشد، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم تا نگاهی هم به راهنمای باز کردن موتور جاروبرقی بیاندازید. نگران کننده ترین جرقه هایی که در موتور جاروبرقی رویت می شوند جاروبرقی های درشت و قرمز رنگ هستند که می توانند مصرف کننده را بسیار نگران کنند، در این بخش با بررسی این پرسش که علت جرقه های درشت و قرمز در موتور جاروبرقی چیست همراه شما هستیم و اصلی ترین دلایل این جرقه ها در جاروبرقی را به شما معرفی می کنیم.

جاروبرقی یکی از لوازم پرمصرف خانگی است که تقریباً در تمامی منازل یافت می‌شود. این دستگاه به دلیل استفاده مکرر، ممکن است دچار مشکلات و ایرادات مختلفی شود.  یکی از این مشکلات می‌تواند جرقه زدن موتور جاروبرقی باشد. خراب شدن جاروبرقی منزل، مطمئناً باعث آزردگی خاطر شما خواهد شد. چرا که تعمیر آن می‌تواند بسیار زمانبر باشد و برای شما گران تمام شود. در بعضی از مدل‌های جاروبرقی میتوان از قسمت فن، جرقه زدن جاروبرقی را مشاهده کرد. و در بعضی دیگر از جاروبرقی‌ها با استشمام بوی سوختگی، جاروبرقی هشدار جرقه زدن را به ما می‌دهد.

عدم توجه به نشانه‌ها از قبیل استشمام بوی سوختگی، و اهمیت ندادن به دلیل جرقه زدن موتور جاروبرقی، باعث می‌شود با گذشت زمان موتور به صورت کامل بسوزد و عمر مفید دستگاه کاهش پیدا کند. شما باید از دلایل جرقه زدن کلکتور و موتور جاروبرقی اطلاع داشته باشید و با راه حل‌های این مشکل نیز آشنایی پیدا کنید. شما بعد از مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که در بسیاری از مواقع، برطرف کردن علت جرقه زدن موتور جاروبرقی، نیاز به تخصص و تجربه کافی در زمینه تعمیر جاروبرقی دارد.

چرا جاروبرقی جرقه می زند؟

چرا جاروبرقی جرقه می زند؟ جرقه زدن جاروبرقی یکی از اشکالات بسیار تخصصی در جاروبرقی می باشد که لازم به بررسی و عیب یابی سریع است. در صورت عدم دانش فنی در حیطه لوازم خانگی به شما توصیه می کنیم چنانچه با این مشکل مواجه شدید، تعمیر جاروبرقی بوش  خود را به تعمیرکاران مجرب بسپارید. ما در این مقاله به بررسی ۵ عامل اصلی جرقه زدن جاروبرقی و راهکار آن می پردازیم. و تنها در بعضی مواقع اندک شما می‌توانید به راحتی در منزل خود مشکل خود را برطرف نمایید. در واقع این جرقه‌ها به نوعی هشدار هستند تا از خرابی بیشتر دستگاه جلوگیری شود.

بررسی و عیب یابی جاروبرقی

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در حین کار با دستگاه متوجه شوید که جاروبرقی جرقه می زند.در صورت جرقه زدن دستگاه، پیش از اقدام به تعمیرات تخصصی جاروبرقی، لازم است موارد زیر را مطالعه کنید. جاروبرقی یک وسیله برقی می باشد که از تعداد زیادی سیم و مدار تشکیل شده است. سیم های برق وظیفه اتصال مدار ها را به یکدیگر دارند. جرقه زدن جاروبرقی می تواند به دلایل متعددی رخ دهد. دو قطعه اصلی که در صورت جرقه زدن جاروبرقی باید بسیار به آنها توجه کنید،

موتور و کلکتور دستگاه می باشند. اگر پس از فشردن کلید روشن و خاموش دستگاه شما جرقه می زند ممکن است خازن پارازیت گیری که بر روی برد جاروبرقی بوش قرار گرفته است دچار مشکل شده باشد در این‌ شرایط به‌ شما توصیه میکنیم دستگاه را خاموش نمابید و جهت عیب یابی قطعات برد جاروبرقی بوش با معتبر ترین نمایندگی تعمیرات جاروبرقی بوش در تهران تماس نمایید . در صورت جرقه زدن جاروبرقی لازم است: پیش از هر کاری دستگاه را خاموش نمایید. سپس جاروبرقی را از برق جدا کنید.جرقه زدن جاروبرقی به دلیل مشکل در قطعات داخلی دستگاه می باشد.

ممکن است این ایراد ناشی از قطع شدن یکی از مدار ها باشد. بهتر است پیش از هر کاری با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی زیمنس در تهران تماس نمایید. علت جرقه زدن موتور جاروبرقی چیست؟ مهم ترین علت جرقه زدن جاروبرقی به دلیل وجود مشکل در موتور می باشد. به دلیل اهمیت این قطعه، در صورتی که بدون دانش فنی اقدام به باز نمودن آن کنید، به موتور جاروبرقی آسیب های بیشتری وارد می نمایید. جهت بررسی موتور جاروبرقی لازم است دستگاه را باز نمایید ما به شما توصیه می کنیم تعمیرات ارزان موتور جاروبرقی در محل را به تعمیرکاران مجرب بسپارید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا