علمی و پزشکیکسب و کار برتر ایرانی

علائم بارداری پسر در حاملگی چه مواردی هستند؟

تعیین جنسیت جنین (به انگلیسی fetal s.e.x determination)، به صورت قطعی و زودهنگام دغدغه ی بسیاری از مادران بوده و از طریق روش های علمی و مدرن یا سنتی و خانگی متعددی صورت می گیرد. در این میان بازار خرافات و روش های عجیب هم خیلی داغه! پس از بررسی تمامی روش های تایید شده توسط متخصصین و سایر راه های موجود، در انتهای مقاله به سوالات پرتکرار شما عزیزان نیز پاسخ خواهیم داد. این مقاله قراره کامل و مفصل باشه پس کمربندت رو ببند و بزن بریم!

171146299

وقتی شما باردار می شوید، در ابتدا بسیار خوشحال و هیجان زده هستید اما نگرانی و هیجان بعد از آن این است که بدانید جنین داخل شکم شما یک دختر خوشگل است و یا یک پسر بانمک. با اینکه علائم بارداری پسر در ماه اول پایه و اساس علمی ندارد اما قدیمی ها اکثرا با این روش ها بصورت احتمالی جنسیت جنین را حدس می زدند که البته همیشه هم نتیجه گیری درستی نداشتند اما در بیشتر مواقع حدسشان درست در می آمد. در این مقاله 16 علامت اولیه در بارداری شما را بیان میکنیم که به شما مادر اومایی عزیز می گوید شما پسردار می شوید. با ما همراه باشید.

تشخیص جنسیت با سونوگرافی – مطمئن ترین روش

به گزارش WebMD، سونوگرافی همچنان مطمئن ترین روش غیرتهاجمی تشخیص جنسیت جنین در دوران بارداری است. سونوگرام یا سونوگرافی جنین (به انگلیسی fetal ultrasound or sonogram) آزمایشی است که در دوران بارداری انجام می شود که از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از کودک شما در رحم استفاده می کند. سونوگرافی یک بخش طبیعی از مراقبت های قبل از تولد است، چرا که به پزشک شما کمک می‌کند تا اطلاعات مهمی را در مورد رشد و پیشرفت کودک شما یا بروز هرگونه مشکل احتمالی برای رشد و سلامت کودک ارائه کن.

در حین سونوگرافی ، روی یک میز معاینه قرار خواهید گرفت و مقداری ژل بر روی شکم شما پخش می شود. یک دستگاه کوچک به نام پروب سونوگرافی، بر روی پوست شکم شما قرارداده شده و امواج صوتی را به رحم شما می فرستد. تصاویرجمع آوری شده را در صفحه نمایش دستگاه سونوگرافی مشاهده می‌کنید. ‌ پس از اتمام معاینه ، ژل سونوگرافی پاک می شود و پزشک شما، نتایج را با شما در میان می گذارد. در صورت تمایل می توانید نسخه های چاپی از سونوگرافی را دریافت کنید.

اگر اطلاعات بیشتری در مورد سلامت کودک شما نیاز باشد ، پزشک ممکن آزمایشات دیگری نیز بخواهد. بهترین زمان برای انجام سونوگرافی جنین دقت در تعیین جنسیت کودک شما با طول مدت حاملگی افزایش می یابد. دقت می تواند از ۷۰.۳٪ در هفته یازدهم (۱۱ هفته) بارداری تا ۹۸.۷٪ درهفته دوازدهم (۱۲ هفته) و ۱۰۰٪ در هفته سیزدهم (۱۳ ام) بارداری متفاوت باشد. پس زمان قطعی تشخیص جنسیت جنین هفته‌ی ۱۳ ام بارداری است. اگرچه سریعترین زمان تشخیص، یازده هفته نخستین بارداری است که می توان با استفاده از روشی به نام “تئوری nub” ، با سونوگرافی تعیین کرد.

روش تشخیصی ناب (به انگیسی Nub Theory)، ناب یا لوله تناسلی جنین (عضوی از جنین است که شبیه اندام تناسلی است) بین پاها است بررسی می شود. این اندام در نهایت دستگاه تناسلی جنین را تشکیل می دهد. این تئوری بیان می کند که اگر این ناب در ۳۰ درجه یا بیشتر قرار بگیرد – شما یک پسر دارید و برای یک دختر تقریباً مستقیم است. طبق گزارش سایت windowtothewomb  انگلستان، تئوری nub تا قبل از هفته ۱۶‌ام فقط تا ۶۰ درصد دقیق است.

اوایل بارداری اول صبح حالت تهوع نداشته اید.ضربان قلب نوزاد کمتر از ۱۴۰ در دقیقه است.در قسمت شکم چاق می شوید.شکمتان مثل یک توپ بسکتبال می شود. نوک سینه هایتان به طور قابل ملاحظه ای تیره تر می شود.به غذاهای ترش و شور علاقه مند می شوید.به پروتئین ,گوشت و پنیر علاقه مند می شوید پاهایتان سردتر از دوران قبل از حاملگی خواهد شد.موی روی پاهایتان سریعتر رشد می کند.دستهایتان خیلی خشک می شود.پدر بچه هم همراه با شما شروع به چاق شدن می کند.

اوایل بارداری اول صبح حالت تهوع خواهید داشت.ضربان قلب نوزاد حداقل ۱۴۰ در دقیقه است. در قسمت های ران و باسن چاق می شوید.سینه ی سمت چپتان بزرگتر از سمت راستی می شود. موهایتان هایلایت قرمز می گیرد.شکمتان شکل هندوانه می شود.به غذاهای شیرین علاقه مند می شوید.به میوه جات علاقه مند می شوید.به آب پرتقال علاقه مند می شوید. در دوران حاملگی نسبت به واقع عادی حال خوبی ندارید.در دوران حاملگی بداخلاق و ترشرو می شوید.صورتتان بیش از همیشه جوش می زند.ته مانده ی نان را نمی خورید.

سینه هایتان طراوت خاصی می گیرد.رنگ ادرارتان زرد تیره می شود.اگر حلقه ی ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، به اطراف خواهد چرخید.سنتان را موقع حاملگی با عدد ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید، عدد فرد به دست می آید تشخیص جنسیت بر اساس چگونگی باسن این بار جهت تشخیص جنسیت باید به به چگونگی افزایش حجم باسن توجه کرد آیا مادر آبستن حس میکند که در ناحیه باسن اضافه وزن یافته است؟اگر جواب مثبت باشد کودک حتما دختر خواهد بود و اگر اضافه وزنی در این ناحیه حس نشود جنین پسر میشود.

۴-رویارویی با واقعیت اینبار به وضع صورت توجه کنید آیا مادر در این دوران چاقتر و تپل تر شده است؟اگر جواب مثبت باشد بر طبق باور ایتالیاییها مادر دختر در شکم دارد ولی اگر چهره زن باردار ظریف بوده و با وضعیت قبل از بارداری تغییر نکرده علامت پسر بودن جنین است. -نفس را در سینه حبس کنید! آیا بعد از آبستن شدن دریافته اید که نفس کشیدن برایتان دشوار شده است ؟اگر مادر باردار مواجه با تنگی نفس شده باشد نشانه این است که پسری در شکم دارد اما اگر هیچ مشکلی در این رابطه نداشته باشید بدون تردید کودکتان دختر است.

چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟

خانمها هر ماه در اواسط سیكل خود یك یا چند تخمك كه از نظر كروموزومی فقط X هستند تولید می كنند و در مقابل آقایان دارای دو نوع اسپرم حاوی كروموزومهای جنسی X و Y هستند در واقع این مرد است كه جنسیت سلول تخم را تعیین می كند به شكلی كه اگر تخمكی كه حاوی كروموزوم جنسی X است با اسپرم حاوی كروموزوم جنسی Y لقاح یابد سلول تخم مذكر شده و اگر تخمك X با اسپرم حاوی X لقاح یابد سلول تخم مونث می شود.

از خصوصیات اسپرم هایی که حاوی کروموزوم Y (که نسبت به کروموزوم X بسیار کوچکتر بوده) می باشند این است که برخلاف اسپرم های حاوی کروموزوم X که می تواند تا 5-4 روز در محیط واژن زنده بمانند، حداکثر 18-16 ساعت در محیط واژن زنده می مانند. از طرفی هنگامی كه یك تخمك رها میگردد 12 تا 24 ساعت فرصت دارد تا توسط اسپرم بارور گردد و پس از آن از بین می روند. ثانیأ اسپرم های حاوی کروموزوم Y در محیط قلیایی بهتر زنده می ماند و سرعت حرکت بالاتری نسبت به اسپرم های حاوی کروموزوم X دارند. بر اساس همین خصوصیات می باشد که می توان در تعیین جنسیت جنین دخالت نمود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا