علمی و پزشکیکسب و کار برتر ایرانی

طریقه استفاده از سیر سیاه دکتر بیز

در این مطلب قصد داریم تا به برخی از اصلی ترین خواص سیر سیاه و طریقه مصرف سیر سیاه (میزان مصررف و بهترین زمان مصرف ) به صورت خام و انواع روش های اضافه کردن آن به رژیم و وعده های غذایی برای دریافت بیشترین بازده با توجه به نیازی که برای رفع یا پیشگیری بیماری خاصی در ذهن دارید بپردازیم، در ادامه مطلب با وب سایت سلامت ما  همراه باشید. تا بررسی کنیم که سیر سیاه دکتر بیز برای چی خوبه ؟

سیر سیاه چیست ؟ چه تفاوتی با سیر سفید معمولی دارد ؟

سیر سیاه در اصل همان سیر خام است که تحت شرایط کنترل شده با درجه حرارت بالا و رطوبت زیاد برای چند هفته تخمیر شده و به سیر سیاه تبدیل می شود.

سیر سیاه علاوه بر داشتن حبه های سیاه ، طعم بسیار دلنشین تری دارد و قوام چسبناک تری نسبت به سیر خام دارد.

سیر سیاه همچنین تعدادی از فواید سلامتی را ارائه می دهد که بیشتر از سیرهای خام است ، دلیل خاصیت 3 برابری سیر سیاه وجود 3 برابر آنتی اکسیدان بیشتر است

 روش مصرف سیر سیاه

مصرف سیر سیاه برای بیماری های مختلف با روش های متفاوتی همراه نیست ، بلکه با استفاده مداوم به مقدار لازم می توان بر انواع بیماری هایی همانند موارد زیر مقابله کنید که عبارتند از :

  • لاغری
  • کبد چرب
  • دیابت
  •  زود انزالی
  • زگیل تناسلی

مطلب مرتبط : را در لینک مشاهده کنید.

  • برای داشتن حداکثر مزایا ، می توانید هر روز 3-4 حبه سیر سیاه (بین 6 تا 12 گرم) را میل کنید.
  • 1-2 حبه سیر سیاه را خرد کرده و با 1 قاشق چای خوری عسل خام مخلوط کنید. آن را با معده خالی مصرف کنید. این کار را روزانه به مدت سه تا چهار ماه تکرار کنید.

پیشنهاد می شود سیر سیاه را قبل از صبحانه و با شکم خالی میل کنید. اگر مشکلات گوارشی دارید و نمی توانید برخی از مواد غذایی را ناشتا میل کنید سیر سیاه را یک ساعت بعد از صبحانه مصرف کنید.

اگر مشکلات جنسی یا کمبود انرژی دارید بهتری است هر چند ساعت یک بار 1 تا 2 حبه سیر سیاه مصرف کنید تا باعث بهبود مشکلات جنسی و یا کمبود انرژی و کسالت شود.

پیشنهاد می شود به علت انرژی خیلی بالا سیر سیاه را 2 تا 4 ساعت قبل از خواب مصرف نکنید زیرا احتمال تداخل در خواب وجود دارد.

چه مقدار سیر سیاه در روز بخوریم؟

خوردن سیر سیاه محدودیتی ندارد.
در تجربه شخصی من ، حداکثر 5-10 قطعه در روز بسیار خوب است.
سیر سیاه از کاملا طبیعی ساخته شده است.

تا به خال به دلیل خوردن زیاد سیر سیاه مشکلی گزارش نشده .

اما ما به شما توصیه می کنم که صبح بخورید تا کالری سیر سیاه به بهترین نحوه ممکنه جذب بدن شما شود.

بهترین زمان خوردن سیر سیاه چه زمانی است؟

هیچ دستورالعمل دقیقی در مورد نحوه خوردن سیر سیاه وجود ندارد.
شما فقط کافیست سیر سیاه را پوست کنده و هر زمان که بخواهید آن را بخورید.

اما شخصاً سه زمان بندی توصیه می کنیم.

  1. قبل از صبحانه بخورید

مهم است که روزانه سیر سیاه را برای فواید آن میل کنید.
قبل از صبحانه یکی ا بهترین زمان های مصرف سیر سیاه است.

  1. قبل از ورزش بخورید

سیر سیاه ضد چاقی است.
اگر قبل از ورزش بخورید ، می توانید چربی بدن خود را بیشتر بسوزانید.

  1. بعد از شام بخورید

اگر خسته یا مریض هستید ، توصیه می شود چند تکه سیر سیاه بخورید.
سیر سیاه به بهبود بدن شما و افزایش ایمنی بدن در شب کمک می کند.

خوردن مداوم بهترین طریقه مصرف سیر سیاه

روش افزودن سیر سیاه را به رژیم غذایی

در حالی که ممکن است بیشتر افراد با سیر خام آشنا باشید ، سیر سیاه می تواند یک افزودنی خوشمزه به رژیم غذایی شما باشد.

طعم شیرین و قوام ژلاتینی آن با چند ترکیب عالی می شود.

  • سیر سیاه را با سس سویا اضافه کنید تا سرخ شود.
  • از سیر سیاه برای چاشنی سوپ استفاده کنید.
  • سیر سیاه را با پنیر خامه ای له کنید.
  • سیر سیاه را با سس مایونز یا حمص مخلوط کنید.
  • سیر سیاه را نازک خرد کرده و به سالاد یا غذاهای مخصوصا ماکارونی اضافه کنید.
  • از سیر سیاه به عنوان چاشنی برای پیتزا استفاده کنید.
  • سیر سیاه را با روغن زیتون مخلوط کنید تا یک سس ساده سالاد درست شود.

همچنین متوجه می شوید که از خوردن سیر سیاه به تنهایی لذت می برید زیرا این سیر بسیار نرم تر و خوش طعم تر (شیرین) از سیر خام است.

سیر سیاه یک ماده عالی برای پخت و پز است زیرا طعم عمیقی به آن می بخشد و یک ظرف غذا را منحصر به فرد می کند.

خلاصه از طریقه مصرف سیر سیاه

سیر سیاه طعمی ملایم تر و شیرین تری در مقایسه با سبسیاری از افراد با خواص درمانی بی‌شمار گیاه سیر آشنا هستند اما به دلیل بو و مزه تندی که این گیاه دارد از مصرف آن خودداری می‌کنند.

در طی فرآیند تخمیر در این سیر آنتی‌اکسیدان‌ها در آن به میزان قابل‌ توجه‌ای افزایش می‌یابد. این سیر دارای خواص درمانی متعددی از قبیل افزایش کلاژن‌سازی سطح پوست، بهبود عملکرد قلب، درمان مشکلات کبدی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن و .. می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول طعم و مزه مطلوب و شیرین آن است که موجب شده است بسیاری از افراد مشتاق به مصرف آن باشند.

از طریق کمپانی بیز پلاس که از جمله معتبرترین فروشگاه‌های عرضه کننده این محصول می‌باشد به راحتی در اختیار مشتریان عزیز قرار گرفته است. برای تهیه این محصول کافی است به آدرس اینترنتی «biz-plus.ir» مراجعه نمایید.

در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص و نحوه مصرف این محصول بی‌نظیر آشنا شوید..

سیر سیاه فرآوری شده دکتر بیز

آنچه در این مقاله مشاهده خواهید کرد:

سیر سیاه دکتر بیز در واقع همان سیر سفید است که آن را تخمیر کرده و به دنبال این فرایند فواید درمانی آن 4 الی 5 برابر می شود.

با استفاده از این محصول می‌توانید هر روز بدون نگرانی از بابت بوی بدن دهان خود سیر بخورید و از خواص درمانی فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید. برای تهیه این سیر آن را در شرایط خاصی تخمیر می‌کنند.

تخمیر سیر سفید به این صورت است که سیر را برای 50 تا 90 روز در دمایی بین 60 تا 77 درجه سانتی‌گراد و همچنین در رطوبت 80 تا 90 درصد نگه می‌دارند. پس از طی این مراحل سیر حالت ژله‌ای به خود می‌گیرد و رنگ آن سیاه می‌شود. سیر تولید شده به این روش طعم و مزه شیرینی دارد.

خواص سیر سیاه دکتر بیز

سیر از جمله گیاهانی است که نقش موثر و مهم آن در حفظ سلامتی بدن، بر کسی پوشیده نیست. البته بوی تند این گیاه موجب شده است که بسیاری از افراد از مصرف آن پرهیز کنند.

این سیر از جمله محصولاتی است که فاقد بوی تند و دارای خواص درمانی زیادی است. فرآیند تخمیر در این سیر نه تنها خواص درمانی آن را کاهش نمی‌دهد، بلکه موجب می‌شود که خاصیت درمانی این محصول به میزان زیادی بالاتر برود.

همانطور که در  اشاره کردیم این محصول حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد. بنابراین با خرید سیر سیاه دکتر بیز می‌توانید به راحتی از تمامی این خواص بهره‌مند شوید.

اصلی‌ترین تفاوت این سیر با سیر سفید در میزان آلیسین آن است. این سیر نسبت به سیر تازه آلیسین کمتری دارد. آلیسین یک ترکیب طبیعی سولفوری است که از سیر تازه به دست می‌آید. پک دیابت دکتر بیز  با محتویات قهوه موکا، سیر سیاه و سبوس برنج قهوه‌ای برای درمان بیماری دیابت فواید بسیار زیادی دارد.

اما سوالی که پیش می‌آید این است چه اتفاقی در این  رخ می‌دهد که درصد آن کمتر شده و بوی بد سیر نیز از بین می‌رود.

در طی فرآیند تخمیر در این سیر، آلیسین موجود در سیر به ترکیبات آنتی اکسیدان تبدیل می‌شود به همین دلیل خواص درمانی آن نیز به میزان زیادی افزایش می‌یابد.

در واقع خاصیت سیر سیاه دکتر بیز از سیر تازه بیشتر است. با این که در این فرآیند تخمیر آلیسین کمتر می‌شود اما جای آن را آنتی اکسیدان‌های مفیدی می‌گیرد که می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید باشند.

از جمله خواص مهم این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش کلاژن‌سازی پوست
  • دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قوی
  • محافظت کننده از کبد که دقیقا خواصی شبیه به دارد.
  • کمک به کاهش وزن که برای بهتر نتیجه گرفتن پیشنهاد می کنیم از نیز در کنار آن استفاده نمایید.
  • بهبود عملکرد قلب
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان زود انزالی که در کنار ان می توانید برای بالا بردن کیفیت از نیز استفاده نمایید.
  • کاهش غلظت خون
  • خواص ضد سرطانی که این مورد نیز در انواع مشاهده شده است.
  • کاهش استرس و اضطراب که شبیه به عمل می کند

سیر سیاه دکتر بیز

این سیر بر خلاف سیر سفید هضم آسان‌تری دارد و پس از مصرف آن احساس سوزش یا ناراحتی برای فرد ایجاد نمی‌کند و به دلیل فرآیند تخمیر انجام شده بر روی آن بسیار نرم و دارای طعم ملس و شیرینی است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بوی تند سیر روش خلاقانه گیاه سیر است که از خود در برابر خورده شدن مهاجمان و حیوانات دفاع کند.

سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری

سیر سیاه دکتر بیز با تنظیم متابولیسم و سوخت‌و‌ساز بدن در کاهش وزن نقش موثری دارد. این سیر با تاثیر عالی که در کاهش وزن در افراد مختلف موجب شده است که بسیاری از افراد از آن برای کاهش وزن خود به کار گیرند.

این سیر به دلیل افزایشم متابولیسم موجب، چربی سوزی و حذف چربی‌های ذخیره شده در بدن دارد. از این رو مصرف مداوم آن می‌تواند در کاهش چربی‌های انباشته شده و لاغری در افراد موثر باشد.

خواص سیر سیاه دکتر بیز

خواص سیر سیاه دکتر بیز برای زود انزالی

این روزها استرس و مصرف غذاهایی با طبع سرد موجب شده است که بسیاری از آقایان دچار اختلال زود انزالی باشند. مصرف سیر سیاه دکتر بیز به دلیل خواص درمانی و مواد مغذی عالی که دارد در رفع این مشکل بسیار موثر می‌باشد.

این محصول با کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی، گردش خون را در بدن تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

نحوه مصرف سیر سیاه دکتر بیز

آشنایی با نحوه صحیح مصرف این محصول به شما کمک می‌کند تا از تمامی خواص آن به شکل مطلوبی بهره‌مند شوید. برای جذب بهتر مواد مغذی سیر سیاه دکتر بیز می‌توان آن را صبح ناشتا میل نمایید.

میزان صحیح مصرف این محصول روزانه 1 تا 2 حبه است، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به مسمومیت یا مشکلاتی برای سلامتی شما شود. لذا بهتر است از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنید. به دلیل خواص محصولات دکتر بیز برای ریزش مو بهتر است آن را قبل از خواب استفاده کنید

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا