اجتماعی

ضعف مچ دست نشانه چیست؟

کارشناسان مدت‌ها هشدار داده‌اند که کارهای چالش برانگیز که نیازمند قدرت دست هستند ممکن است با دیابت، بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر مرتبط باشند.

دانشمندان اکنون روشی سریع و ارزان برای اندازه گیری قدرت مچ دست دارند که در آن فرد دستگاه را با آرنج های خمیده به همان روشی که یک فنجان را نگه می دارد، نگه می دارد.

در مطالعه جدید، محققان این دستگاه را بر اساس نتایج مسافتی که برای جمعیت عمومی کاربرد دارد، توسعه دادند، در حالی که رابطه بین قدرت دست، جنسیت، قد و سن را نیز در نظر گرفتند.

قدرت مچ دست را می توان یک ابزار غربالگری موثر برای شرایط مختلف سلامت در نظر گرفت. اگر قدرت دست فرد کم باشد، ممکن است نشان دهنده مشکلات اساسی سلامتی باشد.

تعداد زیادی از مطالعات نشان داده اند که ضعف مچ دست می تواند نشانه ای از بیماری های مرتبط با مشکلات قلبی و ریوی باشد. برخی از مطالعات همچنین نشان داده اند کسانی که قدرت چنگ زدن کمتری دارند، طول عمر کمتری دارند.

به طور کلی، قدرت مچ دست به جنسیت، سن و قد فرد بستگی دارد که محققان در ساخت ابزاری برای اندازه گیری قدرت مچ دست و همچنین کاهش قدرت مچ دست در نتیجه افزایش سن، آن را در نظر گرفته اند.

محققان موسسه بین‌المللی تحلیل سیستم‌های کاربردی (IIASA) در اتریش آستانه نیروی مچ دست را در مطالعه خود که در مجله BMJ Open منتشر شده است، تعیین کرده‌اند.

سرگئی شربوف، محقق موسسه بین المللی تحلیل سیستم های کاربردی، توضیح می دهد: “به طور کلی، قدرت مچ دست به جنسیت، سن و قد فرد بستگی دارد. وظیفه ما این است که آستانه قدرت مچ دست را که نشان دهنده آن است، پیدا کنیم. اگر قدرت مچ دست بیمار باشد. کمتر از این باشد، کارشناس بهداشت او را برای معاینات بیشتر معرفی می کند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه سنجش قدرت مچ دست مانند فشارسنج عمل می کند، بنابراین زمانی که میزان فشار خون خارج از محدوده مشخصی باشد، پزشک می تواند تصمیم بگیرد که داروی خاصی را تجویز کند یا بیمار را برای بررسی بیشتر به متخصص ارجاع دهد. ارسال

در طول کارآزمایی‌های بالینی، محققان قدرت مفاصل هر یک از شرکت‌کنندگان را با اعمال فشار بر یک دینامومتر و یک ابزار اندازه‌گیری نیرو اندازه‌گیری کردند.

از بیماران خواسته شد که با هر دست دو بار تلاش کنند، صرف نظر از اینکه آزمایش در حالت ایستاده یا نشسته انجام شده است.

نتایج نشان داد که قدرت مچ دست که کمی کمتر از میانگین برای جمعیت های مشابه بود (با در نظر گرفتن جنسیت، سن و قد یک فرد) می تواند نشان دهنده شرایط سلامتی باشد که منجر به مرگ زودرس می شود. این بدان معناست که اگر مشت شما با گروه بزرگی از افراد هم سن، جنس و وزن مقایسه شود، نمره پایین‌تر می‌تواند نشان‌دهنده مشکل باشد.

این دستگاه که به صورت آنلاین به فروش می رسد، می تواند قدرت دست افراد را اندازه گیری کرده و بر اساس سن و جنسیت فرد، آن را ضعیف، نرمال یا قوی ارزیابی کند.

بر اساس مقاله ای در The Conversation، میانگین قدرت دست افراد بیست و چند ساله برای مردان 46 کیلوگرم و برای زنان 29 کیلوگرم است. پروفسور آدام تیلور از دانشگاه لنکستر می گوید این وزن در سنین 60 تا 69 سالگی به 39 کیلوگرم می رسد. و 23.5 کیلوگرم کاهش می یابد.

پروفسور تیلور افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن قدرت کمتر از حد متوسط ​​مچ دست در مقایسه با افراد هم‌جنس و سن با خطر نارسایی قلبی همراه است و قدرت کمتر نشان‌دهنده تغییرات مضر در ساختار و عملکرد قلب است. تحقیقات نشان داده است که ضعف مچ دست پیش بینی کننده قوی مرگ قلبی، مرگ به هر علت و بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی است.

وی ادامه داد: تشخیص سرطان روده بزرگ، پروستات یا ریه در مردان و سرطان سینه و ریه در زنان، همگی با کاهش 5 کیلوگرمی قدرت مچ دست در سنین 60 تا 69 سالگی همراه بود و این کاهش قدرت نیز با خطر مرتبط است. مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ در مردان و سرطان سینه در زنان.

افراد چاق و دیابت نوع 2 نیز مفاصل ضعیفی دارند.

پروفسور تیلور توضیح داد که با بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی، توانایی عملکرد عضلات به دلایل مختلفی کاهش می یابد. به عنوان مثال، در دیابت، چربی اضافی در عضلات آنها را ضعیف می کند.

در اوایل سال جاری، محققان به رهبری دانشگاه بریستول نشان دادند افرادی که مچ‌های قوی‌تری دارند کمتر در معرض خطر زوال عقل (27 درصد) و بیماری آلزایمر (32 درصد) قرار دارند.

محققان بریستول چندین دلیل احتمالی برای این یافته ها را در مقاله خود توضیح می دهند. آنها پیشنهاد کردند که این مربوط به از دست دادن عضلات اسکلتی همراه با التهاب است که ممکن است یکی از علل زمینه‌ای زوال عقل باشد.

دکتر. سونیا اسپیتزر، محقق فوق دکتری در دانشگاه وین، گفت: “باید توجه داشت که تیم به افراد پیشنهاد نمی کند که دست ها و ساعد خود را برای کاهش خطر مرگ تقویت کنند. در واقع، این مطالعه نشان نمی دهد که مچ دست قوی تر از به طور متوسط ​​خطر مرگ را کاهش می دهد.

او گفت: «به احتمال زیاد، اگر فردی با ورزش قدرت مچ دست خود را بهبود بخشد، بر سلامت کلی او تأثیری نخواهد گذاشت. سبک زندگی سالم و ورزش هنوز بهترین رویکردها برای حفظ یا بهبود سلامت هستند. “

4747

دکمه بازگشت به بالا