عمومیکسب و کار برتر ایرانی

صفر تا صد نحوه سند زدن سیم کارت

خریداری سیم کارت های دست دوم و رند، یکی از روش های خرید سیم کارت های همراه اول است. بسیاری از افراد نیز بعد از خریداری یک سیم کارت، به فکر تغییر مالکیت آن سیم کارت نمی افتند و بعد از مدتی متوجه می شوند که برای انجام بسیاری از امور مربوط به سیم کارت های خود، نیاز به حضور مالک سیم کارت می باشد. در این مواقع، بهترین راه کار این است که افراد به یکی از مراکز مربوطه مراجعه کنند و نحوه سند زدن سیم‌ کارت ایرانسل را انجام دهند تا بتوانند از تمامی امکانات سیم کارت فعلی خود استفاده کنند.
در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول آشنا کنیم تا اگر قصد سند زدن سیم کارت همراه اول را دارید، از راه و روش آن آگاه باشید. همچنین پیشنهاد می کنیم  را نیز بخوانید.

How-to-document-Irancell-SIM-card

به نام زدن سیم کارت همراه اول و اهمیت آن

شاید بسیاری از افرادی که در حال استفاده از سیم کارت هایی به نام فرد دیگری هستند، از اهمیت به نام زدن سیم کارت همراه اول آگاه نباشند و به همین خاطر تا به الان اقدام به به نام زدن سیم کارت همراه اول نکرده اند.
اصلی ترین هدفی که شما باید برای رسیدن به آن مراحل انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول را انجام دهید این است که بتوانید از تمامی امکانات همراه اول مانند دریافت ریز مکالمات، قطع و یا وصل کردن سیم کارت و … استفاده کنید؛ چرا که انجام این امکانات تنها با حضور فرد مالک سیم کارت انجام می شود.
از طرفی یکی دیگر از اهدافی که باید برای آن سیم کارت هایی که به نام خودتان نیست را به نام خود بزنید، این است که ممکن است مالک قبلی سیم کارت سوء استفاده هایی از سیم کارت کرده باشد و شما از آن مطلع نباشید. همچنین اخیرا بسیاری از بانک ها و موسسات دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات به مشتریان از آن ها می خواهند که از سیم کارتی که به نام خود آن اشخاص است استفاده نمایند. در این مواقع، ممکن است برای شما دردسر ایجاد شود. به همین خاطر سعی کنید حتما در کمترین زمان ممکن، مراحل به نام زدن سیم کارت همراه اول را انجام دهید.

 

راهنمای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول

قبل از اینکه در رابطه با مراحل سند زدن سیم کارت همراه اول صحبت کنیم، باید این نکته را عرض کنیم برای به نام زدن سیم کارت همراه اول حضور خریدار (انتقال گیرنده) و مالک فعلی سیم کارت الزامی می باشد. بنابراین، طبق قانون هر دو فرد باید برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول حضور داشته باشند.
لازم به ذکر است ک طبق آخرین قانون وضع شده برای حداکثر سقف سیم کارت های تحت مالکیت، در صورتی که فردی دقیقا ۱۰ سیم کارت تحت مالکیت داشته باشد، دیگر امکان سند زدن سیم کارت برای وی وجود نخواهد داشت.

برای انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ۱خریدار و مالک فعلی سیم کارت همراه اول می بایست به طور همزمان به یکی از دفاتر خدماتی در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه کنند.
  2. ۲پس از حضور در مرکز ارائه خدمات همراه اول، فرد متقاضی باید درخواست خود را برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول ارائه دهد.
  3. ۳برای انجام مراحل به نام زدن سیم کارت همراه اول ، افراد می بایست یک سری مدارک را ارائه نمایند تا اپراتور مربوط به آن مرکز مراحل مربوط به انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول را به درستی انجام دهد.
  4. ۴در هنگام انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت توسط اپراتور، یک پیامکی مبنی بر رمز انتقال سیم کارت همراه اول برای مالک ارسال می شود که لازم این رمز برای احراز هویت به اپراتور در حال انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت تحویل داده شود.
  5. ۵در صورتی که سیم کارت همراه اول دارای بدهی باشد، مالک فعلی سیم کارت می بایست قبض میان دوره سیم کارت همراه را پرداخت کند تا مراحل انتهایی انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول انجام شود.
  6. ۶در نهایت سند نقل و انتقال سیم کارت تنظیم می شوید و از خریدار و مالک قبلی سیم کارت امضا و اثر انگشت دریافت می شود. بعد از انتقال سیم کارت، پیامکی مبنی بر انتقال مالکیت سیم کارت برای افراد ارسال می شود که نشان دهنده درست انجام شدن مراحل مربوط به انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول می باشد.

برای به نام زدن سیم کارت همراه اول چه مدارکی نیاز است؟

هنگامی که خریدار و مالک فعلی سیم کارت برای به نام زدن سیم کارت همراه اول به یکی از دفاتر خدماتی مربوطه مراجعه می کنند، دفاتر خدماتی یک سری مدارکی را برای انجام مراحل انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول دریافت می کنند. بدیهی است که بدون ارائه مدارک مورد نیاز برای به نام زدن سیم کارت همراه اول، امکان تغییر مالکیت سیم کارت وجود نخواهد داشت.
مدارکی که برای سند زدن سیم کارت همراه اول مورد نیاز است به صورت زیر می باشد.

  •  ارائه اصل کارت ملی خریدار (انتقال گیرنده) و تصویر آن
  •  ارائه اصل کارت ملی مالک فعلی سیم کارت (انتقال دهنده) و تصویر آن
  •  به همراه داشتن سیم کارت فعالی که در یک گوشی همراه روشن باشد.
  •  ارائه کد پستی ۱۰ رقمی خریدار سیم کارت (انتقال گیرنده سیم کارت)

نکته ۱: در صورتی که یکی از اشخاص (انتقال دهنده و یا انتقال گیرنده) یک شخصیت حقوقی باشد، باید مدارک زیر را به جای ارائه مدارک شناسایی ارائه کند:

  •  ارائه روزنامه رسمی شرکت
  •  معرفی نامه نماینده مربوطه و ارائه کارت ملی وی

نکته ۲: در صورتی که به جای مراجعه انتقال دهنده، وکیل قانونی وی حضور پیدا کند می بایست اصل و تصویر وکالت نامه قانونی خود را برای به نام زدن سیم کارت همراه اول به همراه داشته باشد.

” برای به نام زدن سیم کارت همراه اول حضور انتقال دهنده و انتقال گیرنده الزامی می باشد. “

 

هزینه تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول

برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول ، در زمان مراجعه به دفاتر خدماتی همراه اول، نیاز است که یک هزینه به عنوان هزینه نقل و انتقال سیم کارت پرداخت شود. طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده در سال ۱۴۰۰، هزینه تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول برای سیم کارت های ۱۵۰ هزار تومانی، ۲۵۰۰۰ تومان معادل بیست و پنج هزار تومان می باشد که باید توسط انتقال گیرنده و یا انتقال دهنده پرداخت شود.
لازم به ذکر است که به غیر از هزینه ذکر شده، انتقال دهنده باید تمامی هزینه های مربوط به قبض تلفن همراه را پرداخت کند. حتی در صورتی که سیم کارت دارای بدهی نیز نباشد، نیاز است که قبض میان دوره سیم کارت همراه اول قبل از انجام مراحل نقل و انتقال پرداخت شود. لذا افراد می توانند در همان زمانی که به دفاتر خدمات همراه اول مراجعه می کنند، قبض میان دوره سیم کارت خود را پرداخت نمایند.

سند سیم کارت همراه اول

هنگامی که انتقال دهنده و انتقال گیرنده سیم کارت برای به نام زدن سیم کارت همراه اول به یکی از دفاتر خدمات همراه اول مراجعه می کنند، در انتهای مراحل نقل و انتقال سندی به عنوان سند نقل و انتقال برای فرد انتقال دهنده و انتقال گیرنده، تنظیم می شود که هر دو فرد باید نسبت به امضا کردن این سند اقدام کنند.
پس از تکمیل اطلاعات، سندی به عنوان سند سیم کارت همراه اول به فرد انتقال گیرنده تحویل داده می شود که نشان دهنده مالکیت سیم کارت همراه اول برای فرد می باشد.

نکات به نام زدن سیم کارت همراه اول

  •  با توجه به ابلاغیه های وزارت ارتباطات و فناوری، تمامی مشترکان حقیقی مجاز هستند که تنها ۱۰ سیم کارت (در هر اپراتوری) تحت مالکیت خود داشته باشند. بنابراین، اگر فردی دارای بیش از ۱۰ سیم کارت تحت مالکیت باشد و مراحل به نام زدن سیم کارت همراه اول را انجام داد، تا زمان تعیین و تکلیف این موضوع، سیم کارت برای وی غیر فعال خواهد ماند.
  •  در صورتی که انتقال دهنده امکان حضور در دفاتر خدمات همراه اول را نداشته باشد، وکیل قانونی وی یا یک فرد با وکالت نامه قانونی می تواند به جای حضور انتقال دهنده، در دفاتر خدماتی حضور پیدا کند. در این صورت ارائه وکالت نامه قانونی برای انجام مراحل انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول الزامی می باشد.
  •  در صورتی که یکی از طرفین انتقال دهنده و یا انتقال گیرنده به سن قانونی نرسیده باشد، حضور ولی قهری وی (پدر و یا جد پدری) برای به نام زدن سیم کارت همراه اول ، الزامی می باشد.
  •  اتباع خارجی برای انجام مراحل به نام زدن سیم کارت همراه اول خود می بایست به جای ارائه کارت ملی، گذرنامه خود را در هنگام ارائه مدارک، تحویل دهند.
  •  در صورت تعویض سیم کارت همراه اول، انتقال دهنده می تواند بعد از گذشت ۲۰ روز از زمان تعویض سیم کارت، نسبت به نقل و انتقال آن اقدام نماید.

نتیجه گیری:

با توجه به توضیحات داده شده در مقاله در صورتی که دارای سیم کارت همراه اولی می باشید که به نام شما نیست، بهتر است که هر چه سریع تر نسبت به تعیین و تکلیف کردن وضعیت مالکیت سیم کارت خود اقدام کنید. شما می توانید به همراه مالک فعلی سیم کارت خود از طریق روش ذکر شده در مقاله، به یکی از دفاتر خدمات همراه اول مراجعه کنید و مراحل انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول را به صورت حضوری انجام دهید.

 

مدارک لازم جهت انتقال مالکیت سیم کارت های ایرانسل

مشترکین و در صورتی که شماره سیم کارت آنها مشکل حقوقی نداشته باشد؛ می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی با به همراه داشتن مدارک ذکر شده در ذیل، نسبت به نقل و انتقال مالکیت سیم کارت خود اقدام نمایند:

  •       اصل و تصویر کارت ملی انتقال دهنده و انتقال گیرنده
  •       ارائه مدارک شناسایی معتبر: برای اتباع خارجی مانند: گذرنامه و برای اشخاص حقوقی شامل: سند ثبت شرکت، اظهارنامه مالیاتی شرکت، مجوز تجاری شرکت و یا آگهی روزنامه رسمی متضمن ثبت شرکت
  •       حضور فروشنده و خریدار یا وکیل قانونی
  •       پوکه و سیم کارت
  •       آدرس کامل محل سکونت و کد پستی خریدار

شرایط و نکات مهم:

v    اگر خریدار سیم کارت به سن قانونی نرسیده باشد ( زیر 18 سال)، لازم است فرم ثبت نام را فردی بالای 18 سال تکمیل نموده و اصل کارت ملی و تصویر آن را به همراه مدارک ارائه کند.

v    در صورتی که سیم کارت به نام فرد متوفی باشد، برای انتقال مالکیت، فرد متقاضی باید رضایت نامه کتبی از سایر وراث مبنی بر رضایت به انتقال سیم کارت به همراه مدارک ارائه نماید.

v    پس از تغییر مالکیت سیم کارت، تمامی طرح ها و بسته های افزایشی موجود تغییری نکرده و مالک جدید سیم کارت می تواند از آنها استفاده نماید.

مدارک لازم جهت انتقال مالکیت سیم کارت های رایتل

مشترکین و در صورتی که سیم کارتشان به صورت یک طرفه یا دوطرفه مسدود نباشد، می توانند با در دست داشتن مدارکی که در ذیل خواهد آمد؛ به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه نموده و نسبت به انتقال مالکیت سیم کارت خود اقدام نمایند.

  •       اصل و تصویر کارت ملی انتقال دهنده و انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی
  •       حضور انتقال دهنده و انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی هر یک از طرفین ( در صورت حضور وکیل اصل و کپی وکالت نامه )
  •       سیم کارت و پوکه
  •       صورت حساب میان دوره برای سیم کارت های دائمی و تایید وصولی صورتحساب توسط دفتر خدماتی
  •       تنظیم سند انتقال مالکیت و درج امضا و اثر انگشت
دکمه بازگشت به بالا