معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: شیوه نامه اجرایی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با امضای مقام عالی وزارت به تمام واحد های آموزشی ابلاغ شده است.
به گزارش خبرگزاری آنا سید مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به تبیین برنامه ها و الویت های معاونت آموزش متوسطه در دولت چهاردهم پرداخت و گفت: توسعه عدالت و آموزش باکیفیت برای همه دانش آموزان یکی از رویکرد های دولت چهاردهم در وزارت آموزش و پرورش می باشد که تقویت و ارتقای کیفیت آموزش مدارس عادی دولتی و همچنین غنی سازی محیط های یادگیری و تنوع بخشی به آن همراه با ایجاد شبکه ای از این محیط ها برای ارتقای کیفیت آموزش از اقدامات اصلی معاونت آموزش متوسطه خواهد بود.
وی معلمان را محور آموزش به دانش آموزان و مسئول اصلی ارائه خدمات آموزشی و یادگیری خواند و به نقش اساسی آنها در ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار اشاره و تاکید کرد.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین و ضرورت نقش آفرینی تمام دستگاه های اجرایی برای اجراسازی آن تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی و نقش آفرینی دستگاه های اجرایی کشور در کنار ارتقای نقش خانواده بهره مندی از ظرفیت خیرین و نهاد های مردمی و عمومی در ارتقای فرایند های آموزشی بسیار اثرگذار خواهدبود.
وی افزود: تحول در حوزه فناوری و نوآوری درجهت ارتقای کیفیت یادگیری با ورود هوش مصنوعی و ابزار های جدید مثل واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای ایجاد تاثیر مثبت در فرایند تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: تلاش ما این است که از شان سیاست گذاری حوزه ستادی رعایت کرامت انسانی معلمان و دانش آموزان و ارتقای توانمندی حرفه ای و تخصصی معلمان در طول فعالیت ها و برنامه ها حمایت کنیم.
آذرکیش با اشاره به شیوه نامه اجرایی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: این شیوه نامه با امضای مقام عالی وزارت به تمام واحد های آموزشی ابلاغ شد که توجه به ماموریت ها وظایف و اختیارات آن و تلاش برای اجرایی سازی آن مورد انتظار و تاکید است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مدرسه را براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کانون تربیت محله نامید و گفت: اجرای تربیت متوازن جامع و کامل در قالب تربیت تمام ساحتی برای دانش آموزان و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در این مسیر مانند استفاده هوشمندانه از فناوری اطلاعات از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه و کارکرد های گروه های آموزشی به عنوان مرجع علمی و حلقه واسط بین حوزه ستاد و صف تصریح کرد: باوجود بیش از ۷۴ دبیرخانه راهبری کشوری برای دروس در معاونت آموزش متوسطه گروه های آموزشی می توانند برای اجرای بهینه محتوا های تولیدشده در سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی و آموزش و توانمندسازی معلمان برنامه ریزی همکاری کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: با همکاری همیاری و همدلی معلمان و دانش آموزان عزیز می توان برای آینده روشن نظام تعلیم و تربیت متوازن فرزندان ایران اسلامی در قالب برنامه های تمام ساحتی و زیرنظام های شش گانه اقدام نمود.