عمومیکسب و کار برتر ایرانی

سگ مناسب برای کودکان اوتیسم

سگ های کودک دوست بیشتر از چه نژادی هستند؟ ویژگی سگ‌های کودک دوست چیست؟ پیش از به سرپرستی گرفتن و آوردن یک سگ جدید به خانه، لازم است که شرایط زندگی خود را بررسی کنید. با انتخاب لباس گروه شب نقاب در ایران ، می‌توان از جذابیت و شادابی بیشتری برخوردار شد . حیوان خانگی، عضو جدید خانواده شما می‌شود و مانند دیگر اعضای خانواده باید با خانه و خانواده شما سازگاری داشته باشد، در غیر اینصورت این عضو جدید، احساس آرامش نخواهد داشت.

در مورد نگهداری سگ در خانه، سازگاری حیوان با بچه‌ها، به خصوص بچه‌های کوچک‌تر از اهمیت بیشتری برخوردار است. شیطنت بچه‌ها گاهی باعث کلافگی حیوانات می‌شود و اگر نژاد سگ انتخابی، با این ویژگی سازگار نباشد، پرخاشگری کرده و احتمال آسیب زدن به کودک را نیز به همراه دارد. در این مطلب از ملودی مهربانی قصد معرفی بهترین نژاد سگ برای بچه ها و کودکان (سگ های کودک دوست) را داریم. اگر در انتخاب دوست جدید خود مردد هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سگ های کودک دوست چه ویژگی‌هایی دارند؟

اضافه کردن یک سگ به خانواده، نشاط زیادی را به خانه می‌آورد. حضور سگ‌ها باعث آرامش و شادابی می‌شود و بازیگوشی آن‌ها زمانی که خسته و بی‌حوصله هستید، انرژی شما را افزایش می‌دهد سگ‌ها بهترین دوست شما می‌شوند و به عنوان یک همراه همیشگی، تنهایی شما را پر می‌کنند و اگر کودکی در خانه داشته باشید با دوستی و همراهی با فرزند شما به اجتماعی‌تر شدن او کمک می‌کنند . سگ‌های کودک دوست، ویژگی‌های مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد .

  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سگ‌های کودک دوست، صبوری آن‌ها است. کودکان همیشه خوش‌اخلاق و مهربان نیستند، گاهی بی‌حوصله و گاهی لجباز می‌شوند و در این شرایط، رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که سگ‌ها را بی‌قرار می‌کند. در صورتی که سگ انتخابی شما از نژادی صبور نباشد، دائما در خانه درگیری خواهید داشت و باید با آرامش خداحافظی کنید.
  • اگر کودکی در خانه دارید و قصد آوردن یک سگ به عنوان عضو جدید را دارید، بهتر است نژادی را انتخاب کنید که خیلی کوچک جثه نباشد. سگ‌های مینیاتوری یا در اصطلاح عروسکی حین بازی با کودکان آزرده می‌شوند و احتمال آسیب دیدگی آن‌ها وجود دارد. حتما نژادی را انتخاب کنید که از مقاومت بدنی خوبی برخوردار باشد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های سگ‌ های کودک دوست، پر انرژی بودن آن‌ها است. بعضی از نژادها تنبل و کم حوصله هستند و اگر آن‌ها را برای نگهداری در خانه انتخاب کنید، حین بازی با کودک شما خسته می‌شوند. نژادی را انتخاب کنید که پر انرژی باشد و همپای کودک شما به بازی و شادی بپردازد.
  • باهوش بودن یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که سگ‌های کودک دوست باید از آن برخوردار باشند. سگ‌های باهوش همه چیز را سریع‌تر یاد می‌گیرند و خیلی زود به رفتارهای کودک عادت می‌کنند و حتی می‌توانید مراقبت از کودک خود را به آن‌ها بسپارید.

۱۱ نژاد مناسب سگ برای زندگی در کنار کودکان

ویژگی‌های گفته شده برای سگ‌های کودک دوست در بیشتر نژادها دیده می‌شوند اما بعضی از نژادها، تمام موارد گفته شده را یکجا دارند. برای نگهداری از سگ‌ها در خانه، آوردن یکی از این نژادها توصیه می‌شود تا بهترین ارتباط را با کودک شما ایجاد کنند. شخصیت های کارتونی مرد “گرگ و میش” در دنیای جنگلی ماجراجویی‌هایی هیجان‌انگیز دارند . سگ برای کودکان خوب است اگر سازگار با اخلاق و روحیات کودکان باشد. تقریبا بیشتر سگ‌ها را می‌توان به اعضای خانواده عادت داد اما اگر کودکی در خانه دارید و تا کنون تجربه‌ای در نگهداری از این حیوان نداشته‌اید، باید سگی را انتخاب کنید که کودک دوست باشد .

یکی از بهترین نژادهای سگ برای بچه ها، سگ‌های نژاد بولداگ است. سگ‌های این نژاد جزو قدیمی‌ترین دوستان انسان‌ها هستند که برای نگهداری در خانه اهلی شدند. ویژگی بارز بولداگ‌ها، پرانرژی بودن آن‌ها است و خیلی کم پیش‌ می‌آید که بولداگ خود را در حالت استراحت ببینید. این نژاد کوچک و بامزه ارتباط خوبی با کودکان برقرار می‌کند و نسبت به رفتارهای ناگهانی آن‌ها پرخاشگری و عصبانیت ندارد. برخلاف بولداگ‌های کوچک و بازیگوش، دومین نژادی که برای نگهداری در کنار کودکان معرفی می‌کنیم، نژاد برنس است. این نژاد با جثه بزرگ، سگ‌هایی آرام دارد و بیشتر با همین آرامش شناخته می‌شود. البته برنس‌ها کمی دست و پاچلفتی هم هستند.

این نژاد را نژاد مزرعه هم می‌نامند زیرا مناسب کارهایی مانند به چرا بردن گوسفندان و مراقبت از دام‌ها و پرندگان است. برنس‌ها با وجود همه خرابکاری‌ها مستعد به یادگیری هستند. این سگ های مهربان با کودکان، مناسب خانه‌هایی با حیاط بزرگ یا نگهداری در باغ‌ها هستند و فضای کوچک و بسته آپارتمان، مناسب روحیه طبیعت دوست آن‌ها نیست. این سگ برای نگهداری در خانه‌هایی که کودک بیمار به خصوص اوتیسمی دارند، بهترین انتخاب است. پاگ‌های کوچک و جذاب را می‌توان به عنوان بهترین سگ برای خانواده معرفی کرد. این نژاد شخصیتی مستقل دارد و در عین حال خیلی راحت و سریع با محیطی که در آن زندگی می‌کند، سازگاری پیدا کرده و خود را وقف می‌دهد.

پاگ‌ها بامزه هستند و به دلیل هوش بالا کافی است کمی برای تربیت آن‌ها وقت بگذارید تا به بهترین دوست کودک شما تبدیل شوند. البته دقت کنید که بعضی از پاگ‌ها رفتار لجوجانه هم دارند و با کودکان کم سن و سال کمی لجبازی می‌کنند. جنتلمن کوچک جثه اما قوی آمریکایی یکی دیگر از سگ‌هایی است که با کودکان دوست شده و سازگاری پیدا می‌کند. این نژاد فوق‌العاده باهوش و بیش از اندازه فعال است بنابراین با آوردن آن نیازی نیست که بابت خستگی سگ پس از بازی با کودک خود نگران باشید. این سگ‌های بازیگوش، علاوه بر انرژی و نشاط فراوان، روحیه‌ای مهربان و صمیمی هم دارند و با همه اعضای خانواده از کوچک و بزرگ، ارتباط خوبی برقرار می‌کنند.

بروکسل گریفون از دیگر نژادهایی است که با اطمینان می‌توانید در کنار خانواده خود نگهداری کنید و خیال خود را بابت دوستی حیوان با کودک خود راحت کنید. تنوع در طرح‌های لباس سوپرمن در ایران ، به والدین این امکان را می‌دهد تا بتوانند بهترین گزینه را برای کودکان خود انتخاب کنند  . این نژاد سگ بسیار پر انرژی است و نسبت به تمام اعضای خانواده شور و شوق فراوانی از خود نشان می‌دهد. صورت عروسکی این نژاد اولین چیزی است که بچه‌ها را به خود جلب می‌کند و رفتار دلبرانه و دوست داشتنی، او را در دل همه اعضای خانواده جا می‌کند. بروکسل گریفون با دوستان و اقوام شما هم دوست می‌شود و اگر تا به حال از حیوان خانگی نگهداری نکرده باشید، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

یکی دیگر از نژادهای خوب برای نگهداری در خانه به خصوص زمانی که کودکی در خانه دارید، باست هوند است. این نژاد تنبل است و همین تنبلی او امتیازی است که او را با کودکان سازگار می‌کند. باست هوند سازگار، وفادار و باهوش هستند. سگ‌های این نژاد را می‌توان در خانه‌های حیاط‌دار، در آپارتمان و هر فضایی به راحتی نگهداری کرد. رفتار ملایم این سگ‌ها به آرامش هرچه بیشتر کودکان کمک می‌کنند. در مورد سگ‌های این نژاد باید به یک نکته مهم هم توجه کرد و آن، سرعت پایین آن‌ها در یادگیری است. اگر قصد آموزش به این نژاد را دارید بهتر است حیوان را از سنین پایین و زمانی که توله است به خانه بیاورید تا آموزش دادن او ساده‌تر شود.

بیشتر افراد تصور می‌کنند که سگ‌هایی با جثه بزرگ، سگ های بچه کش هستند و برای نگهداری از سگ در کنار خانه باید نژادی را انتخاب کرد که جثه کوچک داشته باشند اما بد نیست بدانید که بعضی نژادهای بزرگ حتی از نژادهای کوچک هم بهتر و بیشتر با کودک شما ارتباط برقرار می‌کنند. یکی از این نژادها لابرادور رتریور است. این نژاد که در بین ماهیگیران هم طرفداران زیادی دارد، شناگری ماهر است و بیشتر به مناطقی علاقه دارد که برکه یا دریاچه‌ای در نزدیکی آن‌ها وجود داشته باشد. این سگ‌ها آموزش پذیرهای خوبی هستند و به دلیل انرژی زیاد، همپای کودک شما خواهند بود و به بازیگوشی می‌پردازند.

این نژاد با بچه‌ها بسیار مهربان است اما استعداد چاقی دارد، بنابراین اگر کودک خوش خوراکی دارید، باید به اضافه وزن سگ خود هم توجه داشته باشید. ملایم، مهربان، بخشنده و از همه مهم‌تر عروسکی، این‌ موارد ویژگی‌های کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل جذاب هستند که ترکیبی از یک عروسکی جذاب و ورزشکاری حرفه‌ای هستند. این نژاد جزو نژادهای سلطنتی است و جزو سگ‌های اشرافی محسوب می‌شود. ظاهر شیرین و ملایم و چشمان گرد و دکمه‌ای این نژاد در کنار موهای بلند و ابریشمی به خصوص در ناحیه گوش حیوان، این نژاد را از نظر ظاهری هم به انتخابی جذاب برای خانه و خانواده تبدیل می‌کند.

کاوالیرها می‌توانند خود را با صاحبان فعال و اعضای خانه سازگار کنند و بسته به سبک زندگی صاحبشان، می‌توانند ورزشکارانی خوشحال یا سگ‌های کم‌تحرک و آرام باشند. این ویژگی باعث سازگاری هر چه بیشتر این نژاد با کودکان می‌شود. دوست صمیمی، شاد، پر انرژی، صمیمی، مهربان، آموزش پذیر و دوست مناسب کودکان به خصوص مبتلایان به بیماری‌هاص خاص مانند بیماری اوتیسم یا بیماری‌های قلبی، ویژگی سگ‌های نژاد بیگل است. این نژاد کوچک قامت نیاز به آموزش دارد و اگر این کار را به درستی انجام دهید به بهترین دوست خانواده شما تبدیل می‌شود .

البته این نژاد کمی بازیگوش است و اگر بیماری فرزند شما کنترل شده نباشد، احتمالا در روزهای ابتدایی حضور سگ در خانه، ناآرامی و پرخاشگری خواهید داشت. از دیگر نژادهای بزرگ جثه که برای نگهداری در خانه و کنار کودکان انتخابی مناسب بوده و سازگاری زیادی دارد، است. این نژاد شکاری زیبای اسکاتلندی، برای شکار و کارهای میدانی بهترین انتخاب است. در کشورهای اروپایی از این نژاد سگ به عنوان راهنما برای افراد نابینا و در تیم‌های امداد و نجات استفاده می‌کنند. این سگ‌ها برای رویدادهای رقابتی هم انتخاب خوبی هستند و از کارهای تیمی و حضور در کنار افراد مختلف لذت می‌برند.

با توجه به آموزش پذیری بالای این نژاد، اگر کودکی در خانه دارید، این نژاد گزینه مناسب برای شما و خانه شما است. اگر فرزند شما به بیماری اوتیسم مبتلا است و برای تغییر روحیه او قصد آوردن یک سگ به خانه را دارید، نیوفاندلند بهترین انتخاب برای شما است. این غول مهربان را سگ مناسب برای کودکان اوتیسم می‌نامند زیرا فوق‌العاده آرام و آموزش پذیر است. این نژاد باهوش است، بیش از اندازه فعال نیست و برای کودکان اوتیسم که کارها را تکرار می‌کنند و آرامش محیط زندگی آن‌ها اهمیت زیادی دارد، بهترین انتخاب است. این سگ خانوادگی نگهبان و محافظ خوب کودک اوتیسمی شما می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا