عمومی

سوال بزرگ دوران بعد از تاج



این تجربه ضررها و هزینه های زیادی را به همراه داشته و داستانی جاودانه و پر از وقایع تلخ و شیرین و اتفاقات مثبت و منفی است که مانند جنگ های بزرگ لحظه به لحظه مورد ارزیابی قرار می گیرد. فقط دروس و دروس باقی مانده است. با این وجود ، می توان ادعا کرد که شیوع این بیماری ، یک کاغذ خالی را در معرض دید همه قرار داده است تا همه چیز دوباره شروع شود و خود ، افکار و تمرین های خود را دوباره ارزیابی کنید.
به نظر می رسد که در آینده ، هر یک از ما با چهار موضوع مهم روبرو خواهیم شد:

چه گفتیم؟
چه کار کرده ایم؟
چه می کنیم؟
و هر سه سؤال به عنوان یک موضوع مهم دیگر درک خواهد شد ، و این یک اصل مهم است:
وضعیت کرامت انسانی و عقلانیت اخلاقی در این روند چیست؟

پاسخ: چه گفتیم؟

ما در مورد تکامل ادبیات حاکمان ، دولتمردان ، دانشمندان ، روشنفکران و رهبران و مردم غیر دینی صحبت کردیم.
بسیاری از دولتها و جنبشهای مختلف قدردانی از عظمت و اهمیت تاج نداشتند. بنابراین ، در ابتدا آنها گفتند كه تاج چیز جدی نیست. آنها از این امر راضی نبودند و اقدامات مناسبی انجام ندادند. هر از گاهی دیدگاههای افراطی و گیجی ارائه می شد. این دیدگاه تأثیر عمیقی بر عملکرد دستگاههای دولتی و هوشیاری ارگانهای اجتماعی ، روشنفکران و فعالان سیاسی و همچنین نهادهای مدنی و مذهبی داشت. عمل مات باعث شده است که برخی از دولتها دولت رازداری ، دروغ و ترجیح سیاست واقعیت را متهم کنند. فراموش نکنیم که کلمات کلیدی و اصطلاحات هر سیاستمدار ، روشنفکر یا رهبر مذهبی یا شخص دانشمند ، نگرش و رویکرد خود را ابراز می کنند و از پیروان و هواداران خود الهام می گیرند. ما جریان های تضادهای شناختی ، معرفتی و عملکردی را می شناسیم. هرکدام از ما که گفتار یا ارزیابی و نتایج اولیه ما نادرست است ، به سختی می توان اقدامات آینده ما را در چشم عموم تصور کرد ، مگر اینکه زمینه ارزیابی قانع کننده یا ضعیف خود را فراهم کنیم و یا موارد روشنی را ارائه دهیم و جبران کنیم. ما باید یاد بگیریم که به طور واضح ، شفاف ، علمی و عملی ، با مسئولیت پذیری صحبت کنیم و پیامدهای آن را بپذیریم.

ب – چه کرده ایم؟

“آنچه ما انجام دادیم” مهمترین اقدام بعدی خواهد بود و کلیه اقداماتی را که در زمان بحران هریک از ما یا نهادها یا دولتها انجام دادیم در نظر خواهد گرفت. اقداماتی که شامل استراتژی ، سیاست ، برنامه ، مدیریت و نقشی است که ما در پاسخ به بحران بازی می کنیم و همچنین در مورد افراد درگیر در بحران و همچنین اقدامات و پیش بینی های مربوط به آینده. آیا ما تمام توان خود را بسیج کرده ایم؟ آیا به ما انسجام و توانایی تصمیم گیری برای اجرای صحیح یا اسطوره ها و ساده سازی ها داده شده است ، همچنین اختلافات سیاسی و دولتی و درگیری های شخصی و سلیقه مانع تصمیم گیری صحیح ، ایجاد ناآرامی ها و قربانی کردن مردم شده است؟ ؟

ج – چه چیزی به دست آورده ایم و در مورد آینده چه فکری کرده ایم؟
سؤال دیگر ، تمام آنچه بعد از سقوط تاج به زبان آماری و انتقادات شدید باقی مانده است. زمان و آمار یک روز واقعیتها را آشکار می کند و دروغ پردازی می کند. چند نفر آلوده بودند؟ چند نفر قربانی شدند؟ با مادران و پدران خود که منابع عاطفی و انسانی ما بودند ، چه کردیم؟ ما با زندانیان چه کرده ایم؟ با بیماران خود چه کرده ایم؟ چه کسی به هر دلیلی ، با احتیاط و مانع تصمیمات به موقع و حیاتی است و چه کسی غیرت و شهرت خود را دنبال کرده است؟ چقدر ترتیبات صحیح و پاسخگو بودند؟ دوره بهبودی چه مدت بود و تا چه اندازه دولت ها ، نخبگان و ملل در دوره پس از تاجگذاری و پیامدهای گسترده آن بر فرهنگ ، اخلاق ، سبک زندگی ، آموزش ، مراقبت های بهداشتی ، علمی و سایر جنبه های جامعه ، اقتصاد موفق شدند؟ و برای پیش بینی سیاست و روابط بین الملل و صلح و جنگ و آماده شدن برای آن؟ چه اتفاقی برای مردم افتاد ، خصوصاً در مورد طبقات ضعیف؟ و ما در مورد فقر و رکود بعد از تاج چه فکر می کنیم؟ قابلیت های ملی ما چه بود؟ ما بزرگ ماندیم یا فرو ریختیم؟ با در نظر گرفتن شواهدی مبنی بر تکرار پدیده های گسترده بیولوژیکی طبیعی و انسانی در سراسر جهان در آینده و تأثیر آنها بر سیستم های بین المللی ، تا چه اندازه به اراده ملی و ساختار مدنی لازم برای اطمینان از آمادگی برای چنین بحرانهایی دست یافته ایم؟ گرفتار تاخیر یا تعجب نمی شوید؟

د – اخلاق را چقدر ترجیح می دهیم؟

ما آموخته ایم که همه ما ضعیف هستیم و خلقت همچنان یک راز غافلگیر بشریت و همه قدرتهای جهانی است. ما آموخته ایم که ایمان و احساسات به ما قدرت ، صبر و امید می دهد. یاد گرفتیم که آماده ، سازمان یافته و تمرین شویم. ما آموخته ایم که علم نقش اساسی دارد و آموزش اجتماعی برای سلامتی به ویژه در حوزه سلامت بسیار مهم است. تاج و تخت نشان داد که تیغ های تیغ دیگر برنده نخواهند شد. و مشخص شد که شوک های مسموم کننده کشنده بوده و درد یک فاجعه مضاعف بدون هماهنگی در بالاترین سطوح دولت و با پشتیبانی نخبگان و ملل حاصل نمی شود. برخی از این فرصت را داشتند که از پتانسیل ملی خود برای ایجاد صحنه های بیکران خلاقیت ، انسانیت ، سرعت و سرعت تصمیم گیری و بسیج استفاده کنند و همچنین شگفت انگیزترین لحظه های صرفه جویی در مشکل یا افراد نگران کننده را به همراه داشته باشند و البته بسیاری از آنها در نگاه کشورهایشان ضعف در استراتژی مشاهده می کردند. ، برنامه ریزی ، ساختار و مدیریت. تعدادی از نهادها و جنبشهای سیاسی و مذهبی انسجام شناختی ، معرفتی و عملکردی خود را نشان دادند و ما شاهد فتواهای مترقی مقامات درجه یک بودیم ، در حالی که برخی دیگر در فهم استدلال خود عجله ای نداشتند ، برخی متوسل به خرافات شدند. و برخی افتخار می کردند و عده ای علاوه بر این که مردم را متحمل دردسر می کردند ، با خیال راحت و فرصت طلبانه به فکر بهره وری سیاسی یا اختلافات مذهبی یا در مورد ارتباطات و علایق شخصی و پرداختن به بحران های عاطفی و طبیعی و مشکلات مردم می افتادند.
تاکنون نتایج خرابکاری و رضایت بخش برخی از وقایع قدرتمند تا حدودی بار و سردرگمی کشورهای کم قدرت را پوشانده است ، اما نیروها و جریاناتی نیز وجود داشته است که در واقع همه کارها را برای نجات جان مردم انجام داده اند. آنها آن را آوردند. این برگه بدون شک در طول تاریخ جاودانه خواهد شد و محصول بسیاری از تحلیل ها و تقابل های سیاسی و اجتماعی خواهد بود. همه رنج می برند ، خوب ، بد یا خوب. این جمله ای است که هر شخص از اهمیت بالایی برخوردار است و چرخ اقتصاد مهمتر است و تمرکز روی موضوعات حاشیه ای به جای موضوعات مهم به قضاوت بستگی دارد. همه ما باید در آنچه می گوییم ، چه کاری انجام می دهیم و میراثی را پشت سر می گذاریم که مراقب باشیم. در مجموع این سه سؤال ارزیابی ها را تعیین می کند و البته این سه سؤال با یک سؤال بزرگتر مقایسه می شود: تا چه اندازه در مورد اخلاق و کرامت انسانی در رابطه با سیاست ، اقتصاد و علایق صحبت کرده ایم و انجام داده ایم و آیا خدمتی داریم؟ کسانی که نمره کم می گیرند باید با چالش های دشواری روبرو شوند و کسانی که امتیاز خوبی کسب می کنند به وجدان و جامعه خود افتخار می کنند و نقش موثری در تفکر پس از عروق و نظم منطقه ای و جهانی پس از عروق ایفا می کنند. آنها خواهند بود حال در مورد پاسخ این سؤالات و این سؤال گسترده تر فکر کنید تا زمانی که تناقضات برطرف نشود و فرصتی برای بهبود خود و رویکردهای خود و ایجاد آینده ای مناسب ایجاد شود.

* در وب سایت شفقنا منتشر شده است. اول آوریل


تمام مقالات سایت بر پایه پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت انتشارات سایت بر عهده منابع اصلی بوده و سایت باراناخبر هیچ مسوولیتی در قبال انتشارات سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا