فرهنگ و هنر

سریال تاریخی «حضرت یحیی(ع)» ساخته می شود

پیش تولید سریال تاریخی «حضرت یحیی (ع)» به طور رسمی از عید مبعث آغاز می‌شود.

به گزارش باراناخبر، تولید سریال تاریخی مذهبی «یحیی (ع)» در ۳۶ قسمت با کمک برخی از نزدیکان فرج‌الله سلحشور در دست اقدام است.

نگارش فیلمنامه این سریال بیش از سه سال زمان برده است.

مقدمات ساخت این سریال از جمله انتخاب و طراحی دکور، لباس، جلوه‌های ویژه و …، از مدت ها پیش آغاز شده و پیش‌تولید این سریال قرآنی همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) به طور رسمی آغاز خواهد شد.

روابط عمومی موسسه سینمایی «نگار فیلم تبیان» اعلام کرده است: «تمامی بودجه این سریال با استفاده از جایگاه و ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی موسسه سازنده و از سوی برخی دوستداران سریال‌های قرآنی و قصص انبیاء (ع) در بخش خصوصی تأمین شده و لذا بودجه‌ای دولتی و یا بودجه نهادها به هیچ وجه در تولید این سریال دخالتی ندارد.»

همچنین درباره پخش این سریال اعلام شده است: درباره بسترهای پخش داخلی، به طور یقین پس از تولید سریال تصمیم‌گیری خواهد شد.

ضمن اینکه مذاکره برای فروش حق پخش سریال «حضرت یحیی(ع)» به کشورهای دیگر هم از سال قبل در دستور کار قرار گرفته است.

حضرت یحیی (ع) هم‌عصر و همزمان با حضرت عیسی (ع) زندگی می‌کرد. او تعمیددهنده مسیح (ع) و خویشاوند نزدیک آن حضرت است. از آنجایی که یحیی (ع)، مورد توجه و احترام ویژه مسیحیان جهان هم قرار دارد، لذا ساخت داستان زندگی این پیامبر توسط یک کشور اسلامی، می‌تواند اتفاقی را در تعامل فرهنگی و پیوند بین ادیان توحیدی رقم بزند.

در این سریال علاوه بر حضرت یحیی (ع)، گوشه‌هایی از زندگانی پدر ایشان حضرت زکریا (ع) در کنار حضور «حضرت عیسی (ع)» و مادر گرامی ایشان «مریم مقدس (س)» به تصویر کشیده می‌شود.

موسسه سینمایی «نگار فیلم تبیان» سازنده سریال هایی از جمله «یوسف پیامبر (ع)»، «مردآن آنجلس»، «ایوب پیامبر (ع)» بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا