اجتماعی

خشکی زاینده رود به سریال کشیده شد

امیرحسین عنایتی که این روزها سریال «طعم طمع» – کاری از صدا و سیمای مرکز استان اصفهان – را کارگردانی می کند، از پخش سریالش از ماه آینده از یکی از شبکه های سراسری خبر داد.

تهیه کننده و کارگردان سریال جدید «طعم طمع» در گفت وگو با باراناخبر اعلام کرد: این سریال در ژانر معمایی اما با موضوعی طنز تولید شده است. «طعم طمع» آخرین روزهای تدوین را می گذراند و همزمان روی موسیقی نیز کار می شود. این یک کار تصادفی نیست و رایگان است و فکر می کنم تا یک ماه آینده آماده شود.

وی در تشریح داستان اصلی سریال «طعم طمع» گفت: این سریال به شرح ماجرای خشکسالی زاینده رود اصفهان و درگیر شدن خانواده یک کشاورز با عواقب این معضل می پردازد. از جمله بازیگران این سریال می توان به محمد فیلی، پوراندخت مهیمن، آشا محرابی، شهاب عباسی، افشین سنگ چاپ، فاطمه شکری، پویا امینی، احمدرضا حقیقی، زهرا قاسمی و … اشاره کرد.

خشکی زاینده رود در سریال عقب نشینی کرد

سریال های پایتختی و استانی را با هم ببینیم

عنایتی در پاسخ به این جمله که «پیش از این پروژه‌های شبکه‌های استانی از پایین‌ترین کیفیت برخوردار بودند، چقدر لازم است که روند ارتقای کیفی پروژه‌های استانی مستمر باشد و قطع نشود؟». وی تاکید کرد: تا به حال سریالی درباره شهرستان تولید نکرده ام. لوکیشن های من در شهرستان ها بود اما کار استانی نداشتم و سریال طعم طمع اولین کار من است که مورد تایید استان و مرکز اصفهان قرار گرفت و برای پخش از شبکه های سراسری تولید شد. به نظر من پتانسیل شهرها کمتر از پایتخت نیست و بیشتر جنبه چشم انداز دارد. وقتی برای کارهای استانی دید شهری داشته باشیم، طبیعتا توقعمان پایین می آید و به نوبه خود کیفیت پایین می آید، اما وقتی نگاه ما یک نگاه مشترک باشد، قطعا توقعات افزایش می یابد چون سخت گیری، نگاه و بودجه یکی است. . البته به طور کلی آثار استانی با بودجه کمتری نسبت به پروژه های تهران تولید می شود و در نتیجه تاثیر کیفی خاص خود را دارد.

خشکی زاینده رود در سریال عقب نشینی کرد

فرقی نمی کند سریال کمدی باشد یا درام، مخاطب به دنبال کیفیت است

وی همچنین در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چند سریال طنز در تلویزیون فعلی پخش شود؟ وی گفت: تلویزیون به هر حال کم و بیش مخاطبان خود را دارد و نمی توان گفت که طنز یا ملوراما کدام بیشتر پرمخاطب است، اما در کل تا حدودی مخاطب خود را دارد. مخاطب رسانه دیگر مثل قدیمی ها نیست که مثلاً کمدی، خانوادگی و… را دنبال می کنند، بلکه همه ژانرها و موضوعات را دوست دارند، اما به شرط کیفیت. اسم نمی برم اما اخیرا سریال های کمدی روی آنتن داشته ایم که مخاطب را جذب نکرده اند اما از طرفی سریال های ملودراماتیکی هم داشته ایم که انتظار نمی رود اما مخاطب را جذب کرده است. بنابراین موضوع کیفیت، نتیجه پروژه و بودجه است که مهم است و تکلیف را روشن می کند.

ساخت فیلم جدید با همکاری ترکیه

کارگردان و تهیه کننده سریال «طعم طمع» در پایان درباره کارهای جدید خود برای تلویزیون اعلام کرد: در حال حاضر کار جدیدی ندارم و مشغول آماده سازی «طعم طمع» برای پخش هستیم. اما پس از آن در حال آماده شدن برای فیلمی در ژانر کودک و نوجوان هستیم که برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال آماده می شود و محصول مشترک ایران و ترکیه است.

به گزارش باراناخبر، سریال «طعم طمع» به نویسندگی علی اکبر محلوجیان یکی از تولیدات جدید صدا و سیمای مرکز اصفهان است که تصویربرداری آن به پایان رسیده و در مرحله پس از تولید قرار دارد.

خشکی زاینده رود در سریال عقب نشینی کرد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا