رشد ۳۳ درصدی حضور پژوهشگران سمنان در زمره دانشمندان ۲ درصد برتر جهان

به گزارش خبرگزاری باراناخبر استان سمنان عباسعلی وفایی اظهار کرد: چهار پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در لیست جهانی دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ که توسط دانشگاه استنفورد منتشر شده قرار گرفتند.

وی گفت: در فهرست این دانشمندان ۲ درصد برتر جهان دکتر مرجان بهرامی نسب دکتر حبیب الله یاری بیگی دکتر احمد جیدی و دکتر مهدی داداشپور از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار دارند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: به این ترتیب شاهد رشد ۳۳ درصدی حضور پژوهشگران دانشگاه در زمره دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در مقایسه با سال گذشته هستیم.

وفایی افزود: این پژوهش با استفاده از داده های استنادی پایگاه اسکوپوس دانشمندان را در ۲۲ رشته علمی و ۱۷۴ زیرشاخه علمی طبقه بندی کرده است؛ در این فهرست پارامترهای متعدد علم سنجی روی مقالات منتشره در این پایگاه از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ میلادی بررسی و ارزیابی شده است.

وی تصریح کرد: در شاخص های این ارزیابی می توان به تعداد مقالات تعداد ارجاعات به مقالات بدون خود استنادی و تعداد مقالات تک نویسنده درصد استناد نویسندگان به مقالات خود شاخص اچ دانشمندان در حوزه های تخصصی و یک شاخص ترکیبی با عنوان c-score اشاره کرد.

وفایی اظهار کرد: در این گزارش سنجه های با و بدون خوداستنادی محققان و نسبت تعداد ارجاعات به تعداد مقالات ارجاع کننده نیز ارائه شده است.

دکمه بازگشت به بالا