اقتصادیکسب و کار برتر ایرانی

راهنمای خرید لپ تاپ برای ترید

امروزه رشد بازارهای سرمایه و رمز ارزها باعث شده که کسب‌وکارها و شغل‌های جدید و پرسودی بوجود بیایند. برای فعالیت در این مشاغل شما به ابزار مشخصی نیاز دارید که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها یک لپ تاپ مناسب است. یک لپ تاپ مناسب ترید برای ویژگی‌های به‌خصوصی داشته باشد تا بازدهی شما را افزایش دهد. سیستم تریدینگ به رشد فعالیت های شما کمک می کند و سود بالاتری را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه این مطلب همراه تکنولایف باشید تا ویژگی‌های یک لپ تاپ مناسب ترید را شرح دهیم و در ادامه بهترین لپ تاپ مخصوص ترید را به شما معرفی کنیم.

لپ‌ تاپ مناسب برای ترید چه مشخصاتی را لازم دارد؟

سیستم تریدینگ  باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه به شما توضیج می‌دهیم که کدام بخش‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. بهترین لپ تاپ ها برای ترید باید دارای چند فاکتور مهم مانند قدرت پردازش بالا (مربوط به بخش سخت افزار)، صفحه نمایش بزرگ با وضوح بالا و باتری مناسب با قابلیت روشن نگه داشتن دستگاه برای چندین ساعت؛ باشند.

قدرت سخت افزاری خوب

در بازارهای سرمایه گاهی یک ثانیه زمان بسیار زیادی به حساب می‌آید و به همین جهت یک سیستم خوب برای ترید باید سرعت بالا و پاسخ‌گویی سریعی داشته باشد. این یعنی بهترین لپ تاپ برای ترید باید دارای CPU قوی باشد و از حافظه SSD هم بهره ببرد.

همچنین مقدار رم نباید کمتر از 8 گیگابایت باشد و بهتر است به سراغ مدل‌هایی با رم 16 گیگابایتی به بالا بروید؛ چرا که حین کار ممکن است مجبور شوید چندین برنامه را در کنار هم باز کنید و تب‌های بسیار زیادی را در مرورگر خود داشته باشید.

ایا مک بوک برای ترید مناسب است؟ چه مدل هایی بهتر هستند؟

صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت

اگر قصد ترید دارید باید زمان زیادی را پای لپ تاپ بنشینید و تغییر اعداد را دنبال کنید و طبیعی است که در این حالت هم اندازه نمایشگر اهمیت پیدا می‌کند و هم رزولوشن آن. همچنین در این میان نسب پنل هم اهمیت دارد و برای مثال یک نمایشگر 16 به 10 در مقایسه با یک نمایشگر 16 به 9 دارای پهنای بیشتری است و شما فضای بیشتری برای کار کردن دارید.

بهتر است به سراغ لپ تاپ‌هایی با صفحه نمایش‌هایی 15 اینچی یا بیشتر بروید و خیلی خرید مدل‌هایی با اندازه 13 اینچی را پیشنهاد نمی‌کنیم. رزولوشن نمایشگر هم بهتر است بالاتر از FHD باشد و مثلا لپ تاپ از پنل QHD استفاده کند. البته رزولوشن FHD هم مناسب است و خیلی نکته منفی به حساب نمی‌آید.

شارژدهی باتری مناسب

اگر لپ تاپ برای ترید می‌خواهید و در عین حال زمان زیادی را در طول روز بیرون از خانه هستید یا زیاد سفر می‌کنید باید به شارژدهی باتری لپ تاپ توجه ویژه داشته باشید. دوام باتری بسیاری از لپ تاپ‌ها در حد 5 ساعت است و قطعا شما در این صورت به آداپتور و برق در طول روز نیاز پیدا می‌کند. همچنین اگر قرار است زیاد جابجا شوید به وزن لپ تاپ نیز توجه داشته باشید.

چه لپ تاپی برای ترید مناسب است؟

در این بخش قصد داریم به پرسش ”برای ترید چه لپ تاپی بخریم” پاسخ دهیم و مدل‌های مناسب را به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که لیست از قیمت زیاد به کم مرتب شده است و در این مطلب خبری از مدل‌های ارزن و خوش‌قیمت نیست و گزینه‌های انتهای لیست هم جرو لپ تاپ‌های میان‌رده مناسب ترید هستند.

لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro 16X K6604JI i9 13980HX 16GB 1TB RTX4070

یکی از بهترین لپ تاپ‌های سری ویوو بوک ایسوس که در کنار طراحی زیبا از مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی هم برخوردار است و می‌تواند برای ترید انتخاب خیلی خوبی محسوب شود، همین لپ تاپ Vivobook Pro 16X K6604JI i9 13980HX 16GB 1TB RTX4070 است.

این لپ تاپ مشخصات کامل برای انتخاب توسط تریدرها را دارد. صفحه نمایش 16 اینچی آن کمک می‌کند تا چشم کاربر برای دقت کردن و دیدن نقاط ریز کمتر از مدل‌های 15 اینچی و پایین‌تر از آن اذیت شود. پنل IPS آن هم رزولوشنی برابر با 2560 در 1600 پیکسل در برابر کاربر قرار می‌دهد. در کنار این ویژگی‌ها نرخ نوسازی بالای 165 هرتز آن هم نقطه قوت دیگری محسوب می‌شود.

در ارتباط با بخش حافظه داخلی و رم تریدر می‌تواند با خیال راحت به سراغ لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro 16X K6604JI i9 13980HX 16GB 1TB RTX4070 بیاید، زیرا این لپ تاپ دارای 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم است که برای ترید بسیار کافی به حساب می‌آید.

درمورد بخش سخت افزار باید گفت که شرکت ایسوس با قرار دادن پردازنده مرکزی Core i9 مدل 13980HX با فرکانس 2.2 تا 5.6 گیگاهرتز بهترین‌ها را برای این لپ تاپ رقم قرار داده است، به همین دلیل لپ تاپ 16 اینچی ایسوس مدل Vivobook Pro 16X K6604JI i9 13980HX 16GB 1TB RTX4070 به طور کامل می‌تواند همراه و همپای کاربر در ترید باشد

. علاوه‌بر این پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4070 هم قدرت خیلی بیشتری را به لپ تاپ می‌دهد که نباید از آن صرف نظر کرد.در ارتباط با باتری هم باید گفت که ایسوس این لپ تاپ از خانواده VivoBook را به باتری با ظرفیت 90 وات ساعت مجهز کرده که در استفاده عمومی 6 الی 8 ساعت شارژدهی دارد.

و برای ترید قاعدتا این ساعت کم‌تر می‌شود؛ اما به طور کل می‌تواند پاسخگوی حداقل 3 الی 4 ساعت شارژدهی بدون نیاز به اتصال به برق را داشته باشد.

لپ تاپ ام اس آی 17.3 اینچی مدل Pulse 17 i۹ 13900H 16GB 1TB RTX۴۰6۰

یکی از بهترین لپ تاپ‌های کمپانی MSI که می‌تواند برای ترید مناسب باشد، لپ تاپ 17.3 اینچی مدل Pulse 17 است که از لحاظ سخت افزاری و صفحه نمایش از مشخصات بسیاری قوی برخوردار است. این لپ تاپ در اصل لپ تاپی گیمینگ محسوب می‌شود و دلیل داشتن پردازنده گرافیکی و مرکزی قوی آن هم همین کاربری گیمینگش است؛ به همین دلیل می‌تواند برای ترید هم لپ تاپی کاربردی محسوب شود.

یکی از بهترین ویژگی‌های لپ تاپ MSI مدل Pulse 17 i۹ 13900H 16GB 1TB RTX۴۰6۰ این است که صفحه نمایشی بزرگ‌تر از 17 اینچ در اندازه دقیق 17.3 اینچ دارد، بنابراین ترید کردن و بررسی محتواهای مرتبط به ترید و پنل مخصوص برای کابران خیلی آسان‌تر از سایر مدل‌ها است.

صفحه نمایش 17.3 اینچی لپ تاپ Pulse 17 i۹ 13900H 16GB 1TB RTX۴۰6۰ کمپانی ام اس آی می‌تواند تمام محتواها را با کیفیت QHD به نمایش بگذارد. این لپ تاپ در کنار رزولوشن فوق‌العاده 2560 در 1400 پیکسل دارای نرخ نوسازی 240 هرتزی و پنلی از نوع IPS هم دارد که مجموع این مشخصات در کنار هم باعث انتخاب آن از طرف گیمرها و تریدرها به عنوان لپ تاپ مخصوص ترید می‌شود.

اگر به صورت حرفه‌ای ترید انجام می‌دهید و بودجه محدودی هم ندارید و بهترین لپ تاپ ممکن را می‌خواهید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به این غول از شرکت ایسوس داشته باشید. این لپ تاپ دارای نمایشگر بسیار بزرگ و 18 اینچی با رزولوشن QHD از نوع IPS است و فضای بسیار زیادی را به لطف نسبت 16 به 10 پیش روی شما قرار می‌دهد. این پنل از نرخ نوسازی 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند و 100 درصد از گستره رنگی DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد.

این سخت افزار را 1 ترابایت SSD از نوع PCIe 4.0 NVMe M.2 و 32 گیگابایت رم از نوع DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز کامل می‌کند. قدرت سخت افزاری این لپ تاپ قابل وصف نیست و نه تنها شما می‌توانید هر پردازشی را در کسری از ثانیه انجام دهید، بلکه می‌توانید بازی‌های حال حاضر را نیز در بالاترین حالت ممکن به روی این لپ تاپ اجرا کنید و در وقت‌های استراحت خود از اجرای بازی‌ها لذت ببرید.

البته باید اشاره کنیم که این لپ تاپ گزینه خوبی برای افرادی که زیادی جابجا می‌شوند نیست؛ چرا که 3.1 کیلوگرم وزن دارد و جابجا زیاد آن دشوار است. همچنین در زمینه باتری هم عملکرد مناسب است ولی عالی نیست.

این مدل یک باتری 4 سلولی 90 وات ساعت دارد و در حالتی که مصرف باتری را در حالت بهینه قرار دهید می‌توانید حدود 5 تا 7 ساعت از آن انتظار شارژدهی داشته باشید (روشنایی روی حالت 50 درصد)

اگر بودجه زیادی دارید و بهترین لپ تاپ برای ترید را می‌خواهید بد نیست که به نسل جدید از لپ تاپ‌های ام اس آی نیز نگاهی جدی داشته باشید. این مدل دارای پردازنده مرکزی نسل 13 شرکت اینتل مدل Core i9 13950HX با 24 هسته و 32 رشته است. این CPU حافظه کش 36 مگابایتی دارد و در محدوده 4.0 تا 5.5 گیگاهرتزی فعالیت می‌کند. قدرت این پردازنده مرکزی بسیار زیاد است و شما بدون نگرانی می‌توانید به سراغ هر کاری از جمله ترید در سطح بالا بروید.

دکمه بازگشت به بالا