اجتماعی

رئیسی: در مسأله آب، بنای دولت این است که نگذارد حقی ضایع شود

رئیس جمهور گفت: دولت در نظر دارد منابع آبی را به نفع مردم استان چهارمحال و بختیاری و استان های همجوار توزیع کند تا حق هیچکس ضایع نشود و عدالت اجرا شود. این مهم باید در طرح جامع آب مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش باراناخبر، سجد ابراهیم رئیسی امشب (18 خرداد) در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در صورت توجه به ظرفیت های فراوان استان، مشکل بیکاری حل می شود، گفت: این امر فراهم شده است. اینکه ما مشارکت مردمی و صرفاً تصویب قانون، بخشنامه و تخصیص وام برای موفقیت کافی نیست.

وی ادامه داد: اجرای قانون و پیگیری مصوبات نیازمند مدیرانی با انگیزه، متفکر و دلسوز است که با انگیزه روی مجموعه ای از دستگاه ها کار کنند و به فکر مردم باشند و موضوع آنها مردم باشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه در سیره عملی امام رضا(ع) مسئله اصلی رسیدگی و خدمت به مردم بود، گفت: آن را فضیلت تر از ایجاد سرور در بین مردم نمی دانستند.

رئیس جمهور جلب رضایت مردم در پرتو رضای خدا را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اینها همان مردمی هستند که اقوامشان 10 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده و 2500 شهید و 7000 جانباز و ایثارگر دارند. همان مردم پاک، آرام، هوشیار و متدین که در رشته های مختلف امتحان خود را پس داده اند و بالاترین افتخار خدمت به این مردم و احیای ظرفیت هاست.

رئیسی تصریح کرد: می توان فقر، بیکاری، دغدغه ها و مشکلات ساکنان این استان را به حداقل ممکن کاهش داد، لذا مدیران باید بدانند که رسیدگی به دغدغه های مسئولان ارشد و نمایندگان استان تحت عنوان مصوبات سفر در اولویت قرار گیرد. . و مدیرانی با روحیه تحول آفرین و انگیزه زیادی برای پیگیری این مهم اقدام کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر مدیران فکر می کنند کارمند یا مدیری انگیزه کار و تغییر را ندارد باید به حاشیه بروند، مکان، سیستم و پروژه ها معطل نشوند، بیشتر تکلیف در برابر خداوند است.

رئیسی احترام به همه و اعتماد به اموال را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به کسانی احترام گذاشت که حاضرند در صحنه خطر کنند و مشکلات مردم را حل کنند.

وی اعتماد مردم را سرمایه ملی ما دانست و تصریح کرد: مردم باید احساس کنند که سیستم اداری کارآمد است و یکی از مشکلات ما در سیستم اداری به تعویق افتادن کار و واگذاری کار در آینده است. امروز در منطقه عشایری لباد بودم که سال ها پیش مقصد سفر مقام معظم رهبری بود و مردم همچنان قدردان ایشان بودند و از رهبری تشکر می کردند. این مردم راضی، مودب و قدرشناس گفتند که منتظر رفع مشکلات ایاب و ذهاب، آب و مدرسه در این منطقه هستیم.

رئیس جمهور موضوع آب را مهم دانست و تاکید کرد: آب این منطقه کمتر از گذشته کاهش یافته است و نگرانی هایی که ایجاد شده این است که آب این منطقه کاهش یافته و به اندازه قبل نیست، لذا اینجاست. مدیریت آب همراه با من مدیریت آب را نیز بالا می برد، برای موفقیت در این امر مشارکت همه مردم ضروری است.

وی آب شرب را اولویت اول دانست و گفت: در این استان که از نعمت آب برخوردار است، در برخی شهرها و روستاها شاهد تامین آب انبار هستیم و این امر باید مدیریت شود.

رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل مدیریت آب، بحث عدالت است. باید طرح جامع استفاده از آب شرب، صنعتی و کشاورزی بر اساس قانون و عدالت تهیه شود و نخبگان استان و منطقه در جریان این طرح قرار گیرند و اطلاع همه از این موضوع بسیار مهم است. شرط موفقیت این طرح مشارکت شهروندان است بنابراین باید به طور کامل برای مردم توضیح داده شود و میزان آب توزیع شده در هر مقطع مشخص و اعلام شود.

سرپرست وزارت نیرو مسئولیت بررسی دلایل کاهش آب و راهکارهای احتمالی برای افزایش آن را بر عهده گرفت و گفت: باید طرح جامع آب بر اساس عدالت در توزیع آن تدوین و الگوی کشت مناسب تدوین شود. . مردم باید همکاری کنند و نسبت به یکدیگر بدبین نباشند.»

وی با تاکید بر اینکه مشکل آب با مدیریت مردم حل می شود، افزود: دولت برای دیدن و عبور از مشکلات بنا نشده است، بلکه معتقدیم با همکاری و مشارکت مردم و نخبگان باید مشکلات برطرف شود. حل شد. دولت قصد دارد با توزیع منابع آبی به نفع ساکنان این استان و استان های همجوار، از ضایع شدن حقوق هر فردی و برقراری عدالت جلوگیری کند که باید در طرح جامع آب دیده شود.

رئیس جمهور در خصوص نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان تاکید کرد: استاندار و مدیران باید این مهم را پیگیری کنند و خود را در جذب سرمایه مسئول بدانند. در مورد گردشگری در این استان چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد.

رئیسی با تاکید بر لزوم آبیاری سد باباحیدر تا پایان امسال گفت: این پروژه بیش از 10 سال به طول انجامیده و زمان بهره مندی هر سه شهرستان از مزایای این سد فرا رسیده است.

وی افزود: اساس پیشرفت و توسعه کشور بر مبنای عدالت است و آمایش سرزمینی دستور العمل خوبی برای استان ها و کشور در این زمینه است، باید بر مبنایی حرکت کنیم که مورد توافق همه باشد.

رئیس سیاست‌گذاری، جهت‌گیری و پشتیبانی آن را بر عهده دولت دانست و ادامه داد: اما اقدام و عمل و مدیریت میدانی بر عهده مردم است و بخش خصوصی و کارآفرینان باید وارد میدان شوند و از این نیرو در موارد مختلف استفاده کنند. راه ها. صنعت گردشگری باید با حفظ مبانی فرهنگی استان احیا شود.

رئیس جمهور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از هویت فرهنگی و انقلابی خود بی بهره نمانند، گفت: مردم چهارمحال و بختیاری در عرصه های مختلف ثابت کرده اند که دارای هویت انقلابی هستند و در حوادث اخیر مردم انقلاب را نفی کرده اند. اونا ولی ما هستند و نباید بذاریم سختی بگیرن.

رئیسی با اشاره به زیرساخت های ورزشی استان، تصریح کرد: باید به این موضوع رسیدگی شود و در این جا تاکید می شود; اگر صنعت گردشگری فعال باشد و صنایع تبدیلی فعال باشد، مشکل بیکاری نیز حل می شود. هر فردی می تواند در موضوع کار نقش داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کارخانه چادر مشکی شهرکرد قادر است نیاز کشور به این محصول را تامین کند، ادامه داد: در سالی که با شعار تولید و بر اساس دانش نامگذاری شده است، دولت وظیفه تولید کالا را زمانی می داند که بتوانیم در محل تولید کنیم. . از خارج تامین نمی شود بنابراین در حال پیگیری است تا اعتبارات لازم برای افزایش ظرفیت کارخانه چادر مشکی تامین شود و باید این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: نمونه دیگر کشتارگاه جونقان است که با ظرفیت 10 درصد فعالیت می کند و این در حالی است که جوانان منطقه از بیکاری رنج می برند و از وزیر خواستم با کمک جهاد کشاورزی و دانشگاه نسبت به احیای ظرفیت اقدام فوری کند. تا رییسی. .

وی در خصوص معادن استان توضیح داد: معادنی در استان وجود دارد که باید از آنها بهره برداری کرد اما نباید خام فروشی کنیم.

رئیس جمهور ائمه اطهار را ادامه آوارگی امام رضا (ع) عنوان کرد و توضیح داد: . اعلام کنید و با آن اقدام کنید ما این محدودیت ها و تحریم ها را متوقف نخواهیم کرد.

رئیسی گفت: شخصیت ها و مشاهیر استانی مانند آیت الله دهکردی و بختیاری باید به نسل جوان معرفی شوند. امروز ما با همه امکانات خود به طور گسترده در معرض تهدید هستیم و نیروی انسانی، اتاق فکر، صنایع پیشرفته نظامی و دفاعی و سایر سرمایه های مادی و معنوی ما در معرض تهدید است و نظام اسلامی و قرآن را نمی خواهند بلکه ملت را می خواهند. روی پاهای خود بلند شده است و کاخ سفید امروز آن را پذیرفته است. او شکست می خورد. امروز همه باید کاری کنند که مردم امیدوار شوند و دشمن ناامید شود و اگر با موانعی مواجه شدیم دست از کار نکشیم و همیشه با تکیه بر ظرفیت های استان حرکت کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا