عمومیکسب و کار برتر ایرانی

دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی

دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی : ماشین لباسشویی یکی از لوازمات ضروری هر خانه و از مهمترین اختراعات بشر بوده که قدمتی بسیار طولانی دارد. این دستگاه، زندگی انسان‌ها را تسهیل نموده است؛ به طوری که دیگر لازم نیست برای شستن لباس‌های کثیف، چندین ساعت وقت گذاشته و آن‌ها را با دست بشویید. بلکه کافیست وقتی که ماشین لباسشویی از لباس پرشد، دکمه‌های مخصوصی را بفشارید تا مشاهده‌‌گر این باشید که دستگاه به طور خودکار و اتوماتیک به شستن لباس‌ها می‌پردازد. پس می‌توان گفت استفاده از ماشین لباسشویی هم باعث صرفه جویی در وقت می‌شود و هم خستگی حاصل از شستن لباس‌های کثیف را در پی نخواهد داشت.

بررسی دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی انواع برندها

  • دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی

همه می‌دانید که برند ال جی یکی از پرطرفدارترین برندها بوده و در صدد تولید با کیفیت‌ترین محصولات خانگی بر آمده است؛ به همین علت خانواده‌هایی که قصد خرید ماشین لباسشویی دارند، برند ال جی از اولین گزینه‌هایی است که به آن فکر می‌کنند.

باید بگوییم که آپشن دکمه تخلیه آب روی دستگاه‌های نسل جدید وجود ندارد؛ بلکه ماشین‌های لباسشویی دیجیتال عمل تخلیه آب را به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می‌دهند. اما اگر دستگاه شما آب موجود در خود را تخلیه نکرد، شما می‌توانید فیلتر ماشین لباسشویی را در آورده و آن را تمیز کنید و سپس مجددا آن را جا بزنید.

گاهی ممکن است در ماشین لباسشیی دو قلو ال جی، دکمه ” RINSE HOLD ” را فشار داده باشید که این امر سبب می‌شود که آب ماشین لباسشویی شما تخلیه نشود. در این حالت شما با فشردن دکمه “خشک کن” و سپس “استارت”، به دستگاهتان اجازه‌ی تخلیه آب را خواهید داد.

در کل اگر به نوع برنامه ماشین لباسشویی خود مسلط باشید، بهتر می‌توانید از آن استفاده کنید و رضایت بیشتری خواهید داشت.

دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ

آن دسته از دستگاه‌های برند سامسونگ نیز که جدید و دیجیتال هستند، دکمه تخلیه آب نخواهند داشت (مانند برند ال جی). همچنین به صورت اتوماتیک و در زمان مناسب، ماشین لباسشویی آب خود را تخلیه خواهد کرد. اما در ماشین‌های قدیمی اگر عدم تخلیه آب پیش آمد، ممکن است مشکل از 2 جا باشد:

1- ممکن است که فیلتر و لوله فاضلاب دچار گرفتگی شده باشند،

2- مشکل از پمپ تخلیه باشد.

اگر مشکل از فیلتر و لوله فاضلاب باشد، تعمیر آن بسیار ساده خواهد بود. در ابتدا شما باید خروجی شلنگ ماشین لباسشویی را چک کنید که آیا دچار گرفتگی شده است یا خیر. اگر دچار گرفتگی شده بود در صدد برطرف این مشکل برآیید.

اگر مشکل گرفتگی فاضلاب نداشتید و مشکل از فیلتر بود، فقط کافیست فیلتر را از جایش درآورده و آن را تمیز نمایید. در برخی موارد نیز ممکن است که مجبور به تعویض فیلتر شوید.

دومین  علت روشن نشدن ماشین لباسشویی مشکل در برق است. در صورتی که در بخش تغذیه برق ماشین لباسشویی مشکلی رخ داده باشد، لباسشویی روشن نمی‌شود. در برق به ماشین لباسشویی نمی‌رسد. یعنی زمانی که شما دکمه استارت ماشین لباسشویی را می‌زنید، لباسشویی روشن نمی‌شود. برای بررسی این مسئله می‌توانید از یک مولتی متر و یا فاز متر استفاده کنید. به کمک فاز متر می‌توانید پریز برق را بررسی کنید و مطمئن شوید جریان برق دارد یا خیر. ولتاژ ورودی به لباسشویی نیز باید بررسی گردد.

بعد از آنکه روش‌های گفته شده را به کار بردید می‌توانید با خشک کردن کامل ماشین لباسشویی، مجددا آن را به برق بزنید. در این صورت یکی از برنامه‌های شست‌وشو را اجرا کنید و ببینید آیا عملیات تخلیه آب صورت می‌گیرد یا خیر. زیرا در اکثر مواقع، گرفتگی شلنگ تخلیه، عامل اصلی عدم تخلیه آب است. اگر مشکل عدم تخلیه آب همچنان باقی بود بهتر است دلایل این مشکل را بررسی کنید. عوامل و دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی عبارتند از:

خرابی پمپ

اگر پمپ ماشین لباسشویی شما خراب باشد، تخلیه آب ماشین لباسشویی به درستی انجام نمی‌شود. بنابراین با بررسی و تعویض پمپ تخلیه می‌توانید این مشکل را حل کنید.

دکمه تخلیه آب لباسشویی بوش

امکان دارد هنگام استفاده از ماشین لباسشویی با مشکل عدم تخلیه آب مواجه شوید. امکان دارد این مشکل برای هر برندی از ماشین لباسشویی پیش بیاید. اما برطرف نکردن آن در ماشین لباسشویی بوش عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. ماشین لباسشویی بوش مانند برخی دیگر که پیش‌تر نیز اشاره شد، امکان تخلیه اتومات آب را به صورت مجزا از دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی برای شما فراهم کرده است. جهت آگاهی از جدول ارور ماشین لباسشویی بوش همراه راهکار رفع خطا کلیک کنید.

دکمه بازگشت به بالا