حوادث

دو مخزن دیگر پالایشگاه بیرجند در معرض انفجار هستند

آفتاب‌‌نیوز :

جواد قناعت عصر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور وزیر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، افزود: صبح دیروز حدود ساعت هشت و ۴۵ دقیقه یکی از مخازن واحد تولیدی هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی دچار حریق شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی تصریح کرد: خوشبختانه از همان ساعت اولیه شاهد حضور گروه‌های امدادی و عملیاتی به ویژه آتش‌نشانان و سایر نیروها و نیز مدیریت خوب و مطلوب شرایط بودیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تقریبا ساعت ۱۱ دیروز به خاطر ماهیت میعانات گازی شاهد گسترش آتش بودیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در ۲ نقطه دود بلند است و در یکی از نقاط ۱۴ مخزن وجود دارد که متاسفانه  دیشب این مخازن آتش گرفت و منفجر شد که در حال سوختن است..

قناعت گفت: در کنار این مخازن، چهار مخزن دیگر وجود دارد که ۲ مخزن مشتعل است و ۲ مخزن دیگر هم در معرض خطر انفجار است.

وی متذکر شد: در حال حاضر برای حفظ جان آتش‌نشانان حریم ۵۰۰ متر مربعی رعایت شده و حادثه تا این لحظه تلفات جانی و مجروح نداشته اما خسارت مالی وارد شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: حضور آتش‌نشانان موجب شد از سرایت آتش مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به سایر واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

وی گفت: تاکنون در این رابطه سه جلسه مدیریت بحران در استان برگزار و تاکید شده تا انتهای کار و حصول اطمینان از رفع خطر و ایجاد شرایط عادی شاهد حضور همه نیروها و اعضای ستاد مدیریت بحران با آماده‌باش کامل در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند باشیم.

قناعت در ادامه به خاطر اطلاع‌رسانی و مدیریت فضای روانی حادثه آتش‌سوزی از خبرنگاران و رسانه‌ها قدردانی کرد و گفت: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی، دود ناشی از این آتش‌سوزی سمی نیست و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به ابراز نگرانی حدود ۱۲۰ نفر از کارگران این مجموعه برای حقوق و وضعیت شغلی‌شان افزود: با همکاری خوب سرمایه‌گذار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیمه تامین اجتماعی پیگیری‌های لازم درخصوص بیمه بیکاری این کارگران در دستور کار قرار گرفت.

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.
دکمه بازگشت به بالا