دولتمردان تمام توان خود را صرف خدمت به مردم کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: امام عسکری علیه السلام یکی از نشانه‌ها و علامات مؤمن را زیارت اربعین بیان کرده و فرمود: نشانه‌های مؤمن پنج چیز است؛ ۵۰ رکعت نماز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک گذاردن و بسم‌الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن.

امام جمعه موقت برازجان افزود: در عصر ائمه هدی علیهم السلام اهل بیت (ع) مروجان زیارت امام حسین (ع) بودند و در عصر غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف علمای شیعه مروجان و عاملان زیارت امام حسین علیه السلام خصوصاً زیارت اربعین حسینی بودند و رفته رفته فرهنگ زیارت در جامعه اسلامی جایگاه خود را یافت.

وی گفت: اکنون سالانه میلیون‌ها نفر به زیارت اهل بیت علیهم السلام می‌شتابند و در اقصی نقاط عالم زیارت اربعین می‌خوانند و لذت معنوی می‌برند و به خواندن زیارت اربعین در روز اربعین توصیه می‌کنم.

پیاده روی اربعین حسینی

امام جمعه موقت برازجان بیان کرد: پیاده روی اربعین سرور و سالار شهیدان با خیل میلیون‌ها انسان از اقصی نقاط عالم، مهمترین حماسه جاودان و رستاخیز عظیم عشق و بزرگترین تجمع انسانی در کره خاکی است که این روزها در سرزمین‌های نور کعبه آمال عارفان نجف اشرف، کربلای معلی و در کاظمین و سامرا در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: ماهیت پیاده روی اربعین متفاوت از همه سفرهای دنیاست، حتی سفرهایی که روزهای دیگر سال به کربلا و مشاهد شریفه می‌رویم.

وی گفت: این سفر، سفری عاشقانه همراه با عشق است رهروان این سفر، نه از سرزنش خار مغیلان دلگیر و ملولند و نه از تابش آفتاب گرم و سوزان رنجورند و نه از انفجار بمب و رگبار گلوله‌ها هراسانند.

حجت الاسلام کشاورز بارگاهی بیان کرد: این سفر سراسر نور و زیبایی است، در این سفر ترنم ذکر و یاد پروردگار، صوت دلنشین قرآن و اذان، قنوت و نماز، زمزمه مناجات و نیاز، صدای نوحه و عزا و ندای لبیک یا حسین و فریاد برائت از کفار و مشرکین به گوش می‌رسد.

وی گفت: در این سفر، زیارت و حرم، اشک و آه، نماز و نیایش و استجابت و دعا رنگ و بوی دیگری دارد و با سفرهای دیگر متفاوت است و آنلاین و محبت، ایثار و کرامت، فتوت و جوانمردی، رعایت اخلاق و ادب در اقیانوس انسانیت موج می‌زند.

وی تصریح کرد: در این سفر مردان و زنانی فرشته خوی و کودکان و نوجوانانی معصوم را می‌بینی که با زبان عصمت و پاکی شما را به موکب و یا بیت و خانه خود فرا می‌خوانند بدون اینکه زبان شما را بدانند و یا از آئین شما بپرسند و یا از ملیت شما آگاه باشند بلکه پیوست فریاد می‌زنند زائر بفرما، قدمهای تان بر روی دیدگان ما، کرم نما و فرود آی خانه خانه توست.

امام جمعه موقت برازجان یادآور شد: در این سفر موکب داران، متبسم و خندان با چهره‌های گشاده و آغوش‌های باز، با سینی‌های پر از شربت و غذا به استقبال می آیند و زائران را برای استراحت در موکب فرا می‌خوانند، در خیابان‌ها و کوچه‌های مسیر عبور زائران حسینی، عزیزانی را می‌بینی که در آفتاب گرم سوزان بدون سایه بان بر خاک نشسته گرم نشسته و بر دست و بر کف پای زائران بوسه می‌زنند و غبار از کشف زائران بر می‌گیرند و آن را واکس می‌زنند و پای زائران را ماساژ می‌دهند.

وی گفت: زائران حسینی وقتی این همه زیبایی و نور، معنویت و صفا، کرامت و انسانیت، اخلاق و ادب، فتوت و جوانمردی را مشاهده می‌کنند احساس می‌کنند در بهشت هستند و خستگی سفر را از یاد می‌برند به همین خاطر هر کسی به سرزمین کربلا وادی عشق وارد می‌شود دوست ندارد دوباره از آن خارج شود و جا دارد از ملت شریف و با کرامت عراق بخاطر رفتار کریمانه و مهمان نوازی بی نظیر آنان تشکر ویژه شود.

امام جمعه موقت برازجان اضافه کرد: پیاده روی اربعین سرمشق سبک زندگی اسلامی است و بهترین فرصت برای رسیدن به تعالی است در مسیر نجف تا کربلا ۱۴۵۲ عمود قرار دارد و هر عمود یک منزل است و در هر منزل، زائر گامی به سوی رستگاری پیش می نهد و عاشق یک قدم به معشوق نزدیک تر می‌شود، این زائران زمینه سازان حکومت جهانی مهدی موعود و بنیانگذار تمدن نوین اسلامی هستند

وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهید رئیسی و همراهان شهیدش تاکید کرد: دولتمردان در خدمت صادقانه به مردم کوشا باشند و خدمات دولت را شفاف و گسترده به اطلاع مردم برسانند.

رأی اعتماد مجلس دوازدهم به وزیران دولت چهاردهم

وی گفت: در این هفته موضوع بررسی صلاحیت وزرا پیشنهادی کابینه دکتر پزشکیان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در نتیجه تمام اعضای کابینه دکتر پزشکیان با عنایت ویژه بهارستان نشینان رأی اعتماد از مجلس دوازدهم گرفتند و به عنوان وزیران دولت چهاردهم جمهوری اسلامی رسماً کار خود را آغاز کردند.

وی گفت: ضمن خسته نباشید به مجلسیان و تبریک به اعضا هیئت دولت امیدواریم دولتی که نام دولت وفاق را برای خود برگزیده است، با همدلی با سایر قواه گامی بلند و مؤثر در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بردارد و شاهد شکوفایی در همه عرصه‌ها خصوصاً عرصه اقتصاد و فرهنگ باشیم.

امام جمعه موقت برازجان بیان کرد: به دولتمردان و خاصه رئیس جمهور توصیه می‌کنم هرگز گرفتار حواشی نشوند و تمام توان خود را صرف خدمت صادقانه به مردم کنند و مانند رئیس جمهور شهید رئیسی شعارشان این باشد که ما می‌توانیم و از شعار ما نمی‌توانیم و نمی‌گذارند پرهیز کنند و شنوای پیشنهادات صادقانه و تحمل انتقادات را داشته باشند.

وی با تشکر از زحمات و مواضع انقلابی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از درخشش و زحمات و مواضع انقلابی دکتر رضایی نماینده تراز انقلاب اسلامی مردم ولایتمدار دشتستان و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در جریان بررسی صلاحیت وزیران بسیار کوشا و شفاف بودند و مواضع خود را بر اساس وظیفه شرعی و انقلابی بیان کرد تشکر و قدردانی می‌کنم.

امام جمعه موقت برازجان یادآور شد: نماینده انقلابی باید صاحب اندیشه و بصیرت و مستقل در اظهار نظر و رأی باشد و منافع ملی و ارزشهای انقلاب اسلامی و حفظ نظام ولایی برای او اصل باشد که به لطف پروردگار جناب آقای دکتر رضایی تاکنون چنین بوده است و در جریان بررسی صلاحیت‌ها خوش درخشیدند و برگ زرینی بر افتخارات مردم انقلابی و ولایتمدار دشتستان افزودند گرچه بعضی از اظهارنظرهای ایشان خوشایند یک طیف سیاسی از جامعه نبود.

دکمه بازگشت به بالا