اجتماعی

حمایت تمام قد نماینده ساری از ساخت پتروشیمی میانکاله

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پیامی در توئیتر در حمایت از احداث مجتمع پتروشیمی میانکاله نوشت: توسعه و اشتغال.

به گزارش باراناخبر، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: موضوع محیط زیست مسلما مهم است اما معیشت و اقتصاد استان های شمالی باید فراموش نمی شود

کارخانه های دوستدار محیط زیست (به ویژه در صنایع شیمیایی) امروزه در بسیاری از نقاط جهان فعال هستند و راه حل آن عدم توقف توسعه و اشتغال است.

ساخت مجتمع پتروشیمی میانکاله در اراضی کوهستانی حسین آباد بهشهر مازندران از زمان بررسی پروژه تاکنون با حواشی و اعتراضات متعددی به ساخت آن به ویژه از سوی فعالان محیط زیستی همراه بوده است.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در 20 فروردین ماه در اولین نشست خبری خود در سال جدید، تصمیم ساخت پتروشیمی میانکاله را مرتبط با کابینه دولت قبلی در اسفند 90 دانست و از حساسیت خود تشکر کرد. افکار عمومی برای اخذ مجوزهای زیست محیطی.

علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست نیز روز 21 فروردین ماه به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: فشار نمایندگان چندین بار برای ما عجیب است. مجوز زیست محیطی این پروژه گرفته نشده است اما نماینده محترم از من می خواهند آن را حفاری کنم. از هر نظر گرفته شده است، اما به نظر ما کلنگی که برای این پروژه انداخته شده تایید نمی شود. در واقع ما معتقدیم که کلنگ روی زمین نیفتاده است.

23 فروردین ماه، دادستان کل دیوان عالی کشور و مدیرکل حقوق عمومی کشور در راستای تحقق حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با ارسال نامه ای به دادستان کل کشور و انقلاب مازندران دستور توقف پروژه پتروشیمی میانکاله را صادر کردند.

با این حال تنش ها بر سر توقف یا ساخت این مجتمع پتروشیمی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا