بین الملل

حماس: اقدامات اشغالگران در بیمارستان الشفا، جنایاتی جنگی است

جنبش مقاومت اسلامی حماس کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان الشفا در غزه را نشانگر ارتکاب جنایات جنگی و ضدبشری در حق فلسطینیان بدست اشغالگران دانست.

به گزارش باراناخبر، در بیانیه این جنبش آمده است: صحنه‌های هولناک گورهای دسته جمعی کشف شده در محوطه بیمارستان الشفا که حاوی اجساد پوسیده تعدادی از شهداست و اشغالگران اسرائیلی در جریان حمله اخیر به این بیمارستان و قبل از عقب‌نشینی از آن‌، آن‌ها را با بولدوزرهای نظامی زیر خاک دفن کرده بودند، بار دیگر ثابت می‌کند که جنایات وحشیانه و بی‌وقفه اشغالگران در سایه سکوت جامعه جهانی در برابر نقض صریح قوانین بین‌المللی توسط این رژیم و نسل‌کشی همه جانبه کابینه نتانیاهو و ارتش تروریست و جنایتکار صهیونیستی علیه ملت فلسطین پایانی ندارد.

حماس بیان کرد: این مجموعه بی‌پایان از جنایات که در بیمارستان الشفا و محیط اطراف آن اعم از گورهای دسته جمعی و موارد اعدام میدانی و اجساد صدها شهید در زیر آوار و ویرانی گسترده در بخش‌های مختلف این بیمارستان به وقوع پیوسته، از نظر جامعه بین‌الملل و نهادهای سیاسی، انسانی و قضایی آن و در راس آن‌ها دیوان دادگستری بین‌المللی و دیوان کیفری بین‌المللی، جنایات جنگی مستند است و لازم است که این نهادها به وظیفه خود عمل کرده و سران این رژیم جنایتکار و سرکش را فورا بازخواست و مجازات کنند.

نیروهای امداد و نجات در غزه پس از آواربرداری در اطراف بیمارستان الشفا در غزه متوجه شدند ارتش جنایتکار صهیونیستی در جریان یورش اخیر به این بیمارستان، افراد زیادی را به شهادت رسانده و اجساد آنان را زیر تپه‌های خاکی ایجاده در این منطقه مدفون کرده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای پس از انتشار فیلم مربوط به کشف یک گور دسته جمعی در نزدیکی بیمارستان «الشفاء» اعلام کرد رژیم اشغالگر ۴۰۰ تن را در بیمارستان الشفاء اعدام کرد که امروز ۹ جسد کشف شده است.

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه به الجزیره گفت: «تعدادی از بیماران در میان اجساد بودند که آنها را از محوطه مجتمع الشفاء پیدا کردیم.»

وی تأکید کرد برخی از اجساد با تجهیزات پزشکی که همراه بیماران بود، دفن شده‌اند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا