عمومی

جزئیات عملیات ترور آیت‌الله اشرفی اصفهانی

چهارمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی ، پس از چند تلاش ناموفق منافقین ، سرانجام در تاریخ 23.07.1361 در محراب نماز جمعه کرمانشاه در خون غرق شد.

به گزارش باراناخبر ، وب سایت “مرکز اسناد انقلاب اسلامی” در ادامه نوشت: برای سومین بار منافقین برای ترور آیت الله اشرف توطئه کردند. این یک روش خودکشی بود که بدون شستشوی مغزی در خانه های تیم طراحی شده بود.

علی اکبر رحمانی ، استاندار سابق کرمانشاه در مورد ترور آیت الله اشرفی گفت: “من در سمت راست در کنار وی نشسته بودم. آقای رستگاری از منبر به سمت چپ پایین آمد. از وی ، به افتخار آقای بلند شد. رستگاری ، که از منبر پایین آمده بود ، و یکبار مرد جوانی را دیدم که نزد آقای اشرفی می آمد. من 30 سانتی متر جلوتر از آنها بودم چون پشت سرم بلندگو وجود داشت. بلند شدم و او را در آغوش گرفتم و این جوان منافق و من او را از خدا اشرفی جدا کردم. بمب در نزدیکی من کار می کرد اما آنها یک عادت در نارنجک گذاشتند که نارنجک را جلو می برد. من و بنده بد او را عقب انداختیم. شهید اشرفی اصفهانی نیز در بین شخص و دیوار برخورد شده قرار گرفت. دیوار پشت آنها و روی زمین سجده کرد.

احساس کردم این منافق می تواند بمب دیگری حمل کند و از عبادت کنندگان انتقام بگیرد. بنابراین او را به محراب کشاندم و شهید اشرفی را به سمت خروجی کشاندم. آستانه ماه محرم بود و من سه بار “یا حسین” را که خداوند اشرفی به آن اشاره کرده بود با گوش خودم شنیدم … آنها سه بار “یا حسین” گفتند و در آنجا شهید شدند. همه ما او را با کمک به بیمارستان منتقل کردیم ، اما فکر می کنم آنها در آنجا شهید شدند ».

حجت الاسلام محمود رستگاری که در آخرین لحظات عمر با آیت الله اشرف بود ، نقل می کند: “در حال صحبت با شهید بودم که دیدم جوانی مقابل او ایستاده و ناگهان او را در آغوش گرفت … وقتی داشتم برایش توضیح می دادم مردی که برخاست و آقا را گرفت و فقط او با همان لهجه ایسفانی گفت: “از من چه می خواهی؟” و انفجار اتفاق افتاد و من به سمت آن پرتاب شدم طرف دیگر با روپوش و عمامه در فاصله 10 متری … سپس وقتی جنازه را دیدم ، حاج آگس پاهایش را قطع کردند ، مرد جوان نارنجک ها را با لباس زیر به کمر بسته بود ، اما نارنجک به سمت من نبود کار می کرد و فقط یکی در کنار شهید کار می کرد “مانند آقای اشرف ، خودش پاهایش را بریده بود و در همان جا فهمیده می شد ».

بعداً سازمان مجاهدین خلق مسئولیت این عملیات تروریستی را در چندین مورد مجاهدین از جمله پرونده 409 به عهده گرفت. شماره انتشار. 409 در مورد این عملیات می گوید: “محمد حسین خداکرمی روحانی اشرف اصفهانی را با انجام عملیات انتحاری مقدس مجازات کرد.” در ساعت 12:15 بعدازظهر ، محمدحسین از روی نرده ها عبور کرد و به اشرفی اصفهانی رسید و درود بر رجوی فریاد می زد و در حالی که صحنه در به هم ریخت ، ناگهان صدای انفجار شنیده شد. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا