تمرکز بر اهداف برنامه های درسی در جهت آمادگی دانش آموزان برای استفاده از هوش مصنوعی

استاد بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه اگر قرار باشد آموزش و پرورش و مدرسه به روال گذشته با مشتی از داده ها و اطلاعات دانش آموزان را تغذیه کنند قطعاً موفق نخواهیم بود اظهار کرد: آموزش و پرورش اکنون با چنین جهت گیری نمی تواند برای نسل جدید جذابیت داشته و کاربردی تلقی شود چرا که اطلاعات در دسترس بچه ها است لذا باید تعریف مجددی از مدرسه متناسب با شرایط امروزی داشته باشیم.

مهرمحمدی در گفت وگو با باراناخبر با بیان اینکه باید پیوند جدی بین دانشگاهیان و بخش های اجرایی و عملی کشور به وجود آید گفت: بخش اجرایی و عملی برای متخصصان تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه تحول در برنامه های درسی و موضوع تربیت معلم با هم در آغوش هستند افزود: باید معلم حاذق شایسته و با کفایت وجود داشته باشد تا بتواند برنامه های درسی را به اجرا بگذارد و در این فرایند عاملیت و نقش برای تحقق هدف های تعلیم و تربیت داشته باشد.

استاد بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه برای شکوفایی بچه ها باید برنامه درسی و تربیت معلم مکمل همدیگر باشند و نزدیک به هم و هماهنگ عمل کنند ادامه داد: نظام آموزشی  با قوت و ضعف هایی همراه است درحال حاضر ضعف ها بر قوت ها غلبه دارد؛ بحران هایی مانند بحران کیفیت عدالت و مشروعیت گریبان آموزش و پرورش را گرفته اما جای خوشحالیست رئیس جمهور کشور آموزش و پرورش را جزو اولویت های خود قرار داده است.

مهرمحمدی با بیان اینکه می توان روی جهت گیری رئیس جمهور و دولت چهاردهم حساب کرد و امیدوار بود که با اتفاقات خوب پیش رو حال آموزش و پرورش بهتر شود گفت: در نتیجه آن حال معلمان و بچه های نسل جدید بهتر خواهد شد و به آرمان های خود دست پیدا می کنند و برای توسعه کشور ایفای نقش می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی تامین نیازهای بازار کار نیست بلکه این موضوع برعهده دانشگاه است افزود: در عصر تکنولوژی و هوش مصنوعی زندگی می کنیم و این سوال جدیست که آموزش و پرورش و معلمان چطور باید ایفای نقش کنند تا از عهده تکنولوژی و ماشین آلات برآیند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این موضوعات نیازمند بازنگری است ادامه داد: نیاز است روی هدف ها و محتوای برنامه های درسی تمرکز شود تا دانش آموزان به گونه ای آماده شوند که به بهترین شکلی بتوانند از هوش مصنوعی استفاده و از آن پیشی بگیرند و خودشان مولد هوش های مصنوعی پیشرفته تر باشند.

مهرمحمدی با بیان اینکه اگر قرار باشد آموزش و پرورش و مدرسه به روال گذشته با مشتی از داده ها و اطلاعات دانش آموزان را تغذیه کند قطعاً موفق نخواهیم بود اظهار کرد: آموزش و پرورش اکنون با چنین جهت گیری نمی تواند برای نسل جدید جذابیت داشته و کاربردی تلقی شود چون اطلاعات در دسترس بچه ها است و باید تعریف مجددی از مدرسه متناسب با شرایط داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا