فرهنگ و هنر

تخریب خانه تاریخی حاجی شکری در اصفهان

باراناخبر/اصفهان خانه تاریخی حاجی شکری که در کوی محله نو و بین دو خانه‌ ثبت ملی شده‌ «حاج مصورالملکی» و «طوسی‌زاده» قرار دارد، هم‌اکنون در حال تخریب است.

یکی از فعالان میراث فرهنگی و تاریخی اصفهان با اعلام این خبر به باراناخبر گفت: هم‌اکنون خانه تاریخی حاجی شکری توسط مالک آن و با استفاده از لودر در حال تخریب کامل است. اگرچه خانه تاریخی حاجی شکری در فهرست میراث ملی به ثبت نرسیده، اما واجد ارزش تاریخی است و در بافت تاریخیِ ستاره‌دار و ارزشمند اصفهان و بین دو خانه ثبت شده‌ ملی «حاج مصورالملکی» و «طوسی زاده» قرار گرفته است.

او ادامه داد: تاق‌های خانه تاریخی حاجی شکری نیز تا سال ۱۳۹۵ سالم بود که ظاهرا مالک این خانه به بهانه ورود دزد و معتاد به مِلک، تاق‌های آن را تخریب کرد تا به‌نوعی از ثبت آن در فهرست میراث ملی جلوگیری شود و مقدمات تخریب کامل و ساخت و ساز آن را فراهم کند. این مالک در سال‌های بعد نیز چندبار نسبت به تخریب کامل خانه تاریخی حاجی شکری اقدام کرد که با پیگیری‌های مکرر فعالان میراث فرهنگی و اطلاع رسانی به یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان، جلوی تخریب خانه گرفته شده بود.

تخریب خانه تاریخی حاجی شکری در اصفهان

به گزارش باراناخبر، هم اکنون سرهنگ علی بابایی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان ضمن اطلاع از این موضوع، به باراناخبر اعلام کرد: سریعاً نیروها به محل اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا