بین الملل

تحرک جهانی درخواست بایدن در اجلاس گلاسکو/ جانسون:بمب ساعتی آخرالزمانی تخیلی نیست

بایدن در سخنرانی خود در جمع رهبران جهان گفت: “این نشست بسیار مهم خواهد بود. اگر ما دور هم جمع شویم و کار خود را قاطعانه انجام دهیم، می توانیم گرمایش زمین را به 1.5 درجه سانتیگراد کاهش دهیم.”

وی افزود: تا سال 2030، ایالات متحده انتشار گازهای گلخانه ای را بیش از یک گیگاتن کاهش خواهد داد.

به گزارش اسکای نیوز، بایدن تصریح کرد: ما می خواهیم به کشورهای در حال توسعه کمک کنیم تا انتقال به انرژی پاک را تسریع بخشند.»

وی با تاکید بر اینکه هدف راهبردی آمریکا در این زمینه دستیابی به “صفر انتشار” تا سال 2050 است، اعلام کرد که قصد دارد ابتکار جدیدی را برای مقابله با بیابان زایی اعلام کند.

رئیس جمهور آمریکا بعدازظهر دوشنبه از رم که محل برگزاری نشست گروه ۲۰ بود وارد اسکاتلند شد.

او قبل از سفر به اسکاتلند در پایتخت ایتالیا از چین و روسیه گلایه کرد و گفت که دو کشور آلوده کننده جهان به تعهدات خود عمل نمی کنند و از آنها ناامید است.

نخست وزیر بریتانیا، بوریس جانسون، این اجلاس تاریخی را با هشدار به رهبران جهان آغاز کرد که اگر قاطعانه عمل نکنند، با قضاوت سخت نسل های آینده مواجه خواهند شد.

تحرک جهانی بایدن در اجلاس گلاسکو/جانسون: بمب آخرالزمانی با گذشت زمان غیرقابل تصور

به گزارش یورونیوز، نخست وزیر انگلیس به عنوان میزبان جام بیست و ششم در ابتدای این اجلاس هشدار داد که شکست کنفرانس آب و هوای گلاسکو باعث “خشم و بی صبری غیرقابل کنترل در جهان” خواهد شد.

او موقعیت زمین را که مدام در حال گرم شدن است به بمبی تشبیه کرد که سیاره را نابود می کند و جیمز باند، یک مامور مخفی خیالی، سعی دارد این را خنثی کند.

او به رهبران جهان گفت که تقریباً همه ما در یک وضعیت هستیم. فقط اکنون “بمب ساعتی آخرالزمانی” واقعی است و خیالی نیست.

به نقل از گرتا تنبرگ، فعال جوان محیط زیست، جانسون گفت: “همه وعده ها در صورت شکست خوردن.” [پوچ] خواهد بود.«نخست وزیر بریتانیا از رهبران جهان خواست تا اقدامی انجام دهند.

او گفت: «بشریت برای تغییرات اقلیمی بسیار کم کار کرده است. یک دقیقه تا نیمه شب باقی مانده است و ما باید همین الان اقدام کنیم.»

رهبران بیش از 120 کشور روز دوشنبه (10 نوامبر) برای شرکت در اجلاس COP26 برای بحث در مورد اقدامات فوری آب و هوایی وارد گلاسکو شدند.

با افزایش روند گرمایش جهانی، سرعت ذوب یخ های قطبی در حال افزایش است و باعث افزایش سطح آب اقیانوس ها و در نتیجه تغییرات شدید آب و هوا می شود.

پیش بینی می شود در صورت تحقق برنامه ها و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در دهه آینده، تا سال 2100 میلادی، دمای زمین به 2.7 درجه سانتیگراد افزایش یابد.

روسای جمهور روسیه و چین از غایبان بزرگ جام بیست و ششم هستند. اما قرار است پیامک شیجینگ پینگ امروز منتشر شود.

ناظران امیدوار بودند که اجلاس G20 که کشورهای آن 80 درصد گازهای گلخانه ای جهان را منتشر می کنند، انگیزه ای قوی برای بیست و ششمین اجلاس جام باشد که به دلیل همه گیری کووید یک سال به تعویق افتاد.

در 20 روز گذشته، رهبران گروه ها به اتفاق آرا با محدود کردن دمای 1.5 درجه سانتیگراد در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن موافقت کردند. این سطح از گرما بلندپروازانه ترین سقف توافق پاریس (کودتای 21) بود.

311311

دکمه بازگشت به بالا