علمی و پزشکی

تاثیر ورزش هوازی بر سرطان

داده های یک مطالعه جدید نشان داد که ورزش هوازی می تواند خطر ابتلا به سرطان متاستاتیک را تا 72 درصد کاهش دهد.

به گزارش باراناخبر، سلول های سرطانی مهاجم می توانند از تومور اولیه جدا شده و وارد جریان خون شده و به سایر قسمت های بدن گسترش یابند. این مرحله به عنوان سرطان متاستاتیک یا بیماری مرحله چهار شناخته می شود. داده های این مطالعه جدید یک مورد قوی برای ورزش هوازی است.

این تمرینات به توانایی آنها در افزایش مصرف گلوکز (قند) اندام های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی برای تومور مربوط می شود. تیم مطالعه یک مدل حیوانی را که در آن موش‌ها تحت شرایط شدید ورزش می‌کردند، با داده‌های 3000 بزرگسال که حدود 20 سال تحت نظر بودند، ترکیب کردند.

این زمان به تیم مطالعه اجازه داد تا به این نتیجه برسند که افرادی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کنند، خطر کمتری برای ابتلا به سرطان متاستاتیک دارند. مدل حیوانی نتیجه مشابهی را نشان داد. بنابراین، فعالیت هوازی به طور قابل توجهی رشد تومورهای متاستاتیک را در غدد لنفاوی، ریه ها و کبد در موش کاهش داد.

ورزش هوازی که به عنوان کاردیو نیز شناخته می شود، شامل پیاده روی سریع، شنا، دویدن یا دوچرخه سواری است. در طول فعالیت هوازی، خون سریعتر به سراسر بدن پمپاژ می شود و ریه ها اکسیژن بیشتری دریافت می کنند. این فرآیند باعث می شود قلب سخت تر کار کند.

به گزارش اکسپرس، متخصصان ارشد این مطالعه می گویند: ورزش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را تا 35 درصد کاهش می دهد. با کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی و دیابت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا