علمی و پزشکی

تأکید جامعه مدرسین بر لزوم رعایت مضاعف شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌ها

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای در آغاز ماه محرم بر ضرورت اجرای کامل مراحل بهداشتی در عزاداری تأکید کرد.

به گزارش باراناخبر ، متن این بیانیه با امضای آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح زیر است:

ماه محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر ، ماه حرکت تاریخی خدای و سالار شهیدان ، اباعبدالله الحسین علیه السلام ، در مسیر احیای اسلام قرار گرفت. نصیحت حسینی فرصت بسیار خوبی برای به دست آوردن نعمت های الهی و تجدید وفاداری در آن زمان و پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

با تکیه بر مکتب بزرگ عاشورا و با راهنمایی حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توصیه های مراجع عالی تقلید (دامت برکاتهم) در صحنه های مختلف ، ملت شریف ایران ارتباط عمیقی با حماسه حسین برقرار کرده است آزادی و افتخار را از شهید کربلا کسب کرده است. عزت و اقتدار این افراد و قدرت آنها تا آخرین نفس عهد و پیمانشان با شهید مظلوم و سرافراز کربلا از کربلا باقی خواهد ماند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم متواضعانه بر اساس حدیث روشنگر امام رئوف علی بن موسی الرضا (علیه السلام) که فرمودند: “خدا رحمت کند عبدا احیا امرنا” ، در تعظیم و تکریم جلسات حسین موعظه شده قدمی برداشت. و بر نکات زیر تأکید کرد:

مبلغان ، مبلغان و یادآورهای عزیز ، از فرصت منحصر به فرد ماه محرم و صفری برای ترویج ارزشمندترین و پویاترین طرح اجتماعی اسلام استفاده کنید که نقش مستقیمی در احیای دین ، ​​یعنی امر به معروف و نهی از منکر دارد. شر ، و احیای جامعه با احیای این تعهد رها شده. این اقدام نمونه بارزی از فرهنگ “تمایل به انجام کار خوب و نهی از منکر” شهید مشتاق کربلا است. این وظیفه عمومی است که به دنبال حقوق مردم و اهداف انقلاب اسلامی ، نظارت عمومی بر آنها و پیگیری گسترش ارزشهای الهی باشیم. پیروان مکتب حسین (ع) باید در برابر انحرافات و انکارهای سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی فعال و بازدارنده باشند و به نظام اسلامی کمک کنند تا مسیر مستقیم خود را طی کند.

2 مدرسه عاشورا ارائه دهنده نماز و عدالت است. انقلاب اسلامی با ایجاد قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام با شعارهای اسلامی مانند وعده نماز و عدالت پیروز شد. مردم باید برای یافتن این دو حقیقت اصلی تلاش کنند تا شور و شعور انقلابی عاشورا را در جامعه نهادینه کنند. بنابراین ، آموزه ها و آموزه های عاشورا باید در همه ابعاد ترویج و تأکید شود. تفسیر عاشورایی و توضیح معرفتی برای شناخت جبهه حق و باطل و روشنگری درباره امام نور و بی گناهی پادشاهان ظلمت هنوز نیاز اصلی انقلاب اسلامی است و مردم باید در جهاد بزرگ با استکبار مبارزه مداوم و نافذ داشته باشند. و مبارزه با ظلم و خیانت جهانی. مظلوم و دشمن ستمگران باشید.

3 احیای اسلام به زنده نگه داشتن مکتب عاشورا بستگی دارد. بنابراین هم مردم و هم مسئولان این حوزه رسالت سنگینی بر عهده دارند. مردم عزیز ، به دلیل رعایت مکرر مراحل بهداشتی در مجالس و مسئولین حسینی ، آنها نقش مهمی در آماده سازی مقدمات برگزاری این مجالس دارند. پیشاپیش از همه مردم ، مدیران و مسئولانی که برای باشکوه ترین برگزاری این مجالس مذهبی و الهی تلاش می کنند تشکر می کنیم و از رسانه ملی و دیگر رسانه های تبلیغاتی واقعی و مجازی می خواهیم تلاش خود را برای ارتقاء و تأمل در این گردهمایی ها مضاعف کنند.

4 امیدواریم خداوند به برکت این مجالس حسین و عزاداری عاشقانه مردم استان و فریادهای آنها ، شر دشمنان اسلام و شر این ویروس شیطانی را از سرتاسر جهان ، به ویژه کشور ما ایران عزیز و فضای علمی باید به فضاهای حوزه و دانشگاه و دیگر مراکز علمی بازگردد و رئیس جمهور باید بتواند بر اساس وعده هایی که برای مهار تورم ، تورم ، مراقبت از معیشت مردم ، ایجاد هماهنگی ملی به مردم داده است. و ارتقای جایگاه ایران اسلامی در زمینه های مختلف. وقت آن است که گام های موثری برداریم.

در پایان ، از خداوند متعال می خواهیم که در خدمت مجالس پرشور مذهبی و فرصت دریافت فیض از منبرها و میراث ، تا حد ممکن به مردم توفیق دهد و در گروه عارفان ، م foundسسان و بنیانگذاران این مجالس را عزادار کند. و کسانی که با حقوق خود آشنا هستند. اشراف را تأسیس کنید. ان شاء الله “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا