فرهنگ و هنر

برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در اردبیل

باراناخبر/اردبیل دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی اکو گفت: اولویت فعلی دبیرخانه برگزاری هرچه بهتر رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است و ما با تمام توان آماده حضور در این رویدادها و برگزاری اجلاس پنجم وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو هستیم.

خسرو ناظری، دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی اکو ۱۵فروردین در دیدار با استاندار اردبیل و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، گفت: امسال سال مهمی برای توسعه گردشگری اردبیل است و ما در دبیرخانه اکو آماده هستیم در تمامی رویدادهای اردبیل ۲۰۲۳ همکاری فعالانه داشته باشیم.

دبیرکل اکو افزود: پایتختی گردشگری کشورهای عضو اکو هر سال توجه بیشتری را جلب می‌کند و کشورها و شهرهای دیگر به دنبال کسب این عنوان هستند که اردبیل با توجه به داشته‌های خود توانسته این عنوان را در سال ۲۰۲۳ داشته باشد.

وی افزود: برنامه اول ما در اردبیل ۲۰۲۳ مراسم افتتاحیه رویداد در اردیبهشت ماه است که امیدوارم این مراسم به بهترین شکل برگزار شود و ما در این برنامه با تمام توان مشارکت می‌کنیم و وزارت خارجه این مورد را به استان اردبیل اعلام کرده است.

ناظری ادامه داد: از تعریف‌هایی که در مورد اردبیل وجود دارد و بنابر مذاکره‌ای که با سفرای کشورهای عضو داشته‌ایم همه آنها علاقمند هستند که در این مراسم مهم حضور داشته باشند.

دبیرکل اکو همچنین با اشاره به اهمیت این رویداد در توسعه گردشگری کشورهای عضو، گفت: کشورهای عضو اکو به ویژه ایران جذابیت‌های متنوعی از جمله در حوزه میراث‌فرهنگی و طبیعی و البته زیرساخت‌های لازم را دارند و باید برای توسعه گردشگری این کشورها حداکثر تلاش را انجام دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: اجلاس پنجم وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو که اجلاس مهمی برای توسعه گردشگری این کشورها است در شهر اردبیل برگزار خواهد شد و ما در دبیرخانه آمادگی برگزاری این اجلاس را داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا