حوادث

برخورد با تورها چرا واکنش‌برانگیز شد؟

بازرسی از تورهای گردشگری از اواخر هفته گذشته در تهران شدت گرفته است. تورهای غیرقانونی ، اینستاگرام و کانال های مجازی بارها برای اقدامات قانونی فراخوانده شده اند ، اما شروع نظارت با واکنش و انتقادات زیادی روبرو شده است.

به گزارش باراناخبر ، معاون وزیر گردشگری تهران گفته بود: “بازرسی از تورهای گردشگری برای رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی تشدید می شود.” به گفته علی رفیعی ، رفتار غیرحرفه ای برخی از آژانس های مسافرتی آسیب بزرگی به بدنه گردشگری وارد می کند. اگرچه هدف از این نظارت ، رعایت پروتکل سلامت در تورهای گردشگری همزمان با اوج ویروس کرونا است ، اما معاون وزیر گردشگری گفت که با تورهای غیرقانونی نیز مقابله می شود.

اما اولین پایش که در اواخر هفته گذشته با حضور معاون گردشگری استان تهران و انجمن راهنمایان این استان انجام شد ، واکنش ها و اعتراضات بسیاری را در پی داشت. در بازرسی مشخص شد که مسافران توریست با آژانس و راهنمای تور قرارداد ندارند ، اگرچه وی از وزارت میراث فرهنگی و جهانگردی کارت داشته است ، هیچ بیمه مسافرتی اضافی ، برنامه سفر و سفارش آژانس وجود ندارد. مسافران همچنین گفتند که آنها از طریق تبلیغات در یک صفحه شخصی در اینستاگرام از تور خارج شده اند. پروتکل های بهداشتی در اتوبوس مسافرتی مشاهده نشد. بنابراین ، مدیر آژانس که راهنما از طریق آن ادعا می کرد تور در حال انجام است ، برای توضیحات به اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان تهران فراخوانده شد.

اما چرا این نوع بازرسی و رسیدگی به چنین شبکه ای که سالهاست توسط اکثر فعالان گردشگری درخواست می شود ، اقدامی “چشمگیر” ، “بین بخشی” و “بی اثر” تلقی می شود؟ به گفته برخی از فعالان گردشگری ، این احتمال وجود دارد كه انتقادات و اعتراضات نسبت به تشدید نظارت بیشتر از سوی اپراتورهای غیرقانونی گردشگری صورت گیرد. با این حال ، دیگر تورگردانان معتقدند که این نوع بازرسی باید به گروههای غیرمجاز محدود شود ، نه تورهای مسافرتی به آژانس های مسافرتی و راهنمای کارت از وزارت میراث فرهنگی و جهانگردی که توسط ویروس کرونا محدود شده و در رکود اقتصادی به سر می برند.

محمد منظرنژاد ، مربی جهانگردی و نویسنده كتاب “راهنماها و قوانین و مقررات تور” اما معتقد است كه این نظارت ها با قوانین و اصول مطابقت دارد و حتی بر لزوم حضور افسران دادگاه در این بازرسی ها تأكید می كند و خواستار برخورد شدیدتر با گروههای غیر مجاز است. . وی با اشاره به داستان “سها رضانژاد” جهانگردی که در سفر خود در یکی از این تورها در جنگل های استان گلستان جان خود را از دست داد و به باراناخبر گفت: “وقتی چنین حادثه ای رخ می دهد همه در آن جهت غش می کنند. و آرزو. ” آنها شدیدترین درگیری ها هستند ، اما هنگامی که یک کارت راهنما به دلیل عدم رعایت قانون ضبط می شود یا از حرکت مسابقات جلوگیری می شود ، همه ناگهان از حقوق راهنما دفاع می کنند و اعتراض می کنند که چرا چنین برخوردی رخ داده است!

سپس این کارشناس و راهنما به موضوع بازرسی تور و جلوگیری از مسافرت افراد غیر مجاز پرداخت و گفت: “من همیشه معتقد بوده ام که در هر فعالیت و شغلی ، ابتدا باید قوانین را یاد بگیرم ؛ بنابراین ، در طول تاریخ آموزش و آموزش ، من این مسئله را به دانش آموزان منتقل کردم. کسی می تواند به رانندگی مراجعه کند ، آیا کسی می تواند ماشین و ماشین بخرد و بدون داشتن گواهینامه رانندگی پشت فرمان بایستد و رانندگی کند؟ البته ، آنها باید آموزش های مناسب و قوانین و مقررات را بیاموزید ، و پس از آزمایش و بررسی مهارت ها ، به فرد مجوز رانندگی در قالب مجوز داده می شود و انتظار می رود که قوانین را رعایت کند. در صورت نقض ، با افسران پلیس راهنمایی و رانندگی برخورد کنید.

وی افزود: گردشگری به عنوان یک فعالیت و دارای سرپرستی به نام وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز دارای استاندارد و چارچوبی است که افراد علاقه مند به فعالیت در این زمینه باید قوانین مربوطه و دوره های آموزشی ، اسناد و مجوزهای لازم را دریافت کنند. ” مدت هاست که بسیاری از مردم این کلمات را می شنوند که ما در حال ایجاد “تور دوستانه” هستیم! من این کلمه ناآشنا را یک ترفند برای افراد غیرقانونی می دانم که خود را توجیه کنند و سوال من از آنها این است که آیا شما هیچ سود اقتصادی دارید؟

منظرنژاد گفت: گاهی اوقات با توسعه فعالیت های فردی در شبکه های مجازی و استفاده روزمره مردم توسط این رسانه ها به عنوان سرگرمی ، تجارت و ارتباطات اجتماعی تلقی می شود. افراد فاقد مجوزهای لازم برای تبلیغ و فروش مسابقات و خود را “تورهای دوستانه” می نامند. آنها علاوه بر قوانین می بینند و اکنون شرکت مسافرتی هزینه مانند اجاره ، آب ، برق ، گاز ، تلفن ، اینترنت ، کارمند ، بیمه ، ارزش افزوده ، مالیات و غیره باید در رقابت با این افراد باشد که در خانه و با تلفن همراه تور را تبلیغ می کند و برنامه سفر را هدایت می کند. علاوه بر این بخش ، نحوه تور نیز بسیار مهم است و در نتیجه ، شرکت های خدمات مسافرتی دارای مجوز هستند ، مطابق با قوانین اما مسابقات غیر مجاز و دوستانه اغلب بدون رعایت چارچوب و قوانین کار می کنند. ما صدمات زیادی به طبیعت و و حتی جامعه محلی را دلسرد می کند ، تا آنجا که برخی از مقاصد در برابر ورود گردشگران مقاومت می کنند.

این مدرس گردشگری ادامه داد: تقریباً هفت سال و حتی بیشتر بازرسی های صنفی برای بررسی شیفت ها انجام شد و بسیاری از کارشناسان و افراد در این بازرسی ها حضور داشتند. در حال حاضر ، بازرسی ها توسط معاون گردشگری استان تهران و با همراهی کارشناسان Guilds Sport این استان برای بررسی عملکرد شرکت های خدمات مسافرتی ، راهنمایی و شناسایی افراد غیر مجاز و همچنین رعایت پروتکل ها انجام می شود. سلامتی. لازم به توضیح است که معاون گردشگری استان تهران در کلیه بازرسی های سالهای گذشته حضور داشته و از تجربه کافی و دانش کافی در مورد تخلفات و موارد برخوردار است و این نوع بازرسی با اصول نظارتی یک ولی امر.

وی تاکید کرد: یک شرکت خدمات مسافرتی باید در اجرای تور قوانین را رعایت کند. راهنما باید از قوانین پیروی کند. برای انجام تور ، داشتن دستور ماموریت برای راهنما ، کارت راهنمای توریستی معتبر ، ضمیمه بیمه مسافر (بیمه مسئولیت مدنی) ، برنامه سفر و لیستی از نام مسافران ضروری است. یک راننده اتوبوس توریستی نیز باید قوانین را رعایت کند ، زیرا مدارک و گواهینامه های وی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی بررسی می شود.

این کارشناس گردشگری افزود: آخرین بازرسی ها با هدف نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی ، هدایت عملکرد ، شناسایی گروه های غیر مجاز و رعایت اصول بهداشتی انجام می شود و کاملاً مطابق با قوانین و اصول است و مقامات قضایی حتی باید در این بازرسی ها حضور داشته باشد تا در مواجهه با گروه های غیر مجاز ، اقدامات قضایی باید با دستور دادستان در کشور انجام شود ، و به نظر من ، حتی حرکت شیفت های غیر مجاز که شخصاً فعالیت می کنند باید جلوگیری و رسیدگی شود.

منظرنژاد گفت: در حال حاضر بازرسی های صنفی براساس هشدارها و بررسی تخلفات فعالان گردشگری انجام می شود و بازرسی ها با چندین سال تجربه انجام می شود. شناسایی گروههای غیر مجاز در فضای شبکه مجازی به راحتی قابل بررسی است و همچنین شناسایی مناطق توسط کارشناسان اداره کل و انجمن اصناف اصناف نیز امکان پذیر است. در حال حاضر ، اقدامات قهری انجام نشده است ، اما لازم است افراد زورگو را جدی بگیریم.

وی افزود: همچنین متناسب با اهداف آموزش و توسعه پایدار می توان به راحتی اقداماتی انجام داد تا فعالان غیرمجاز بتوانند با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و مطابق قوانین به صورت قانونی کار کنند و در نهایت هم افزایی و ایجاد یک ساختار استاندارد را ببینید. ” ما در حال فرار خواهیم بود.

وی با اشاره به انگیزه این نظارت ها که همان رعایت پروتکل های بهداشتی است نیز گفت: در حال حاضر علی رغم بیماری بیماری کرونا قلب و هشدارها و توصیه های وزارت بهداشت مبنی بر احترام به پروتکل های بهداشتی ، کلیه شرکت ها و دفاتر خدمات باید مطابق با قوانین و مهمانان باشد. آنها همچنین باید در این مورد حساس باشند. امروز ، سلامت ملی به رفتار اجتماعی هر یک از ما بستگی دارد و هرگونه رفتار اشتباه منجر به وقایع و وقایع جبران ناپذیری می شود.

منظرنژاد گفت: ما سالهاست با شعار توسعه پایدار آشنا هستیم اما آیا آن را عملی می کنیم؟ اگر شخصی تور تور گروهی را بدون هیچگونه اجازه ای برگزار كند ، اگر هر شخصی خانه خود را به محل اقامت مسافران اختصاص دهد ، هر وسیله نقلیه بارگیری شده مانند كامیون وانت و مسافر ، هر كشتی را از هرجای و خارج از بانك خدمات گردشگری حمل می كند از آنجا كه هر شخص آیا می توان یک رستوران بدون کارت و مجوز بهداشت ایجاد کرد و تحت نظارت نیست ، آیا می توان به توسعه و پایداری دست یافت؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا