ورزشی

برآورد اعزام ۴۰۰ نفر از کرمانشاه به المپیاد استعدادهای برتر ورزشی

باراناخبر/کرمانشاه مسئول مرکز ورزش قهرمانی و استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از برآورد اعزام حدود ۴۰۰ ورزشکار و کادر فنی از کرمانشاه به چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور خبر داد.

وحید خسروی امروز(دوم مرداد) در گردهمایی رؤسا و مسئولان هیات‌های ورزشی استان، با اشاره به در پیش بودن چهارمین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی، اظهار کرد: این رویداد طی روزهای ۲۰ مرداد تا ۱۰ شهریور به میزبانی هفت استان تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان جنوبی، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه این المپیاد در ۲۸ رشته از ۲۵ هیات ورزشی برگزار می شود، افزود: بسکتبال، اسکیت بورد، تنیس روی میز، تیراندازی، شنا، شیرجه، واترپلو، دوومیدانی، جودو، گلف، قایقرانی، بدمینتون، کشتی آزاد و فرنگی، زورخانه ای و باستانی، والیبال، هندبال، ژیمناستیک، تنیس، شمشیربازی، وزنه برداری، بوکس، تکواندو، تیراندازی با کمان، سنگ نوردی، هاکی، ورزش سه گانه و دوچرخه سواری ۲۸ رشته ورزشی حاضر در این المپیاد خواهند بود. 

به گفته این مسئول، امسال برگزاری چهار رشته بسکتبال، والیبال، هندبال و ژیمناستیک توسط آموزش و پرورش انجام می‌گیرد. 

وی رده سنی ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از المپیاد را ۱۲ تا ۱۶ سال اعلام کرد و گفت: این مسابقات در هر دو بخش دختران و پسران برگزار خواهد شد. 

خسروی یادآورشد: مسابقات شش رشته ورزشی واترپلو، شیرجه، کشتی آزاد و فرنگی، زورخانه ای و باستانی و بوکس تنها در بخش پسران برگزار می‌شود. 

وی تاکید کرد: هر استان می تواند جمعا ۴۸۲ نفر ورزشکار و کادر فنی را در این ۲۸ رشته به این مسابقات اعزام کند که برآورد می شود حدود ۴۰۰ نفر از استان کرمانشاه به این مسابقات اعزام شود. 

مسوول مرکز ورزش قهرمانی و استعدادیابی در ادامه از المپیاد استعدادهای برتر ورزشی به عنوان پنجره ای برای ورود ورزشکاران رده‌های سنی پایه استان به دنیای ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نام برد و خاطرنشان کرد: از هیات‌هایی که در این مسابقات تیم دارند، درخواست می‌کنیم تلاش کنند تیم خود را به صورت کامل به این مسابقات اعزام کنند. 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ارتقاء جایگاه استان کرمانشاه در این دوره از المپیاد افزود: سال گذشته کرمانشاه جایگاه ۲۳ کشور را کسب کرد، لذا امسال انتظار می‌رود از نظر کمیت و خصوصا کیفیت مدال‌ها رشد داشته باشیم تا جایگاه استان ارتقاء پیدا کند و حداقل در نیمه اول جدول قرار بگیریم. 

وی از ارائه خدمات علمی پزشکی ورزشی به منتخبین رشته های ورزشی با رویکرد بهبود عملکرد در این آوردگاه خبر داد و گفت: علاوه بر سنجش قابلیت‌های جسمانی کلیه ورزشکاران اعزامی، خدمات مشاوره روانشناسی ورزشی و تغذیه ورزشی نیز به این ورزشکاران ارائه می‌شود.

انتهای پیام

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.
دکمه بازگشت به بالا