عمومیکسب و کار برتر ایرانی

اکثر سیستم های تهویه مطبوع وظایف زیر را انجام می دهند

اصطلاح “تهویه مطبوع” به طور کلی به خنک کردن و رطوبت زدایی هوای داخلی برای راحتی حرارتی اشاره دارد. اصطلاح تهویه مطبوع می تواند به معنای هر نوع سرمایش، گرمایش، تهویه یا ضدعفونی باشد که شرایط هوا را تغییر دهد.

تهویه مطبوع دستگاه، سیستم یا مکانیزمی است که برای استخراج گرما از یک منطقه، معمولاً با استفاده از چرخه تبرید، اما گاهی اوقات با استفاده از تبخیر، مانند فن کویل، طراحی شده است. Glen Ellert به تهویه مطبوع به عنوان یک سیستم مکانیکی برای کنترل دما (با تامین هوای خنک)، رطوبت (با تامین هوای خشک) و تهویه (با تامین هوای تازه) اشاره می کند.

تهویه مطبوع یک سیستم یکپارچه است که عملکردهای زیادی را همزمان انجام می دهد. هوا را تنظیم می کند، آن را حمل می کند و به عنوان تهویه به داخل اتاق هدایت می کند. گرمایش و سرمایش را از دفتر مرکزی یا پشت بام خود فراهم می کند. تهویه دما، رطوبت، حرکت هوا، پاکیزگی هوا، سطح صدا و فشار را در یک ساختمان در محدوده از پیش تعیین شده برای راحتی و سلامت ساکنین در اتاق یا به منظور پردازش محصول کنترل و حفظ می کند.

فن کویل در سیستم تهویه مطبوع یا سیستم HVAC&R شامل اجزا و تجهیزاتی است که برای تهویه مطبوع چیده شده اند. به اتاق مطبوع منتقل می شود و پارامترهای محیطی داخلی یک اتاق مشخص در محدوده های مورد نیاز کنترل می شود.

اکثر سیستم های تهویه مطبوع وظایف زیر را انجام می دهند:

قدرت سرمایش و گرمایش لازم را فراهم می کند

هوای تامین را آماده کنید (یعنی گرم یا خنک، مرطوب یا رطوبت زدایی، تمیز و استریل کنید) و صدای ناخواسته تولید شده توسط تجهیزات HVAC&R را کاهش دهید.

هوای تازه، هوای بیرون زیاد، هوای تازه دریافت کنید.

کنترل و حفظ پارامترهای محیطی داخلی مانند دما، رطوبت، تمیزی، حرکت هوا، سطح سر و صدا و غیره.

کانال تقسیم

کولر گازی اسپلیت داکت از دو واحد تشکیل شده است – یک واحد داخلی که معمولاً روی سقف نصب می شود و یک واحد خارجی. این دو واحد داکت اسپلیت با هم کار می کنند تا یک چرخه خنک کننده ایجاد کنند و هوای مطبوع از طریق یک سری کانال ها و دریچه ها در گردش است. به دلیل کارایی و سهولت کنترل، داکت اسپلیت معمولاً سیستم ایده آل برای ساختمان های بزرگ است.

داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟

تهویه مطبوع داکت اسپلیت یک سیستم خنک کننده است که از یک مبرد برای تغییر دمای هوا استفاده می کند. مبرد ماده ای است که می تواند به راحتی بین گاز و مایع تغییر کند و در این فرآیند دما را تغییر دهد. سیستم داکت اسپلیت از این تغییر دما برای خنک کردن یا گرم کردن هوای خروجی از خانه استفاده می کند.

دکتر اسپلیت ژنرال

اجزای اصلی لوله اسپلیت عبارتند از:

اواپراتور: هوای گرم را جذب کرده و به گاز پرفشار تبدیل می کند. هنگامی که هوای گرم خانه شما به رادیاتور برخورد می کند، خنک می شود و از طریق دریچه های تبخیر / پخش کننده به خانه باز می گردد.

کمپرسور: گاز مبرد فشار بالا از طریق کمپرسور به واحد داکت اسپلیت بیرونی جریان می یابد. کمپرسور گاز را به مایع تبدیل می کند.

کندانسور: مایع از طریق کویل های کندانسور لوله جداکننده و به یونیت خارجی جریان می یابد. فن روی کویل ها می دمد که مقداری از گرما را از مبرد مایع داخل خارج می کند. سپس مایع از یک شیر انبساط عبور می کند، که فشار را کاهش می دهد و قبل از ارسال به اواپراتور برای تکرار چرخه، بیشتر خنک می شود.

سایر ویژگی های قابل توجه سیستم اسپلیت لوله عبارتند از:

جلوپنجره هوای عقب: جایی است که هوا وارد خانه شما می شود.

فیلتر: فیلتر هوای برگشتی در کوره قرار دارد و به فیلتر گرد و غبار، کثیفی و سایر آلاینده ها کمک می کند.

ترموستات: یک ترموستات (یا حسگر) لوله تقسیم شده که دمای ناحیه تنظیم شده را اندازه گیری می کند و می تواند سیستم را در صورت نیاز تنظیم کند.

دستگاه های کنترل: کنترل ها در محل نصب سیستم و معمولاً روی دیوار هستند. اگر ستاپ باکس با ویژگی های هوشمند دارید، می توانید آن را از دستگاه های دیگر مانند تلفن، تبلت یا لپ تاپ خود کنترل کنید.

داکت اسپلیت هایسنس

سیستم های فن کویل

از بسیاری جهات، سیستم فن کویل شبیه به سیستم القایی است و از القایی، القایی و چهار لوله ای استفاده می کند. آنها معمولاً در زیر یک پنجره یا سقف توخالی برای تولید تیرهای مختلف نصب می شوند. در حالت دوم می توان از سقف خالی برای برگشت هوا استفاده کرد.

واحدهای اتاق فن کویل از یک فن، رادیاتور، شبکه هوای تامین و برگشت و فیلتر تشکیل شده است. در سیستم چهار لوله آب سرد و گرم به رادیاتور می رسد. دمای اتاق با ترموستات فن کویل یا کنترل سرعت فن یا یک شیر دو مرحله ای در کویل واحد اتاق حفظ می شود.

در جایی که هوای تهویه از طریق کوره در دیواره بیرونی کشیده می شود، تراکم روی پنجره های واحد فن کویل رخ می دهد که به سینی های زهکشی و کانال کشی نیاز دارد. آلودگی و نفوذ صدا از محیط بیرون نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

فن کویل که هوای تازه (در فضای باز) را تامین می کند، راه حل رضایت بخش تری برای نیازهای تهویه است. واحدهای فن کویل انعطاف بیشتری را در محل قرار می دهند و درجاتی از کنترل رطوبت داخلی را فراهم می کنند، مشابه سیستم های ورودی. هوای تازه را می توان به واحد فن کویل کشیده یا از طریق یک خروجی مستقل از واحد اتاق تامین کرد. اگر دو جریان هوای تغذیه در نقاط جداگانه ای در اتاق منفجر شوند، یک خط برق روانی شبیه به یک سیستم دستگاه القایی کشیده می شود.

چیلر چیست؟

چیلر اصطلاحی است که برای تعریف وسیله ای به کار می رود که دما را با گردش سیالی مانند آب یا خنک کننده دیگر یا یک محیط حرارتی مانند مبرد که دمای آن توسط یک سیکل تبرید تنظیم می شود، کنترل می کند. معمول در تهویه مطبوع چیلر برای تبرید است که یک وسیله خنک کننده است اما امروزه به عنوان یک دستگاه سرمایش و گرمایش استفاده می شود.

انواع یخچال

کولر مواد را از دستگاه گرفته و خنک می کند. گرمای دفع شده باید از خود یخچال خارج شود. و راهی هست انواع مختلفی از روش های خنک کننده از جمله خنک کننده با هوا و خنک کننده آبی وجود دارد.

چیلرهای تهویه مطبوع

کولر هوا هوا را به بخاری می فرستد و یخچال را با هوا خنک می کند. فن در کولر تعبیه شده است و به راحتی نصب می شود، اما از آنجایی که گرما در اتاق از لوله اگزوز تولید می شود، تجهیزات تهویه را می توان در نزدیکی آن قرار داد.

گاز فشرده شده توسط کمپرسور توسط کندانسور (هیتر) خنک شده و به مایع تبدیل می شود. از یک مدار گاز خنک کننده و یک مدار آب گردشی تشکیل شده است، کولر از گاز خنک کننده برای گرم کردن و خنک کردن آب در گردش استفاده می کند.

چیلر آب سرد

چیلر آب خنک نوعی سیستم است که از چیلر برای خنک کردن آب استفاده می کند. کولر آبی دستگاهی است که با آب خنک می شود. این چیلر دارای مزایایی از جمله راندمان خنک کنندگی بالا و عدم اتلاف حرارت به داخل اتاق می باشد. خنک کننده فعال کولر آبی آب است. چیلر جذبی یک چیلر آبی است که در کاربردهای بزرگ برای تهویه مطبوع استفاده می شود. در این موارد کولر گازی مرکزی محسوب می شوند. چیلرهای آبی تجهیزات تهویه مطبوع ساختمانهای متوسط ​​و بزرگ هستند.

یخچال آب خنک دارای چرخه خنک کننده است، اما آب سرد (آب گرم) با تغییر فشار خنک کننده در دستگاه، تغییر ترکیب آن از هوا به آب (مبدل حرارتی پنهان) تولید می شود. با طراحی فشرده و قابل نصب در فضاهای کوچک، چیلرهای آب خنک می توانند در تمام طول سال به طور موثر استفاده شوند.

شکافنده

مجرای هوای مجزا اجازه می دهد:

کیفیت هوایی که تنفس می کنید را بهبود بخشید

حداقل در دکوراسیون فضاهای شما تداخل ایجاد کنید

یک فضای دنج با جداکننده ها حفظ کنید

انرژی خانه یا محل کار خود را بهینه نگه دارید

از بالاترین استاندارد عملکرد لذت ببرید

یک سیستم کانال اسپلیت پیشرفته حفظ فضای داخلی سالم‌تر را آسان می‌کند و تنظیمات کنترل آب و هوا خانه شما را با صرفه‌جویی در مصرف انرژی راحت می‌کند. محدوده داکت اسپلیت دارای کنترل اینورتر و توانایی دستیابی به راندمان عملیاتی برتر است. محدوده وسیع ظرفیت خنک کننده سطح راحتی، راحتی و اطمینان مطلقی را که از کانال های تقسیم شده انتظار داشتید را فراهم می کند.

سیستم تهویه مطبوع کانال اسپلیت منطقه ای سبک و جمع و جور راه حل ایده آلی است که در آن فضای نصب تنگ و چالش برانگیز است. راه حل عالی برای خانه ها، ادارات، مغازه ها و رستوران ها، عملکرد و ویژگی های سیستم داکت اسپلیت، تهویه مطبوع کارآمد را تضمین می کند.

تمام واحدها و سیستم های سرمایش و گرمایش هوای اسپلیت با بالاترین استاندارد ساخته شده اند تا هرگونه مزاحمتی را به حداقل برسانند، بنابراین هیچ چیز مانع از لذت بردن از آب و هوای داخلی راحت در تمام طول سال نمی شود.

دکمه بازگشت به بالا