عمومیکسب و کار برتر ایرانی

انواع روکش چرم صندلی ماشین چیست؟

صندلی ماشین یکی از پرطرفدارترین تزئینات داخلی است که امروزه مورد استفاده جوانان قرار می گیرد. به این ترتیب می توانید رنگ تودوزی را با توجه به رنگ خودرو یا رنگ قسمت های مختلف داخل خودرو انتخاب کنید و در نتیجه فضای داخلی خودرو را زیبا کنید.

بسیاری از افرادی که به دنبال روکش صندلی ماشین هستند در انتخاب روکش پارچه ای یا چرمی تردید دارند و نمی دانند چه جنس و چه رنگی را انتخاب کنند. بیشتر اوقات، صاحبان خودرو روکش صندلی را تعویض می کنند تا خودرو نو به نظر برسد و روکش خودرو را تغییر دهند.

اگر قصد خرید روکش صندلی پژو 206 و 207 یا مدل خودرو را دارید فروشگاه بهنیکان را به شما معرفی می کنیم.

استفاده از روکش صندلی ماشین

این محصول علاوه بر زیباسازی فضای داخلی خودرو، در واقع اهداف دیگری را نیز انجام می دهد. اگر راننده هستید و زمان زیادی را پشت فرمان می گذرانید، ارگونومی و راحتی صندلی برای شما مهمتر از سایر مسافران خواهد بود.

نشستن طولانی مدت می تواند آسیب جدی به ستون فقرات، کمر و پاها وارد کند. بنابراین برای سلامتی خود پس از مطالعه این مقاله بهترین روکش صندلی خودرو را برای خود انتخاب کنید.

روکش صندلی های زیادی در رنگ ها و مواد مختلف برای هر خودرو وجود دارد. روکش صندلی ها معمولاً از چرم یا پارچه یا ترکیبی از پارچه و چرم ساخته می شوند.

اولین قدم در انتخاب روکش صندلی، انتخاب جنس مورد نظر، چرم یا پارچه و ترکیبی از مواد است. مهمترین نکته در مورد روکش، کیفیت جنس و چرم آن است. روکش صندلی باید برش صحیح داشته باشد.

روکش های چرمی خودرو

این نوع لباس بیشتر مورد علاقه جوانان است و برای خودروهای لوکس استفاده می شود. البته این نوع روکش را می توان روی خودروهای دیگر نیز استفاده کرد، اما یافتن روکش مناسب می تواند دشوار باشد زیرا این نوع بیشتر مختص خودروهای گران قیمت و لوکس است.

مزایا:

این روکش ها به راحتی قابل شستشو هستند.

برای شستن روکش ها از روی صندلی نیازی نیست

لکه ها به راحتی با کمی مواد شوینده و یک پارچه تمیز پاک می شوند.

فضای داخلی خودرو جلوه ای لوکس می بخشد.

معایب:

جریان هوا در این دستگاه وجود ندارد

یکی از معایب برنزه کردن این است که وقتی برای مدت طولانی روی صندلی می نشینید باعث تعریق شما می شود.

این کلاهک ها به دلیل بسته بودن منافذ، گرما را حفظ می کنند.

با مسدود شدن گردش هوا و منافذ عرق، احتمال تعریق به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

با گذشت زمان، آنها در برابر نور خورشید ترک می خورند و سفید می شوند.

هزینه آنها نسبت به سایر انواع کارت بیشتر است.

در ضمن اگر جنس چرم طبیعی، مرغوب و اصیل باشد، این عیوب و عوارض ایجاد نمی شود و دوام و کیفیت بیشتری نسبت به لایه های مصنوعی خواهند داشت.

انواع روکش چرم صندلی ماشین

محصولات نایلونی: این نوع چرم که از نایلون ساخته شده است بدترین نوع روکش صندلی محسوب می شود. شرکت هایی که این روکش های چرمی مبتنی بر نایلون را به عنوان روکش های چرمی فهرست می کنند باید بدانند که این چرم ها دوام کمتری دارند و طول عمر بیشتری دارند. چگونه روکش نایلونی نازک یا فوم را از چرم تشخیص دهیم. راه دیگر تا زدن و دوختن نخ است.

چرم طبیعی: این نوع چرم معمولا دوام زیادی ندارد و بسیار گران است.

چرم صنعتی: این نوع چرم صنعتی برای پوشش صندلی های راحت مناسب است. دوام و عمر مفید عالی دارد. این نوع چرم ارزان و بادوام است.

معیارهای انتخاب بهترین صندلی ماشین

تا اینجا در مورد انواع روکش صندلی خودرو و مواد، معایب و مزایای هر کدام صحبت کردیم، در این قسمت می خواهیم در مورد پارامترها و عوامل موثر بر انتخاب صحیح صحبت کنیم.

برای اطمینان از کیفیت روکش صندلی بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

در هنگام خرید به نحوه دوخت روکش دقت کنید و روکش مرتب و مرتب دوخته شود، مهرها به خوبی دوخته شده و مهرهای مختلف با دقت دوخته شوند.

درزها باید خوب دوخته شوند تا به راحتی از هم جدا نشوند.

در دوخت الگوها و برش اشکال دقت کنید.

پارچه مقاوم در برابر سایش است.

پارچه نباید به سرعت عرق کند.

به کیفیت، دوام و عمر طولانی آن توجه کنید.

در مجاورت نور خورشید به سرعت تغییر رنگ نمی دهد.

بسیار مهم است که بتوانید بدون مشکل بشویید و بشویید.

مطمئن شوید که اجزای پوشش کوچک و غنی هستند.

اگر خودروی شما وارداتی است و دارای تهویه مطبوع است باید در انتخاب نوع روکش دقت کنید تا از تصادفات احتمالی جلوگیری شود.

در صورت امکان، روکش صندلی را امتحان کنید تا اندازه مناسب و متناسب با صندلی ماشین شما باشد.

در بیشتر موارد، روکش های اصلی با کیفیت بالا در اندازه های استاندارد عرضه می شوند و به راحتی روی صندلی های خودرو قرار می گیرند.

هنگام انتخاب روکش صندلی خودرو، به این نکته توجه داشته باشید که هرچه قطعات روکش کوچکتر باشد، کیفیت بهتری دارد. معمولا روکش ها 60-70 عدد، روکش های حرفه ای و لوکس حدود 170-180 عدد هستند.

نحوه قرار دادن روکش روی صندلی ماشین چگونه است؟

نحوه چسباندن روکش صندلی به روش دوخت و مواد مورد استفاده بستگی دارد. به طور کلی سه روش اجرای پوشش شامل لاستیک، چسب و موم داریم. قفل های زیپی یکی از بهترین انواع درب ها هستند زیرا به راحتی باز و بسته می شوند.

علاوه بر این، هنگام انتخاب روش نصب این قطعه، نحوه استفاده راننده از وسیله نقلیه نیز بسیار مهم است. مثلا برای افرادی که بیشتر از ماشین استفاده می کنند نوع زیپ کاربرد بیشتری دارد. اما برای یک ماشین خانوادگی کم استفاده، ظاهر چشمگیر است.

روکش صندلی خودرو به دو صورت قالبی و قالبی ساخته می شود. صندلی ماشین سفارشی به روکش صندلی اطلاق می شود که به طور خاص برای اندازه صندلی و مدل وسیله نقلیه خاصی طراحی شده است. صندلی های غیرقابل استفاده مجدد خودرو به روکش هایی اطلاق می شود که شکل یا به اصطلاح فری سایز ندارند. توصیه ما این است که مثلاً روکش صندلی بخرید، زیرا روکش های سایز فری به دلیل نداشتن صندلی راحت و راحت نیستند.

دکمه بازگشت به بالا